نحوه استفاده از کنترلر PS5 در Steam

استفاده از Steam هر روز در حال افزایش است و تعداد کاربران آن بیشتر می شود. برای بیشتر لذت بردن از استیم می توانید امکانات خود را بیشتر کنید و یکی از آنها بهره مند شدن از یک کنترلر خوب مانند Dualsense است.

آیا می خواهید از کنترلر PS5 DualSense خود در Steam استفاده کنید؟ در ادامه شیوه اتصال این کنترلر را به استیم توضیح خواهیم داد.

اتصال کنترلر PS5 به رایانه شخصی

قبل از اینکه پیکربندی کنترلر PS5 DualSense خود را برای کار با یک بازی خاص Steam شروع کنید، ابتدا باید آن را به رایانه خود متصل کنید و ببینید که آیا به خوبی پاسخ می دهد یا خیر.

کنترلرهای PS5 را می توان به دو روش مختلف از طریق کابل یا با استفاده از اتصال بلوتوث بی سیم به رایانه شما متصل کرد.

اتصال از طریق کابل  USB

برای این نوع اتصال، به کابل USB-A به USB-C نیاز دارید، کابلی که همراه با کنترلر باشد. اگر به دلایلی آن کابل را ندارید، باید آن را از فروشگاهی در نزدیکی بخرید، اما نگران نباشید، تا زمانی که USB-A به USB-C باشد، بدون هیچ مشکلی کار می کند.

توجه: USB-A به رایانه شما می رود و انتهای USB-C باید به کنترلر وصل شود.

پس از وصل کردن کنترلر، باید همراه با اسلات «Player1» روشن شود، به این معنی که دستگاه را با موفقیت وصل کرده اید.

اتصال از طریق بلوتوث

برای اتصال بی سیم کنترلر PS5 خود به رایانه، باید موارد زیر را انجام دهید:

1- نوار جستجوی ویندوز را باز کنید و «Bluetooth and other devices» را تایپ کنید، سپس روی اولین گزینه موجود کلیک کنید، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

2- سپس مانند تصویر زیر یک بار دیگر بر روی Add Bluetooth or other device کلیک کنید.

3- یک بار دیگر «بلوتوث» را انتخاب کنید.

4- روی کنترلر خود، دکمه PS و دکمه اشتراک را همزمان فشار دهید و هر دو را چند ثانیه فشار دهید. کنترلر شما به سرعت شروع به چشمک زدن آبی می کند.

5- کنترل ‌کننده باید در پنجره «افزودن دستگاه» که قبلاً باز کرده‌اید نشان داده شود، بنابراین فقط با استفاده از ماوس روی آن کلیک کنید.

6- اکنون دستگاه باید به رایانه شما متصل شود و چراغ ها باید به رنگ آبی ثابت و بدون چشمک زدن تغییر کنند.

در حال حاضر، کنترلر شما باید با موفقیت به رایانه شما متصل شده باشد، چه به صورت بی سیم یا با استفاده از کابل USB.

پیکربندی کنترلر PS5 در Steam

اکنون زمان آن است که کنترلر PS5 خود را برای کار با Steam پیکربندی کنید تا بتوانید از اجرای بازی های مورد علاقه خود با آن لذت ببرید. انجام این کار در واقع بسیار آسان است، بنابراین مراحل زیر را دنبال کنید و تنها در چند دقیقه آن را به کار خواهید گرفت.

1- کلینت Steam را در رایانه خود با حقوق مدیر راه اندازی کنید و به حساب خود وارد شوید.

2- پس از بارگیری مشتری، روی Steam در گوشه سمت چپ بالا و سپس تنظیمات کلیک کنید.

3- در پنل تنظیمات Steam روی Controller و سپس General Controller Settings کلیک کنید که باید اولین گزینه در پنجره باشد.

4- در پانل تنظیمات کنترلر، گزینه سوم که «پشتیبانی از پیکربندی پلی استیشن» است را با علامت زدن کادر درست قبل از آن فعال کنید.

5- اکنون، در قسمت  Detected Controllers، باید بتوانید کنترلر PS5 خود را مانند تصویر زیر مشاهده کنید.

توجه: اگر کنترلر خود را نمی بینید، اتصال مجدد آن با استفاده از مراحل ذکر شده در بالا به طور بالقوه می تواند این مشکل را حل کند.

6- می توانید با کلیک کردن روی دکمه کالیبره کردن کنترلر خود را پیکربندی کنید، که به شما امکان می دهد نام آن را تغییر دهید، تنظیمات نور LED را تغییر دهید و موارد دیگر.

7- پس از اتمام، روی Submit کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود و اکنون می توانید تمام پنجره ها را ببندید به جز Steam زیرا برای راه اندازی بازی مورد نظر خود به آن نیاز دارید.

تنها چیزی که باقی می ماند این است که یک بازی Steam را راه اندازی کنید و شروع به استفاده از کنترلر خود کنید. به همین راحتی است!

نتیجه

تبریک می ‌گوییم، شما با موفقیت کنترلر PS5 خود را برای کار بر روی Steam تنظیم کردید. ما امیدواریم که روش های ذکر شده در راهنمای بالا برای شما آسان بوده و برای شما مفید بوده باشد.

اکنون می توانید بازی های مورد علاقه خود را که دارای پشتیبانی از کنترلر PS5 در Steam هستند، بازی کنید و از انجام این کار لذت ببرید.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024