طریقه نصب برنامه Retroarch در Xbox Series S

اگر علاقه مند به بازی های کلاسیک هستید و زیاد با عنوان های جدید ارتباط برقرار نمی کنید، برنامه Retroarch یک گزینه عالی برای شما در کنسول Xbox Series S است.

بازی های قدیمی بر روی ایکس باکس

شبیه سازهایی مانند Retroarch همیشه بخشی اساسی از دنیای بازی های ویدیویی بوده اند. این نوع برنامه ها این امکان را به ما می دهد که به همه بازی هایی که حالا تاریخ مصرف آنها گذشته است، دسترسی داشته باشیم.

به همین دلیل است که شبیه سازها راه نجات بسیاری از این بازی های قدیمی هستند که در نبود این برنامه ها به فراموشی سپرده می شدند. همچنین درست است که به لطف آنها، بسیاری از بازیکنان جدید عناوین بزرگی را از گذشته می شناسند، بنابراین آنها تا حدی یک کتابخانه بزرگ از بازی های کلاسیک برای کشف هستند، یا اگر از طرفداران بازی های قدیمی هستید، دوباره آنها را بازی کنید. اکنون، به لطف Retroarch در Xbox Series X و S می توانیم از همه اینها لذت ببریم.

راهنمای کامل Retroarch در Xbox Series S

قبل از هر چیز لازم به ذکر است که این روش 100% قابل اعتماد است و هیچ خطری برای مسدود کردن اکانت xbox شما وجود ندارد،چون این برنامه کاملا قانونی است و هیچ چیز غیرقانونی در دانلود و استفاده از شبیه سازها وجود ندارد. با این حال، دانلود یا به اشتراک گذاری رام های دارای حق انتشار مساله مهمی است و سعی کنید که فقط این کار را انجام ندهید.

نحوه نصب Retroarch در ایکس باکس

اولین کاری که باید انجام دهیم این است که مرورگر Edge را در کنسول خود باز کنیم. با باز بودن مرورگر، به وب سایت gamer13.github.io می رویم، از آنجا به دیسکوردی فرستاده می شویم که می توانیم شبیه ساز Retroarch را روی Xbox نصب کنیم. وقتی روی سرور Discord  قرار گرفتیم، به کانال اطلاعیه‌های خرده فروشی می ‌رویم تا پیوندی را پیدا کنیم که از آن برنامه را دانلود می ‌کنیم. پس از دانلود، باید مستقیماً روی کنسول ما نصب شود.

چگونه هر چیزی را که نیاز دارید به روز کنید

گام بعدی پس از نصب Retroarch در ایکس باکس، به روز رسانی هسته ها است. این هسته‌ها برای عملکرد هر یک از شبیه ‌سازهایی که برنامه را تشکیل می‌دهند ضروری هستند. روش کار بسیار ساده است، از گزینه های خود شبیه ساز، به منوی اصلی می رویم و به روز رسانی آنلاین را انتخاب می کنیم.

پس از انتخاب، شما را به منوی دیگری می برد که در آن گزینه به روز رسانی هسته های نصب شده را انتخاب می کنیم و اجازه می دهیم کار خود را انجام دهد. به روز رسانی گزینه های فایل سیستم هسته، تصاویر کوچک، منابع و غیره را تا پایان لیست ادامه خواهیم داد. پس از انجام تمام این مراحل، فقط باید USB را با بازی ها به کنسول Xbox خود وصل کنیم تا Retroarch جادوی خود را انجام دهد.

تنظیمات کنترل

پیکربندی کنترل‌های Retroarch در ایکس‌باکس به ‌طور پیش‌فرض به‌طور مستقل در هر کرنل ایجاد می‌شود، بنابراین لازم است بدانیم چگونه به منوی رابط هسته‌ای که در حال اجرا هستیم دسترسی داشته باشیم. شاید تصور کنید که این مساله چقدر می تواند برای شما سخت باشد و اصلا پیچیده هم نیست.

در صورت لزوم به این بخش می توانید دکمه View و سپس Menu Button را بزنید. پس از باز شدن منوی رابط، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که به دنبال گزینه controls بگردیم و در داخل آن، کنترلری را که می خواهیم پیکربندی کنیم، انتخاب کنیم. هنگامی که پیکربندی را روی صفحه نمایش دادیم، Retroarch  تنظیمات مختلفی را برای هر یک از دکمه ها به ما ارائه می دهد، از جمله امکان انتقال حرکت کاراکترها از crosshead به Stick که انتخاب می کنیم یا حالت توربو را فعال می کنیم.

همانطور که می بینید، Retroarch در Xbox یک برنامه بیش از حد رضایت بخش برای دوستداران بازی های کلاسیک و برای کسانی است که در مقابل بازی های مدرن مقاومت می کنند. حتی اگر در نظر بگیریم که بسیاری از این شبیه ‌سازها با گزینه ‌های بهبود بصری، فعال‌ سازی کد تقلب یا گزینه‌های پشتیبانی از بازی های گذشته ارائه می‌شوند، برای گیمرهای کلاسیک بیشتر مورد اهمیت هستند. اگر همه بازی‌هایی را که به لطف این اپلیکیشن در دسترس است به اشتراک Game Pass اضافه کنیم، صدها و صدها بازی برای لذت بردن در کنسول‌های Xbox خود خواهیم داشت، اگرچه باید توجه داشت که برخی از بازی‌ها ممکن است مانند گذشته کار نکنند.

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد