اندروید 15 قابلیت Notification Cooldown را با خود همراه می‌کند

اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده اندروید 15 قابلیتی به نام «notification cooldown» را معرفی کرده است. این ویژگی هنگامی که اعلان‌ها آزاردهنده شوند آن‌ها را خاموش می‌کند.

ویژگی notification cooldown در نسخه بتا 1.2 اندروید 15 موجود است و به طور پیش‌فرض فعال نیست بدین معنی که گوگل هنوز در حال آزمایش آن است. در توضیحات این ویژگی آمده است: «وقتی اعلان‌های متوالی زیادی از یک برنامه دریافت می‌کنید، به تدریج صدای اعلان‌ها کم می‌شوند.» این برای افرادی که در اکثر اوقات گوشی خود را در حالت سایلنت نمی‌گذارند بسیار خوب است. اندروید 15 همچنین به شما این امکان را می‌دهد که از ویژگی دیگری به نام «لرزش هنگام باز بودن قفل» استفاده کنید یعنی که تنها زمانی که قفل صفحه نمایش باز است گوشی به حالت ویبره درآید. البته شما می‌توانید این ویژگی را خاموش کنید.

باید اشاره کرد که ویژگی notification cooldown یا همان خاموش کردن اعلان‌ها همچنان در اندروید 15 پنهان است، اما با توجه به اینکه این اولین بار نیست خود را نشان می‌دهد، می‌توان حدس زد که گوگل روی آن کار می‌کند و احتمالاً راه خود را به نسخه بتای آینده با عملکرد کامل باز کند. طرفداران خوشحال هستند که اندروید 15 چنین قابلیتی را ارائه می‌کند و مشتاق تجربه آن هستند، چراکه رسیدگی به اعلان‌های متوالی را بسیار آسان‌تر می‌کند. امیدوارم این ویژگی در اندروید 15 به صورت پیش‌فرض تبدیل شود و به سایر شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی هم اجازه معرفی آن داده شود.

پست های مرتبط

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد