هرآنچه از آیفون 12 پرو مکس می دانیم

آیفون 12 پرو مکس

آیفون 12 پرو مکس به عنوان گل سر سبد گوشی های هوشمند اپل با بهره بردن از مشخصات فنی قدرتمنددر کنار طراحی آشنا بصورت رسمی معرفی شد. از جمله مشخصات قدرتمند در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می توانیم به سنسور های دوربین آن اشاره کنیم. سنسور های دوربینی که این بار قابلیت های جذابی را با خود به همراه دارند.

طراحی و صفحه نمایش

در بخش طراحی همانطور که اشاره کردیم شاهد طراحی آشنایی بودیم که پیش از این آیفون 11 پرو مکس نیز از آن بهره برده بود. برای طراحی صفحه نمایش همان ناچ همیشگی اپل که سنسور تشخیض چهره سه بعدی و سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده، در نظر گرفته شده.

در قسمت پشتی نیز شاهد قرار گیری سه سنسور دوربین اصلی با چیدمانی ضربدری در بریدگی مرعی شکلی هستیم که البته این بار سنسور LIDAR را نیز در خود جای داده اند. آیفون 12 پرو مکس به صفحه نمایشی 6.7 اینچی با رزولوشن 1284×2778 پیکسلی با تراکم پیکسلی 458ppi در هر اینچ مجهز شده.

این صفحه نمایش توانایی ارائه حداکثر روشنایی 800 نیت در حالت معمولی و حداکثر روشنایی 1200 نیت در حالت HDR را خواهد داشت. این اولین بار است که اپل از چنین ابعاد صفحه نمایشی برای آیفون 12 پرو مکس استفاده کرد. این صفحه نمایش با پنل اولد را با نام Super Retina XDR Display می شناسیم.

پیش از این شایعاتی مطرح شده بود که صفحات نمایش جدید در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 و یا 120 هرتز را خواهند داشت که چنین اتفاقی رخ ندارد و باز هم شاهد همان صفحات نمایش با نرخ بروزرسانی 60 هرتز بودیم.

دوربین

در نگاه اولیه از نظر تعداد سنسور های دوربین و نیز مشخصات سنسور های دوربین در نظر گرفته شده برای آیفون 12 پرو مکس تفاوت چندانی با سنسور های دوربین آیفون 11 پرو مکس مشاهده نمی کنیم. اما آیفون 12 پرو مکس در این بخش قابلیت های جذابی را با خود به همراه داشته که نوید عملکرد بهتری به نسبت قبل را می دهد.

این گوشی هوشمند در قسمت پشتی به سه سنسور دوربین مجهز شده. یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی wide با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال (2.5x zoom in و 2.5x zoom out) و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 در کنار سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و سنسور LIDAR، سنسور های دوربین آیفون 12 پرو مکس را تشکیل می دهند. برای دوربین سلفی نیز سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 در نظر گرفته شده است.

سنسور اصلی این گوشی هوشمند با توجه به دریچه دیافراگم در نظر گرفته شده نشان از آن دارد که آیفون 12 پرو مکس برای عکاسی در نور کم و نور شب دیگر مشکلات قبلی را به آن شدن نخواهد داشت و نویز های موجود در نور شب به حداقل میزان ممکن خواهد رسید. از نکته های جالب توجه اینکه سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی نیز به قابلیت عکاسی در شب یا همان night mode مجهز شده که به شما امکان ثبت تصاویر جذابی را می دهد.

اما سنسور LIDAR چه قابلیت هایی را با خود به همراه دارد. اگر بخواهیم به زبان ساده تر بگوییم، این سنسور همان عملکرد سنسور سنجش عمق یا همان TOF را خواهد داشت. اما قدرت تجزیه و تحلیل سنسور LIDAR بسیار قدرتمند و بهتر از سنسور های TOF می باشد. فضا سازی سه بعدی فوق العاده به کمک این سنسور شما را شگفت زده می کند. این سنسور در بخش تصاویر پرتره کمک شایانی به سنسور اصلی برای هرچه بهتر ثبت شدن تصاویر می کند و البته نباید فراموش کنیم که قابلیت ثبت تصاویر پرتره در حالت night mode نی به لطف همین سنسور LIDAR می باشد.

سنسور های دوربین پرچمداران اپل همواره حرف های بسیاری برای گفتن داشتند و این بار نیز دست پر وارد عرصه رقابت شده اند. سنسور اصلی این گوشی هوشمند توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4k و نرخ 60 فریم در ثانیه را خواهد داشت.  از جمله قابلیت های جذاب در این بخش، می توانیم به قابلیت HDR Dolby Vision اشاره کنیم. برای اولین بار در میان گوشی های هوشمند جهان، آیفون 12 پرو مکس به شما اجازه می دهد تا در این بخش نیز بعد از ضبط ویدئو نیز آن را ویرایش کنید.

پردازنده و قیمت

اما اتفاق جدید دیگر برای پرچمدارن تازه وارد اپل مروبط به پردازنده در نظر گرفته شده می باشد. پردازنده A14 بایونیک که به عنوان اولین پردازنده 5 نانومتری گوشی های هوشمند معرفی شد. بهره بردن از چنین پردازنده ای سبب شده تا این پرچمداران جدید برای اولین بار در میان پرچمداران اپل، توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را داشته باشند.

این گوشی هوشمند از استاندارد IP68 نیز پشتیبانی می کنند که می توانند در مدت زمان 6 دقیقه و عمق 30 متری دوام بیاورند. جعبه در نظر گرفته شده برای تمام گوشی های هوشمند خانواده آیفون 12 باریک تر شده و قابلیت بازیافت پذیری 100 درصدی را نیز خواهند داشت.

دیگر خبری از آداپتور شارژر در جعبه این گوشی های هوشمند نیست. در عوض شارژر وابرلس جذابی با نام MagSafe را می توانید به عنوان لوازم جانبی خریداری کنید. این شارژر 15 واتی مجهز به تکنولوژی شارژ سریع نیز می باشد. البته کابل شارژر درون جعبه این گوشی های هوشمند قرار گرفته. از نکته های جالب توجه باریک تر شدن جعبه این پرچمداران جدید بود که قابلیت بازیافت 100 درصدی را نیز خواهد داشت.

البته بدون شک قدرتمند ترین پردازنده گوشی های هوشمند اپل، کمک شایانی در هرچه بهتر شدن عملکرد سنسور های دوربین آیفون 12 پرو مکس خواهد داشت. آیفون 12 پرو مکس در سه رنگ سفید، خاکستری، طلایی و آبی معرفی شده و قرار است با قیمت پایه 1099 دلار روانه بازار شود.

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !