نحوه تغییر نوع NAT در PS5

برای بازی کردن عنوان آنلاین باید موارد خلاصی را مد نظر داشته باشید که شاید زیاد به چشم نیایند، اما اگر در PS5 گیم پلی آنلاین شما دچار مشکل شده است، احتمالاً نوع NAT شما تاثیر منفی روی آن گذاشته است.

تداخلی که باید جدی گرفته شود

پلی استیشن 5 یک تجربه کامل از یک کنسول نسل بعدی است که با گرافیک باورنکردنی، طراحی شیک و کنترلر DualSense خلاقانه بسیارموفق عمل کرده است. اما درست مانند هر بخش دیگر از فناوری، گاهی اوقات ممکن است با مشکلات اتصال مواجه شود.

بزرگترین مشکل برای اکثر گیمرهای کنسول، ترجمه آدرس شبکه است که بیشتر با نام NAT شناخته می شود. فن آوری شبکه می تواند محدودیت هایی را ایجاد کند که می توانید با چه افرادی به صورت آنلاین بازی کنید، که منجر به جلسات انتظار طولانی تر می شود و صحبت کردن با دوستان در یک چت گروهی را دشوارتر می کند. اگر این مشکلات آشنا به نظر می رسند، به احتمال زیاد شما قربانی NAT متوسط ​​یا شدید هستید.

در واقع این یک خبر بد است و خبر خوب این است که مراحلی وجود دارد که می توانید برای تغییر نوع NAT به Open در PS5 بردارید. برای این کار فقط باید در دنیای Port Forwarding جست جو کنید. این فرایند کمی پیچیده است و این فرآیند بسته به مارک روتر شما متفاوت است، اما ما در اینجا در مورد کل فرآیند صحبت می کنیم.

نحوه تغییر نوع NAT در PS5

برای تغییر نوع NAT خود در PS5، ابتدا باید نوع NAT را که در حال حاضر دارید تأیید کنید. هنگامی که به این اطلاعات دسترسی پیدا کردید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا برای بهبود تجربه بازی آنلاین خود نیاز به باز کردن پورت های روتر خود دارید یا خیر.

چگونه نوع NAT فعلی خود را در PS5 بررسی کنید

1- اولین گام این است که نوع NAT فعلی را در PS5 خود بررسی کنید و بفهمید که چه معنایی برای تجربه بازی آنلاین شما دارد. برای مشاهده نوع NAT در PS5:

2- در PS5 خود، به منوی تنظیمات (دنده در سمت راست بالای منوی اصلی) بروید.

3- شبکه را انتخاب کنید.

4-  در منوی وضعیت اتصال، مشاهده وضعیت اتصال یا آزمایش اتصال به اینترنت را انتخاب کنید – هر دو نوع NAT فعلی شما را در کنار سایر اطلاعات کلیدی مانند سرعت آپلود و دانلود، دسترسی به PSN  و موارد دیگر نمایش می دهند.

NAT Type 1.2.3، را در PS5 مشاهده خواهید کرد که به ترتیب با نام های  Open، Moderate  و Strict  شناخته می شوند. در ساده ‌ترین شکل، نوع NAT اتصالاتی را که می‌توانید از کنسول خود ایجاد کنید، تعیین می‌کند: Open (1) می‌تواند به همه چیز متصل شود، Moderate (2)  می‌تواند به هر دو Open  و Moderate متصل شود و Strict (3) فقط می ‌تواند به Open متصل شود.

این نه تنها به دوستانی که می ‌توانید در عناوین چند نفره آنلاین با آنها بازی کنید، بلکه ویژگی‌های ساده‌ای مانند چت صوتی را نیز تعیین می‌کند. اگر از نوع NAT سختگیرانه استفاده می‌کنید، نمی ‌توانید در چت‌های گروهی، دوستانی را در سایر انواع NAT Strict یا Moderate بشنوید و تجربه ‌ای نسبتاً ناخوشایند ایجاد می ‌کند.

با این حال، اگر در Open NAT هستید و همچنان با مشکلاتی مواجه هستید، احتمالاً به چیز دیگری مربوط می شود. احتمالاً اتصال اینترنت خانگی یا شبکه پلی استیشن (یا سرور بازی خاصی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید) قطع شده است.

برای کسانی که روی NAT متوسط ​​یا سخت کار می کنند، باید از فرآیندی به نام Port Forwarding برای رفع مشکل استفاده کنید.

نحوه استفاده از Port Forwarding در PS5

برای کسانی که تازه وارد دنیای شبکه شده‌ اند، Port Forwarding  به شما امکان می‌دهد پورت‌های دیجیتالی مختلف را روی روتر خود باز کنید که مسئول جریان ورودی و خروجی داده‌ها هستند.

مشکلی که بسیاری از گیمرها دارند این است که کنسول‌هایی از جمله PS5 و Xbox Series X می‌خواهند از پورت‌هایی استفاده کنند که به‌طور سنتی روی روترها بسته می ‌شوند، که باعث مشکلات NAT شما می‌شود.

برای دریافت Open NAT در PS5 خود، باید پورت های صحیح روتر خود را باز کنید. مشکل این است که دسترسی به بخش مدیریت روتر شما، و به ویژه منوی  Port Forwarding، از سازنده‌ای به سازنده دیگر متفاوت است، بنابراین ما فقط می‌توانیم یک طرح کلی از فرآیند ارائه دهیم.

برای دستورالعمل ‌های خاص در مورد دسترسی به منوی Port Forwarding در روتر خود، کتابچه راهنمای همراه را پیدا کنید یا اگر آن را گم کرده‌اید، کتابچه راهنما را به صورت آنلاین جستجو کنید. اکثر آنها در قالب PDF برای مشاهده آسان در دسترس هستند.

به صفحه مدیریت روتر خود بروید و با استفاده از اطلاعات کاربری خود وارد شوید.

1- به منوی Port Forwarding دسترسی پیدا کنید.

2- با استفاده از جزئیات زیر یک پورت جدید اضافه کنید:

TCP: 1935، 3478-3480

UDP: 3074، 3478-3479

3- همچنین ممکن است در این مرحله به آدرس IP کنسول و آدرس MAC خود نیاز داشته باشید ، هر دو را می ‌توانید در منوی مشابه NAT Type خود در PS5 پیدا کنید.

4- تنظیمات را ذخیره کنید و روتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

5- PS5  خود را ریستارت کنید.

6- اتصال اینترنت PS5 خود را با انجام مراحل مشابه در بخش بالا تست کنید.

نوع NAT شما اکنون باید Open باشد و آماده بازی چند نفره آنلاین بدون مشکلات اتصال باشد. اگر بدون تغییر باقی ماند، بررسی کنید که جزئیات صحیح را در منوی Port Forwarding وارد کرده‌اید حتی یک رقم اشتباه باعث می‌ شود آنطور که در نظر گرفته شده است کار نکند.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024