چگونه عمر باتری Steam Deck خود را افزایش دهید

کنسول دستی Steam Deck در حال حاضر قوی ترین در زمینه پردازش با کیفیت بازی های رایانه ای می باشد، اما یک نقص بزرگ دارد و آن هم عمر باتری آن است که می تواند حتی به یک ساعت برسد! اما کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا عمر باتری آن را افزایش دهید.

انجام راه های مختلف

برای دسترسی بهعمر باتری بیشتر، می توانید مستقیماً روی نماد باتری در سمت راست بالای صفحه از صفحه اصلی ضربه بزنید یا دکمه سه نقطه را در زیر صفحه نمایش سمت راست فشار دهید. همچنین اگر اولین باری است که این کار را انجام می دهید، باید دکمه ای با عنوان نمای پیشرفته را فشار دهید.

Frame Rate

صفحه نمایش Steam Deck می تواند تا 60 هرتز برای گیم پلی روان و صحنه هایی با حرکت سریع رندر شود. اما شما همچنین می توانید این قابلیت را تا 40 هرتز محدود کنید. تازه کردن صفحه نمایش کمتر باعث صرفه جویی در عمر باتری می شود، زیرا هر بار که پیکسل ها مجدداً پیکربندی می شوند، نیاز به انرژی زیادی دارد، اما اگر این مقدار را به درستی متعادل نکنید، ممکن است منجر به کند شدن بیشتر شود. در ادامه علت آن را شرح خواهیم داد.

روشنایی را کم کنید

تنظیم نور صفحه یکی از مواردی است که به سرعت می تواند توان باتری را کم کند. این مساله فقط در مورد استیم دک نیست بلکه بیشتر کنسولهای دستی و حتی موبایل هم شامل این مساله می شوند. اما اینکه استیم دک بیشترین تاثیر را از میزان روشنایی میگیرد، چندان طبیعی نیست.

زمانیکه از استیم دک استفاده می کنید، بسته به محیطی که در آن قرار دارید نور صفحه نمایش را تنظیم کنید. اگر فقط در محیط باز هستید و رفلکس ها زیاد هستند، نور صفحه را زیاد کنید. تنظیمات روشنایی را می توان با فشار دادن دکمه سه نقطه و ضربه زدن بر روی نماد چرخ دنده پیدا کرد. از طرف دیگر، می‌توانید با استفاده از دکمه Steam +  جوی استیک چپ به سمت بالا یا پایین، آن را به سرعت در حین بازی تنظیم کنید.

از طرف دیگر، آن را در منوی کامل تنظیمات Steam پیدا خواهید کرد، که می توانید با فشار دادن دکمه Steam، پیمایش به تنظیمات و سپس زیر تب Display آن را پیدا کنید. ممکن است در تنظیمات کامل نمایشگر متوجه یک تنظیم روشنایی تطبیقی ​​شوید که ممکن است ترجیح دهید از آن استفاده کنید. در نسخه های قبلی SteamOS که به دلیل برخی باگ ها غیرفعال شده بود. اگر مال شما خاکستری است، مطمئن شوید که به آخرین سیستم عامل SteamOS به روز شده اید.

وای فای را غیرفعال کنید

استفاده از قابلیت WIFI یکی از ملزومات اصلی گیمرهای حال حاضر شده است. بدیهی است که بازی آنلاین اولین انتخاب گیمرهای دنیای مدرن است که برای انجام آن باید وای فای را روشن کنید. ساده ترین راه برای خاموش کردن آن، فعال کردن حالت هواپیما از تنظیمات سریع است.

Half Rate Shading را روشن کنید

VRS یا Variable Rate Shading وضوح بافت ها را کاهش می دهد در حالی که خطوط کلی آنها را واضح نگه می دارد. در حالی که این می تواند در طول عمر باتری صرفه جویی کند، اما می تواند تأثیر زیادی بر کیفیت بصری داشته باشد و تاثیر آن به طور قابل توجهی در بازی متفاوت است. به عنوان مثال، در Horizon Zero Dawn، رابط کاربری و HUD همگی تار شدند، در حالی که عناصر اصلی بازی تحت تأثیر قرار نگرفتند. به نظر ما، شما باید آن را کنار بگذارید و دستاوردهای عملکرد حداقل خواهد بود.

FSR را روشن کنید

FidelityFX SuperSampling (FSR) یک فناوری ارتقاء مقیاس آموزش دیده با هوش مصنوعی AMD است که به شما امکان می دهد با وضوح پایین رندر بگیرید و سپس به طور هوشمند آن را ارتقا دهید. هرچند فعال کردن آن کمی پیچیده ‌تر است. ابتدا باید FSR را با کلیک کردن روی نماد باتری، پایین رفتن به Scaling Filter و سپس کشیدن نوار لغزنده تا انتها به سمت راست روشن کنید. برای شروع، مقدار Sharpness را روی پنج بگذارید.

برای اینکه FSR تأثیر بگذارد، باید به تنظیمات گرافیکی خود بازی نیز دسترسی داشته باشید و رزولوشن را کاهش دهید. به‌ طور پیش ‌فرض، باید با رزولوشن 800*1280 پیکسل رندر شود که وضوح اصلی Steam Deck است. در نهایت، می توانید سعی کنید این را به 400*640 کاهش دهید. در تئوری، FSR از هوش مصنوعی برای ارتقاء آن استفاده می کند تا تفاوتی را متوجه نشوید.

Horizon Zero Dawn

خوب بعد از اینکه تغییرات اعمال شدند تا چه حد می توانیم تغییرات را لمس کنیم؟ بازی Horizon Zero Dawn بعد از تغییرات انجام شده تا یک ساعت و نیم در حال اجرا شدن بود. خوب چرا بعد از این همه دردسر فقط نیم ساعت به عمر باتری استیم دک اضافه شد؟ تنظیم VRF فقط بر عناصر HUD بازی هروایزن تأثیر گذاشته است، که تفاوتی کلی ایجاد نمی‌کند.

Titanfall 2

خوب حالا به سراغ یک بازی قدیمی ولی محبوب مانند Titanfall 2 می رویم. اعمال تنظیمات بالا باعث شد که استیم تا 3 ساعت در حال اجرای این بازی باشد که بسیار قابل توجه است. خوب یک دلیل مهم این تغییر هم، قدیمی بودن عنوان تایتان فال 2 است.

نتیجه

کاهش نرخ فریم به 30 فریم در ثانیه (اگر بتوانید آن را تحمل کنید)، کاهش روشنایی به 50٪ و خاموش کردن Wi-Fi، بیشترین ذخیره باتری را بدون از دست دادن زیاد کیفیت حاصل می کند.

پست های مرتبط

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد

ایکس‌باکس احتمالاً ماه بعد نمایشی جدید از بازی Perfect Dark ارائه دهد