گوگل روی قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی RealFill برای ترمیم تصاویر کار می‌کند

گوگل سرمایه‌گذاری زیادی روی هوش مصنوعی مولد انجام داده و ابزارهای بسیار جالبی دارد که در چندین گوشی پیکسل خودش و همچنین گوشی‌های دیگری مانند سامسونگ در دسترس هستند. اکنون نظر می‌رسد این شرکت روی ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی RealFill برای علاقه‌مندان به عکاسی کار می‌کند.

گوگل به تازگی یک علامت تجاری جدید به نام RealFill را در هفته گذشته ثبت کرده است. این علامت تجاری از طریق مالکیت فکری اتحادیه اروپا (EUIPO) و اداره ثبت اختراع و تجارت ایالات متحده (USPTO) به ثبت رسیده و بر اساس اطلاعات، این مدل با ارائه نرم‌افزاریِ غیرقابل دانلود برای ترمیم تصویر و ساخت مدل‌های مولد از طریق هوش مصنوعی کار می‌رود.

به نظر می‌رسد این اولین باری نیست که RealFill ظاهر می‌شود، چراکه گوگل و تیمی از محققان دانشگاه کرنل قبلاً روی آن کار کرده‌اند و حتی یک مقاله تحقیقاتی با عنوان «نسل مبتنی بر مرجع برای تکمیل تصویر معتبر» وجود دارد که در مورد چگونگی این کار صحبت می‌کند. این فناوری توانست با استفاده از پنج تصویر مرجع، یک تصویر موجود را گسترش دهد. اگر به مقایسه قابلیت‌های RealFill با برخی از تولیدکننده‌های تصویر دیگر مانند Stable Diffusion فکر می‌کنید، می‌توانید در زیر به آن نگاهی بیندازید.

در حال حاضر، RealFill آنقدر که باید کامل نیست. این قابلیت کندتر از برخی از گزینه‌های دیگر است و بازیابی تصویر از صحنه پایانی می‌تواند دشوار باشد. دستور دقیق متنی هم مورد دیگری است که هنگام استفاده از آن می‌تواند مشکل ساز باشد. باید گفت که اگرچه RealFill ویژگی واقعاً هیجان‌انگیزی است، فقط به این دلیل که گوگل پتنت (ثبت اختراع) را انجام داده به این معنی نیست که ما قطعاً این فناوری را خواهیم دید. پتنت‌ها لزوماً به مرحله نهایی نمی‌رسند.

این احتمال وجود دارد که RealFill، تا حدی، به Google Photos یا دستگاه‌های پیکسل راه پیدا کند، اما باید منتظر باشیم تا این اتفاق بیفتد. به جرات می‌توان گفت که حتی همین حالا هم واقعاً چشمگیر است، اما باید در وضعیت بسیار بهتری باشد تا بتوان آن را برای مقاصد تجاری راه‌اندازی کرد.

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد