شبیه‌ساز بازی دلتا قابل اجرا روی Apple TV هم هست

راه‌اندازی شبیه‌ساز دلتا روی آیفون از بسیاری جهات کار بزرگی است. یک نرم‌افزار عالی که می‌تواند پلتفرم‌های NES ،SNES ،N64 ،Game Boy ،GBA و Nintendo DS را شبیه‌سازی کند تا بتوانید بازی‌های کلاسیک را روی دستگاهی که همیشه در جیب شماست، بازی کنید. جالب اینجاست که اگرچه هیچ برنامه دلتا برای Apple TV هنوز وجود ندارد، اما همچنان می‌توانید از آن روی این دستگاه بهره ببرید.

دلیل آن این است که برنامه دلتا از AirPlay پشتیبانی می‌کند تا بتوانید ویدیو و صدا را از گوشی خود به دستگاه اپل دیگری مانند Apple TV یا رایانه منتقل کنید. این بدان معنی است که خود بازی روی صفحه نمایش بزرگتری اجرا می‌شود و گوشی شما به یک کنترلر صفحه لمسی تبدیل می‌شود. به علاوه، اگر یک کنترلر بلوتوثی را به آیفون خود وصل کنید، می‌توانید از آن برای بازی استفاده کنید.

آزمایش این مسئله توسط The Verge با استفاده از آیفون، Apple TV و کنترلر DualSense PS5 صورت گرفته و نتیجه این بود که این کار به سادگی صورت می‌گیرد. طولانی‌ترین بخش، فرآیند جفت کردن کنترلر با گوشی بود که چند ثانیه طول می‌کشید. همچنین تجربه خوبی از بازی‌های NES ،SNES و GBA به دست آمد. بازی‌ها عالی به نظر می‌رسیدند و هیچ تاخیر قابل توجهی برای کنترل‌ها وجود نداشت. این آزمایش همچنین روی مک بوک ایر هم انجام شد و نتیجه این شد که فرآیند به همین ترتیب ساده بود.

بیشتر بازی‌های روی این پلتفرم‌ها به‌طور طبیعی با یک کنترلر واقعی طراحی‌شده برای تلویزیون انجام می‌شوند. در حالی که کنترل‌های صفحه لمسی دلتا مناسب هستند، اما در حد مقایسه با دکمه‌های فیزیکی نیستند. البته این تفاوت کوچک به طور قابل توجهی کاربرد دلتا را به خصوص برای بازی‌های چند نفره افزایش می‌دهد. پیشرفت شبیه‌سازهای iOS امیدوارکننده است و آینده روشنی را برای بازی در این پلتفرم‌ها نشان می‌دهد.

پست های مرتبط

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود

کنسول نینتندو سوییچ 2 از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند