هرآنچه باید از آیفون 11 پرو مکس بدانیم

پرچمداران جدید اپل بصورت رسمی رونمایی شدند و بدون شک آیفون 11 پرو مکس را باید به عنوان گل سرسبد گوشی های هوشمند این شرکت دانست. گوشی هوشمندی که قرار است با توجه به مشخصات فنی قدرتمند در نظر گرفته شده در روزهای آینده رقابت سختی را با پرچمداران قدرتمند دیگر شرکت های داشته باشد.

مشخصات آیفون 11 پرو مکس

طراحی

اپل همواره با توجه به متریال آهنی در نظر گرفته شده، گوشی های هوشمند با وزنی اغلب سنگین تر به نسبت گوشی های هوشمند دیگر شرکت ها روانه بازار می کرد. آیفون 11 پرو نیز از این قضیه مستثنی نیست و با وزنی بالغ بر 226 گرم معرفی شد.

وزن در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند شاید به نسبت سایر گوشی های هوشمند وزن بسیار سنگینی به نظر برسد، اما همانطور که گفتیم با توجه به متریال ساخت این گوشی هوشمند، وزن چندان نامعقولی به حساب نمی آید. البته یکی از دلایل علاقه مندی طرفداران پروپاقرص گوشی های هوشمند اپل، همین وزن بالا و سنگینی این گوشی های هوشمند می باشد.

برای طراحی صفحه نمایش نیز، با طراحی مشابه با آنچه پیش از این در آیفون ایکس اس مکس و دیگر پرچمداران این سری در نظر گرفته شده بود مواجه شده ایم.

اما در قسمت پشتی داستان کاملا متفاوت است. اپل برای اولین بار از سه سنسور برای دوربین های اصلی این گوشی هوشمند بهره برده، همین امر نیز سبب شده تا چیدمان عمودی شکلی که پیش از این برای پرچمداران سری قبلی این شرکت در نظر گرفته شده بود جای خود را به یک طراحی کاملا خاص بدهد.

سامسونگ از یک بریدگی مربعی شکل برای قرار گیری سنسور های دوربین اصلی استفاده کرده. شاید چنین بریدگی ما را به یاد طراحی دوربین های اصلی گوشی های هوشمند خانواده میت 20 بیاندازد، اما چیدمان ضربدری در نظر گرفته شده برای قرار گیری سنسور های دوربین اصلی، چنین طراحی را کاملا خاص و مختص این شرکت کرده است.

صفحه نمایش

یکی دیگر از نقاط قدرتمند این گوشی هوشمند که در آینده حرف های بسیاری برای گفتن خواهد داشت، صفحه نمایش آن می باشد.

صفحه نمایش 6.5 اینچی با رزولوشن 2688×1242 پیکسلی این بار از جنس آمولد برای این گوشی در نظر گرفته شده. صفحه نمایش زیبای آیفون 11 پرو مکس قادر است در حالت حداکثر روشنایی 100 درصدی، حداکثر میزان روشنایی 800 نیت و در حالت HDR حداکثر روشنایی 1200 نیت را ارائه کند.

این صفحه نمایش استاندارد HDR10 را نیز پشتیبانی می کند. البته اپل بار دیگر خاص بودن خود را کنار نگذاشته و با نام Super Retina XDR display، صفحه نمایش جدید این گوشی هوشمند را معرفی کرده است.

دوربین

بعد از سال ها، بالاخره اپل از تعداد سنسور های بیشتری برای دوربین های اصلی این گوشی هوشمند استفاده کرد. سه سنسور قدرتمند، دوربین های اصلی آیفون 11 پرو مکس را تشکیل می دهند.

سنسور 12 مگپیکسلی اصلی 26 میلی متری با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 با قابلیت لرزشگیر اپتیکال OIS به همراه یک سنسور 12 مگاپیکسلی 52 میلی متری تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و قابلیت زوم 2 برابری اپتیکال و یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض 13 میلی متری 120 درجه ای با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 به عنوان سنسور های دوربین اصلی سه گانه این پرچمدار قدرتمند در نظر گرفته شده اند.

سنسور 12 مگاپیکسلی نیز این بار عریض تر از همیشه برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده. سنسور های دوربین این گوشی هوشمند توانایی ضبط ویدئو 4K با نرخ سرعت 60 فریم در ثانیه را نیز خواهند داشت.

پردازنده و باتری

در حالی که تا پیش از رونمایی پرچمداران جدید ال هیچ خبری از پردازنده جدید این شرکت نشنیده بودیم، اما تمام گوشی های هوشمند جدید این شرکت، به پردازنده 7 نانومتری A13 بایونیک و اختصاصی اپل مجهز شده اند.

به گفته مسئولین این شرکت، A13 بایونیک به نسبت A12 بایوینک قادر است عملکرد بهتر 30 درصدی و بهبود 20 درصدی سرعت را با خود به همراه خواهد داشت. پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده نیز به نسبت نسل قبلی، قابلیت ارائه سرعت بالاتر 20 درصدی و نیز عملکرد بهتر 40 درصدی را خواهد داشت.

یکی از مشکلات کلی پرچمداران اپل و نیز پرچمداران سری قبلی، باتری نه چندان قدرتمند در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند بوده. اما این بار داستان از همه نظر متفاوت است.

اپل برای اولین بار از شارژر 18 واتی مجهز به شارژ سریع را برای این گوشی هوشمند قدرتمند در نظر گرفته. در کنار این اتفاق باتری استفاده شده نیز طول عمر بیشتر 5 ساعته به نسبت باتری آیفون ایکس اس مکس خواهد داشت. شارژر در نظر گرفته شده قابلیت شارژ 50 درصدی باتری این گوشی هوشمند را در مدت زمان 30 دقیقه خواهد داشت.

باتری آیفون 11 پرو مکس قابلیت پخش ویدئو به مدت 20 ساعت، پخش ویدئو به وسیله تلویزیون به مدت 12 ساعت و پخش موسیقی به مدت 80 ساعت را خواهد داشت.

رم 6 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 64/256/512 گیگابایتی از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده می باشند.

قیمت و دیگر مشخصات

یکی دیگر از مشخصات جذاب این گوشی هوشمند پشتیبانی از استاندارد IP68 می باشد. با توجه به این استاندارد، آیفون 11 پرو مکس توانایی ماندگاری در آب با عمق 4 متر به مدت زمان 30 دقیقه را خواهد داشت. IOS 13 و نیز سنسور تشخیص چهره از دیگر مشخصات می باشند.

سوای رنگ بندی خاکستری، سفید و طلایی، اپل این بار رنگ سبز نیمه شب را برای این پرچمدار خود در نظر گرفته است. آِیفون 11 پرو مکس مدل 64 گیگابایی با قیمت پایه 1099 دلار روانه بازار خواهد شد.

منبع: apple

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد