HDD و SSD مناسب و سازگار با Xbox Series X / S

با وارد شدن کنسول های نسل نهم گرایش کاربران به سمت هارهای SSD بسیار زیاد شده است و علت هم حافظه داخلی پایین کنسول های Xbox Series X و Playstation 5 است. خوب ما در ادامه به معرفی مناسب ترین حافظه ها از نظر ظرفیت و سرعت می پردازیم.

یکی از مواردی که همین اول باید اشاره کنم این است که استفاده از یک حافظه جانبی مانند هاردهای SSD برای پلتفرم های جدید ایکس باکس ممکن است کمی گیج کننده باشد.

هارد کوچک من

همانطور که می دانید کنسول های ایکس باکس سری ایکس و اس از پلتفرم های Xbox One، Xbox 360 و Xbox بطور کامل پشتیبانی می کند و شما می توانید عنوان های آن ها را تجربه کنید. خوب این قطعا بسیار عالی خواهد که شما به کتابخانه ای عظیم دسترسی دارید ولی خوب مگر بر روی ایکس باکس سری ایکس چقدر فضا دارید که قصد تجربه همه عناوین را دارید!

ظرفیت شما فقط یک ترابایت محدود شده است و قادر نیستید که بازی های زیادی را بر روی هارد داخلی داشته باشید. خوب پس بهترین راه حل استفاده از یک حافظه جانبی است.

مزایای استفاده از هارد دیسک های خارجی USB و SSD در Xbox Series S و X

یکی از مزایای استفاده از درایوهای هارد دیسک خارجی یا درایوهای حالت جامد خارجی از طریق USB  این است که می توانید ظرفیت بیشتری نسبت به کارت توسعه حافظه 1 ترابایتی Seagate در کنسول داشته باشید. اگر بازی ‌های زیادی انجام می‌دهید، داشتن یک درایو بزرگ ‌تر بسیار راحت است، زیرا مجبور نیستید بازی‌ها را حذف کنید تا فضای داخلی هاردکنشول شما باز شود. همچنین اگر می خواهید بازی های حذف شده خود را دوباره استفاده کنید، لازم نیست منتظر دانلود و یا نصب مجدد باشید.

خوب حالا خبر خوب این است که بازی‌های سه نسل اول ایکس‌باکس (از کنسول‌های ایکس‌باکس، ایکس‌باکس ۳۶۰ و ایکس‌باکس وان) را نیز می‌توان مستقیماً از هارد دیسک‌ های خارجی USB و SSD بازی کرد. شما با داشتن یک حافظه جانبی از طریق USB می توانید فضای ذخیره سازی بیشتری به نسبت حافظه Seagate را دریافت کنید.

معایب استفاده از هارد دیسک های خارجی USB و SSD در سری های Xbox S و X

تنها عیب استفاده از هاردهای اکسترنال USB و SSD این است که نمی‌توانید بازی‌های نسل چهارم کنسول‌های ایکس باکس Xbox Series S و Xbox Series Xرا مستقیماً روی درایوها اجرا کنید.

بزرگترین هارد اکسترنال برای Xbox Series S و  X

اگر می‌ خواهید تا جایی که ممکن است فضای خالی برای XSS یا XSX خود اضافه کنید، پس ما هارد اکسترنال 16 ترابایتی Seagate Expansion Desktop را توصیه می ‌کنیم. البته این هارد دیسک بزرگ باید به پریز برق وصل شود و سرعت انتقال این هارد دیسک تا 160 مگابایت در ثانیه است. بنابراین، در حالی که ممکن است بسیار کندتر از SSD داخلی کنسول سری Xbox شما باشد، این درایو خارجی می تواند 16 برابر حجم داده را در خود نگه دارد.

بزرگترین هارد دارای مجوز رسمی برای سری های Xbox S  و  X

خوب گاهی اوقات کاربران دوست دارند به سراغ مواردی بروند که دارای مجوز رسمی باشند تا خیالشان راحت شود. وسترن دیجیتال همچنین دارای یک هارد دیسک دارای مجوز رسمی از سوی  Xbox  است که ممکن است بخواهید با درایو بازی Black D10 آن را بررسی کنید، که همچنین به یک پریز برق جداگانه نیاز دارد. این هارد علاوه بر ارائه 12 ترابایت فضای خالی، دارای دو پورت USB است که می توانید از آنها برای شارژ مجدد کنترلر Xbox و همچنین سایر لوازم جانبی استفاده کنید.

این هارد درایو شگفت انگیزهمچنین دارای سرعت انتقال تا 250 مگابایت در ثانیه است که سریعتر از هارد اکسترنال 16 ترابایتی Seagate Expansion Desktop است. ناگفته نماند که با خرید این هارد اکسترنال سه ماه Xbox Game Pass Ultimate نیز دریافت می کنید.

بزرگترین هارد اکسترنال قابل حمل برای Xbox Series S و X

هر دو هارد درایو دسکتاپ اکسترنال فوق که به شما عزیزان معرفی کردیم به یک پریز برق جداگانه نیاز دارند. خوب اگر قصد رفتن به مکان دیگری را داشته باشید دیگر به پریز برق دسترسی ندارید، راه حل خرید یک هارد قابل حمل است. بزرگترین هارد قابل حمل حال حاضر برای کنسول های ذکر شده، 5 ترابایت است.

کاربران زیادی توصیه کرده اند که درایو بازی وسترن دیجیتال بلک P10 با مجوز رسمی را برای ایکس ‌باکس وان را دریافت کنید، زیرا سرعت آن تا 130 مگابایت در ثانیه است. همچنین با خرید آن دو ماه Xbox Game Pass Ultimate دریافت خواهید کرد.

سریعترین هارد درایو قابل حمل با مجوز رسمی برای Xbox Series S و X

سیگیت همچنین رسمی دارای مجوز اتصال USB Xbox SSD است. سرعت انتقال این درایو اکسترنال تا 540 مگابایت بر ثانیه است و همچنین دو ماه Game Pass Ultimate دریافت می کنید.

امیدوار هستم که با مطالعه این مطلب توانسته باشید هارد درایو مورد استفاده خودتان را پیدا کرده باشید.

پست های مرتبط

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود