شایعه : کنسول نینتندو سوییچ 2 در سال 2024 عرضه می‌شود

دو ماه پیش، نشریه ژاپنی Nikkei نوشت که ماه مارس 2025 محتمل‌ترین زمان عرضه کنسول نینتندو سوییچ 2 است و این فاصله به نینتندو اجازه می‌دهد تا کنسول‌های کافی برای فروش به مصرف‌کنندگان تولید کند. اکنون بر اساس افشای خبری انتظار عرضه زودتر هم هست.

یک افشاکننده به نام OreXda امروز صبح در توییتر نوشت: «انتظار می‌رود که نینتندو سوییچ 2 در نیمه دوم سال 2024 عرضه شود. قراردادهای مهمی قبلاً در صنعت قطعه‌سازی برای تولید اولیه صورت گرفته است.» این قطعات شامل Tegra T239 تولید شده توسط Samsung Foundry و صفحه‌نمایش OLED سامسونگ هست که البته مدل‌های LCD شارپ احتمالاً ابتدا عرضه شوند.

با توجه به این شایعه، می‌توان حدس زد که پنل OLED نینتندو سوییچ 2 در حال تولید است اما مدتی پس از مدل اولیه دارای پنل LCD منتشر خواهد شد. یکی از تحلیلگران به نام Omdia هم در اوایل سال 2024 گفته بود که کنسول بعدی نینتندو در همین سال عرضه خواهد شد و مجهز به صفحه نمایش LCD هشت اینچی است.

آنچه را که در مورد نینتندو سوییچ 2 از شایعات معتبر قبلی می‌دانیم این است که این کنسول از تراشه Tegra 239 انویدیا با معماری Ampere دارای 1280 هسته CUDA و 8 هسته سی‌پی‌یو Cortex A78 Arm با 12 گیگابایت رم بهره می‌برد. حافظه این کنسول هم از نسل پنجم V-NAND شرکت سامسونگ با حداکثر سرعت خواندن 1.4 گیگابایت بر ثانیه استفاده می‌کند.

انتظار می‌رود کنسول نینتندو سوییچ 2 از فناوری DLSS Super Resolution و Ray Reconstruction و همچنین Ray Tracing انویدیا پشتیبانی کند، اما از DLSS Frame Generation پشتیبانی نمی‌کند. حتی با وجود این فناوری‌ها، این کنسول نمی‌تواند با عملکرد پایین‌ترین کنسول نسل فعلی یعنی Xbox Series S برابری کند.

حتی Steam Deck شرکت Valve هم احتمالاً از نینتندو سوییچ 2 بهتر باشد. البته طبق گزارش Digital Foundry این موضوع اهمیتی هم نخواهد داشت، چراکه نینتندو سوییچ 2 بازی‌هایی را دریافت می‌کند که مخصوص سخت‌افزار خودش طراحی شده‌اند. به نظر می‌رسد این کنسول کوچکتر از Steam Deck و قیمت آن بین 399 تا 499 دلار باشد.

پست های مرتبط

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود

کنسول نینتندو سوییچ 2 از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند