چگونه M.2 SSD را به پلی استیشن 5 اضافه کنیم؟ کدام SSD برای PS5 مناسب است؟

بالاخره یکی از ویژگی های مهم PS5 یعنی افزایش ظرفیت داخلی با استفاده از M.2 SSD با بروزرسانی نرم افزاری فعال شد. بر اساس گفته سونی، تنها کاربران بتا که واجد شرایط دریافت این نسخه هستند می توانند از این پس با استفاده از سالیدهای M.2 ظرفیت کنسول خود را افزایش دهند اما در این بین شرایطی برای استفاده از M.2 SSD بروی PS5 است که بهتر است قبل از خرید سالید مورد نظر، این شرایط را مطالعه کنید.

حافظه M.2 SSD چیست؟

سالیدهای M.2 درایو حالت جامد با سرعت بالا هستند که بر خلاف هارد درایودها با کارکرد مکانیکی، داده ها را بروی بانک های اطلاعاتی جامد ذخیره می کنند. کاربران PS5 بتا می توانند از SSD برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی کنسول PS5 یا کنسول PS5 Digital Edition استفاده کنند.

چرا M.2 SSD را باید به کنسول PS5 خود اضافه کنید؟

پس از نصب M.2 SSD در کنسول پلی استیشن 5، حافظه M.2 می تواند برای بارگیری، کپی و راه اندازی بازی های PS5 و PS4 و همچنین برنامه های رسانه ای مورد استفاده قرار گیرد. این به شما امکان می دهد فضای ذخیره سازی موجود در کنسول PS5 خود را افزایش دهید. شما می توانید بازی ها را آزادانه بین فضای ذخیره سازی داخلی کنسول پلی استیشن 5، یک دستگاه ذخیره سازی خارجی USB و حافظه اضافی M.2 اضافه کنید.

کدام M.2 SSD را می توان در کنسول PS5 استفاده کرد؟

یکی از مهمترین مشکلات پیش روی کاربر، شرایط مختلف برای استفاده از M.2 SSD مناسب است. مطمئن شوید سالید M.2 را خریداری می کنید که از شرایط گفته شده توسط سونی پشتیبانی کند. از آنجا که بروزرسانی نرم افزاری موجود مربوط به نسخه بتا است، لطفاً توجه داشته باشید که مشخصات نهایی ممکن است برای نسخه رسمی متفاوت باشد.

سالید M.2 مورد نیاز برای کنسول های PS5

رابط سالید : SSD PCIe Gen4 x4 M.2 NVMe

ظرفیت سالید : 250 گیگابایت تا 4 ترابایت

ساختار خنک کننده : برای استفاده از سالید M.2 مناسب در کنسول پلی استیشن 5 لازم است سالید مورد نظر به خنک کننده غیر فعال مانند هیت سینک مجهز شده باشد تا اتلاف حرارتی خوبی را ایجاد کند.

سرعت خواندن متوالی : 5500 مگابایت بر ثانیه یا بیشتر توصیه می شود

عرض ماژول : عرض 22 میلی متر (در بعضی از سالیدهای M.2 به دلیل استفاده از هیت سینک بزرگ عرض افزایش می یابد)

فرم فاکتور : سالید های M.2 دارای طول مختلف هستند که در انواع 2230 ، 2242 ، 2260 ، 2280 و 22110 شناخته می شود. این اعداد را می توان بروی جعبه یا مشخصات مود در سایت تولید کننده مشاهده کرد. دو رقم اول به عرض و ارقام باقی به طول سالید M.2 اشاره دارد.

طول SSD M.2 که با کنسول های PS5 سازگار است : 30 میلی متر ، 42 میلی متر ، 60 میلی متر ، 80 میلی متر ، 110 میلی متر (مربوط به نوع فرم فکتور که در بالا توضیح داده شده است).

عرض :ماژول M.2 SSD با عرض 22 میلی متر مورد نیاز است. کل ساختار (حتی در صورت وجود هیت سینک) نمی تواند از 25 میلی متر تجاوز کند.

