شرکت Capcom ده سال بطور مداوم در حال رشد اقتصادی است

شرکت Capcom رشد بسیار خوبی را در طی چند سال اخیر داشته است و توانسته عنوان هایی را عرضه کند که مورد پسند مخاطبان هستند.

همین هم باعث شده که از لحاظ اقتصادی به هدف خود نزدیک شود.

درآمد از عنوان های بازسازی شده

طبق گزارشات کپکام برای سه ماه منتهی به 30 سپتامبر 2022، فروش خالص با 29.9 درصد کاهش در سال به 49067 میلیون ین، درآمد عملیاتی با 24.3 درصد کاهش به 21895 میلیون ین و درآمد عادی با 22.6 درصد کاهش به 22996 میلیون ین رسید.

اگرچه درآمد عملیاتی 6 ماهه اول سال مالی کپکام در حال حاضر 25 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است (21895 میلیون ین در مقابل 28924 میلیون ین)، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد این میزان را در نیمه باقی مانده جبران کند تا به 10 برسد. این شرکت مجدداً این کاهش را به انتشار «عنوان اصلی جدید» در همان دوره سال قبل نسبت داد که احتمالاً Resident Evil Village است.

همانطور که در جریان هستید کپکام از نسخه بازسازی Resident Evil 4 پرده برداری کرد و متوجه شدیم که نگاه جدیدی را به این عنوان کلاسیک خواهد داشت. نمایش گیم پلی رزیدنت اویل 4 آنقدر بازخورده های خوبی در بر داشته که کپکام بر روی فروش خوب آن بسیار حساب باز کرده است. البته بعید هم نیست که این نسخه باز هم بتواند بازار در دستان خود بگیرد، چون تابحال نسخه های ریمستر زیادی از آن برای نسل های مختلف عرضه شده است.

نسخه بازسازی Resident Evil 4 قرار است در تاریخ 24 مارس 2023 منتشر می شود.

در سه ماهه اخیر، کپکام حدود 21.3 میلیون واحد نرم افزار بازی فروخته است که به سال گذشته افزایشی را نشان می دهد. این شرکت با انتشار Monster Hunter Rise: Sunbreak و همچنین از طریق فروش دیجیتالی، از جمله فروش عناوین کاتالوگ که عمدتاً از ورودی‌های مجموعه‌های بزرگی مانند Monster Hunter Rise تشکیل شده‌اند، به این مهم دست یافت.

بازی Monster Hunter Rise: Sunbreak  در مجموع به 4.4 میلیون واحد رسیده است، Monster Hunter Rise  از 11 میلیون نسخه عبور کرده است و Resident Evil 2 اکنون از 10 میلیون نسخه فروخته شده است.

بر اساس پیشرفت در نیمه اول سال مالی، Capcom پیش بینی خود را برای سال مالی جاری منتهی به 31 مارس 2023 افزایش داده است.

Capcom  گفته است که برای پیشبرد اهداف رشد خود، بهبود محیط کار خود را در اولویت قرار می دهد. این شامل برنامه های اعلام شده قبلی برای افزایش حقوق پایه ژاپن به عنوان بخشی از تغییرات گسترده تر در عملیات منابع انسانی این کشور می شود.

در ماه مه، این شرکت تأیید کرد که سیستم جبران خسارت خود را نیز بازنگری خواهد کرد، پرداخت پاداش ها را بیشتر با عملکرد مرتبط می کند، برنامه رفاه و مزایای کارکنان خود را بهبود می بخشد و یک سمت مدیر ارشد منابع انسانی جدید ایجاد می کند.

پست های مرتبط

کنسول نینتندو سوییچ 2 با بازی‌های نسل قبلی سازگاری کامل دارد

شایعه : کنسول نینتندو سوییچ 2 در سال 2024 عرضه می‌شود

شبیه‌ساز بازی دلتا قابل اجرا روی Apple TV هم هست