نحوه دسترسی به تنظیمات پیشرفته مخفی گوشی / developer options

برخی از تنظیمات گوشی توسط شرکت سازنده مخفی شده اند و کاربر اجازه دسترسی به این تنظیمات جذاب سخت افزاری را ندارد. تنظمیاتی که به شما اجازه خواهد داد تا با اعمال تغییرات مد نظر خودتان، عملکرد سخت افزاری بهتری را از گوشی هوشمند خود شاهد باشید. البته پیش از اینکه به آموزش نحوه دسترسی به تنظیمات مخفی گوشی های اندرویدی بپردازیم باید در نظر بگیرید که احتمال آسیب رسیدن به گوشی یا باطل شدن ضمانت گارانتی نیز وجود دارد. پس رسانه تخصصی بنچیمو هیچگونه مسئولیتی در قبال مشکلات احتمالی پیش آمده نمی پذیرد.

مراحل دسترسی به تنظیمات پیشرفته


  • ابتدا به بخش تنظیمات Setting بروید 
  • گزینه About Phone را انتخاب کنید
  • بر روی گزینه Build Number هفت بار ضربه بزنید.  امکان دارد از شما قبل از قعال شدن حالت پیشرفته، رمز ورود شخصی را بخواهد. بعد از وارد کردن رمز ورود مشاهده می کنید که اعلان You are now a developer و یا Developer mode has been enable نمایش داده می شود. 
  • به بخش  تنظیمات Setting برگردید و در این بخش گزینه Developer options را پیدا کنید. اگر گزینه مربوط را پیدا نکردید، کافیست در قسمت جستجوی تنظیمات Developer options را جستجو کنید. برای غیر فعال کردن تنها کافیست به بخش Developer option بروید و غیر فعالش کنید. البته برای فعال سازی دوباره باید مرحل بالا رو دوباره تکرار کنید. 

در این بخش اما شما می توانید تنظیمات پیشرفته جالبی را با توجه به سلیقه شخصی خودتان ست کنید. در بخش DEBUGGING برای مثال اگر گوشی هوشمند شما مشکل شناسایی USB را دارد، می توانید با فعال سازی USB debugging از مشکل را برطرف کنید. تنظیمات رفع ارور های رایج نیست در این بخش حضور دارند.

در بخش NETWORKING نیز می توانید تنظیماتی از قبیل، روشن بودن همیشه دیتا، نحوه عملکرد گوشی هنگام اتصال به یو اس بی و تنظیمات جذاب دیگری نیز داشته باشید. برای مثال در ایت بخش می توانید تعداد اتصال همزمان گوشی توسط بلوتوث به تعداد دستگاه های ممکن را که بصورت پیش فرض دو دستگاه در نظر گرفته شده افزایش دهید.

در بخش HARDWARE ACCELERATED RENDERING نیز می توانید با تنظیماتی که در اختیارتان قرار داده شده، بیشترین میزان عملکرد پردازنده گرافیکی را در اختیار داشته باشید. تنظیمات که بصورت پیش فرض، سبب می شوند پردازنده گرافیکی تمام قدرت خود را در اختیار گوشی هوشمند نگذارد.

در بخش APPS هم می توانید تنظیمات جالبی را برای برنامه های گوشی هوشمند خود در نظر بگیرید. برای مثال می توانید تعداد نرم افزاری های در حال اجرا در بک گراند را محدود کنید. قطعا برای هر کاربری این اتفاق پیش آمده که در بک گراند گوشی خود فراموش کند بسیاری از نرم افزارهایی که در لحظه استفاده نمی کند را ببندد. با این تنظیمات براحتی بصورت خودکار در صورتی که برنامه های اجرا شده در بک گراند از تعدادی مشخص شده بیشتر شود، بسته می شوند و در نهایت صرفه انرژی بهتر و عملکرد کارآمد تری را شاهد خواهید بود.

پست های مرتبط

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729