ارتفاع : ارتفاع کل M.2 SSD و ساختار خنک کننده آن (هیت سینک) باید کمتر از 11.25 میلی متر باشد. ارتفاع نیز باید نسبت به برد مدار M.2 SSD یا PCB سالید نسبت به درپوش کنسول محاسبه شود.

قبل از خرید باید مشخصات سالید M.2 را با دقت مرور کنید و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با فروشنده تماس بگیرید یا به سایت تولیدکننده مراجعه کنید. سونی اعلام کرده است که هیچ مسئولیتی در قبال فعال شدن یا فعال نشدن سالید M.2 خریداری شده بروی کنسول پلی استیشن 5 ندارد.

همه بازی ها لزوماً با همان عملکرد دقیق ارائه شده توسط SSD داخلی فوق العاده سریع کنسول PS5 قابل پخش نیستند. حتی سرعت خواندن و نوشتن سالید M.2 خریداری شده بیشتر از 5500 مگابایت بر ثانیه هم باشد ممکن است نتیجه نهایی چیز دیگری باشد.

اگر هنگام اجرای بازی نصب شده بر روی حافظه M.2 SSD با مشکل روبرو شدید، بازی را به حافظه داخلی کنسول ​​منتقل کنید. همچنین باید دقت داشته باشید اگر سالید M.2 خود را در کنسول نصب کرده اید اما نرم افزار سیستم بتا روی آن نصب نشده است، قبل از اینکه بتوانید نرم افزار سیستم را به روز کنید، باید SSD M.2 خود را از روی کنسول حذف کنید.

نحوه اضافه کردن SSD M.2 به کنسول PS5

قبل از شروع مراحل نصب، نیاز است یک جسم فلزی را لمس کنید تا الکتریسیته ساکن از بدن شما خارج شود. عدم انجام این کار ممکن است به کنسول یا سالید شما آسیب برساند. در ابتدا باید کنسول را خاموش کرده و تمام کابل های متصل به آن را جدا کنید. کمی صبر کنید تا کنسول سرد شود و سپس مراحل را شروع کنید.

درپوش سمت راست کنسول را با کمی فشار به سمت داخل و جهت مخالف در آورید. این کار را باید با دو دست انجام دهید.

درپوش دیگری به شکل مستطیلی وجود دارد که با یک پیچ به بدنه کنسول متصل شده است. با پیچ گوشتی پیچ مربوطه را باز کرده و قاب را در آورید.

پین ارتباطی سالید M.2 را داخل اسلات مربوطه قرار دهید و پس از آن با پیچ، سالید را بریو بدنه کنسول محکم کنید.

در نهایت درپوش کنسول را درای خودش قرار دهید.

پس از روشن کردن کنسول، دستورالعملی مبنی بر فرمت سالید M.2 دریافت می کنید که باید آن را دنبال کرده و سالید را فرمت کنید.

سوالات متداول

آیا می توانیم بجای M.2 SSD از SATA SSD در کنسول PS5 استفاده کنیم؟
خیر

اگر کنسول PS5 خود را برای تعمیر می فرستم آیا باید SSD M.2 را حذف کنم؟
درست است. قبل از ارسال کنسول به مراکز تعمیر سالید M.2 را از روی کنسول حذف کنید.

آیا می توان بخشی از SSD M.2 را برای استفاده در کنسول PS5 فرمت کرد؟
خیر ، شما باید کل SSD M.2 را فرمت کنید.

آیا نصب هیت سینک روی SSD M.2 با هیت سینک داخلی اشکالی ندارد؟
خیر. اگر SSD M.2 شما دارای هیت سینک داخلی است ، توصیه می کنیم از افزودن هیت سینک اضافی خودداری کنید. انجام این کار ممکن است اثر دفع موثر دما را کاهش دهد.

تفاوت SSD M.2 با ذخیره سازی USB در کنسول های PS5 چگونه است؟
بازی های PS5 بر روی حافظه SSD M.2 قابل پخش هستند.
بازی های PS5 را می توان مستقیماً در حافظه SSD M.2 بارگیری کرد.
بازی های PS5 را می توان در حافظه SSD M.2 به روز کرد.

آیا می توان قسمتی از بازی را روی حافظه SSD M.2 ذخیره کرد؟
خیر

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !