کنسول نینتندو سوییچ 2 با بازی‌های نسل قبلی سازگاری کامل دارد

بر اساس گزارش اخیر از یک سازنده لوازم جانبی چینی، کنسول نینتندو سوییچ 2 پیشرفت متوسط سخت‌افزاری را نسبت به مدل قبلی خود تجربه خواهد کرد.

در یک پست فیسبوکی که اوایل این هفته به اشتراک گذاشته شد، سازنده چینی Mobapad اطلاعات بیشتری را در مورد کنسول بعدی نینتندو فاش کرد. طبق این گزارش، کنسول نینتندو سوییچ 2 از کنترلرهای فعلی Pro Controller و Joy-Con و همچنین HD rumble (موتور خطی دو محوره ALPS) پشتیبانی می‌کند، اما اندازه موتور جدید Joy-Con کوچکتر خواهد بود. در حالی که کنترلرهای Joy-Con فعلی با نینتندو سوییچ 2 سازگار خواهند بود، اما به دلیل وجود یک سیستم داک مغناطیسی افقی جدید که فقط از نسخه جدید کنترلرها پشتیبانی می‌کند، امکان اتصال آنها به کنسول در حالت دستی وجود نخواهد داشت.

در رابطه با سازگاری با نسخه قبلی، Mobapad فاش کرد که کنسول نینتندو سوییچ 2 به طور کامل با نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی بازی‌های اصلی سوییچ سازگار خواهد بود. این کنسول جدید همچنین پورت USB-C را برای اتصال حفظ خواهد کرد که با نسل جدیدی از داک‌های دارای پیشرفت‌های جزئی در طراحی مانند وجود یک براکت فلزی برای تنظیم زاویه بهتر، سازگار خواهد بود. همانطور که قبلاً شایعه شده بود، صفحه نمایش این کنسول کمی بزرگتر از کنسول اصلی خواهد بود و از وضوح 1080p پشتیبانی می‌کند.

Mobapad اشاره کرد که کنسول نینتندو سوییچ 2 یک تکامل محافظه‌کارانه در سخت‌افزار را تجربه خواهد کرد که بیشتر از از یک کنسول کاملاً جدید، به حالت Pro کنسول قبلی شباهت بیشتری دارد، که البته اصلا چیز بدی نیست، چراکه در عین حال که پیشرفت‌های گرافیکی را ارائه می‌دهد، سازگاری با بازی‌های قبلی را هم حفظ می‌کند.

با توجه به اینکه سازندگان متعددی در حال حاضر اطلاعاتی در مورد کنسول نینتندو سوییچ 2 در اختیار دارند، مطمئناً در آینده نچندان دور شاهد نقش‌آفرینی این کنسول خواهیم بود. کنسول نینتندو سوییچ 2 هنوز به طور رسمی معرفی نشده و شایعه شده که اواخر سال 2024 عرضه خواهد شد و برخی گزارش‌ها هم می‌گویند که احتمالاً عرضه اوایل سال 2025 صورت گیرد.

پست های مرتبط

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود

کنسول نینتندو سوییچ 2 از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند