Raspberry Pi Pico پشتیبانی از ماوس USB را به Playstation 1 اضافه می کند

کنسول Playstation 1 یکی از خاطره انگیزترین و همچنین محبوب ترین پلتفرم های بازی است که گیمرها عنوان های زیادی را بر روی آن تجربه کرده اند. جالب است که شما می توانید یک Mouse را به PS1 متصل کنید و از ویژگی های جالب آن بر روی این پلتفرم بهره مند شوید.

اگر علاقه مند به انجام چنین کاری هستید در ادامه با ما همراه باشید.

اشاره کرده و کلیک روی PS1

توسعه دهنده Vojtěch Salajka آداپتور جدیدی با استفاده از Raspberry Pi Pico ایجاد کرده است که مطمئناً نظر طرفداران پلی استیشن 1 را به خود جلب می کند. با استفاده از آداپتور Pico سفارشی خود، شما می‌توانید یک ماوس USB را وصل کنید و از آن برای ورود به بازی‌های کنسول PS1 استفاده کنید.

برای بازسازی این پروژه، نیازی نیست که سخت افزار قدیمی را قربانی کنید، اما به کابلی سازگار با پورت کنترلر PS1 نیاز دارید. یک کنترلر شخص ثالث به خوبی کار می کند، فقط با قطع کابل کنترلر را جدا کرده و سیم ها را جدا کنید.  Salajka جزئیاتی در مورد نحوه سیم کشی کابل به Pico به همراه یک برد کنترلی مینی PFM DC-DC USB 0.9V-5V به 5V DC  بوست ماژول قدرت ارائه می دهد.

بازی‌

بازی های زیادی وجود نداشتند که از ماوس رسمی پلی ‌استیشن پشتیبانی می ‌کردند، اما قابل توجه ‌ترین بازی‌های سری  Broken Sword، Command & Conquer، Doom  و Quake 2 هستند.

نرم افزار این پروژه همانند بسیاری از پروژه های گذشته او کاملا رایگان است و در GitHub برای دانلود همه در دسترس است. فلش کردن نرم افزار روی Pico به آسانی کشیدن و رها کردن فایل uf2 در Pico است.

به نظر می رسد هیچ محدودیتی برای کارهایی که Pico می تواند برای بهبود تجربه بازی های قدیمی ما انجام دهد وجود ندارد. مطمئناً، نمی‌توانید از آن برای اجرای RetroPie استفاده کنید، اما بارها و بارها جامعه ثابت کرده است که این ابزار عالی برای ترکیب سخت‌افزار قدیمی با ویژگی‌های جدید است.

پست های مرتبط

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود

2 نظرات

مجتبی احمدی فروردین 23, 1403 - 0:28 ق.ظ
سلام می توانید این مبدل را برای من بسارید
مجتبی احمدی فروردین 23, 1403 - 0:32 ق.ظ
سلام این مبدل را برای من می تونید بسازید و ارسال کنید 09054852410
دیدگاه بگذارید