آیا تحریم های هواوی بزودی برداشته خواهد شد ؟ / همکاری جدید هواوی و انگلستان

اواخر سال میلادی 2019 بود که امریکا هواوی را به دلیل نقض پروتکل های امنیتی تحریم کرد و دیگر این شرکت قدرتمند چینی اجازه فروش محصولات خود را در بازار های کشور های امریکایی نداشت. البته بعد از این مشکلات بسیار جدی تری برای هواوی به وجود آمد. حال دیگر دوره ریاست جمهوری ترامپ تمام شده و هواوی امیدوار است تا بار دیگر تمام تحریم های برداشته شود. اولین قدم هواوی بعد از برداشته شدن تحریم های از سر گیری همکاری ها با کشور انگلستان می باشد.

بعد از ممنوعیت فروش محصولات هواوی در شهر های امریکایی بسیاری از کشور های اروپایی و حتی آسیایی نیز این شرکت چینی را تحریم کردند. اما اوضاع آنجایی بدتر شد که گوگل نیز هواوی را تحریم کرد. با این تحریم گوشی های هوشمند هواوی دیگر اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید و سرویس خدمات گوگل یا همان GMS را نداشتند. البته ممنوعیت استفاده از سیستم عامل اندروید فعلا بصورت موقت برداشته شده است.

اما هواوی سوای عرصه گوشی های هوشمند سرمایه گذاری های دیگه ای نیز داشت که یکی از آن ها تامین شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G بود. پیش از تحریم های امریکا هواوی شروع به همکاری با کشور انگلستان برای تامین پایگاه های شبکه های اینترنتی 5G کرد.

اما قبل از شروع تحریم های با توجه به برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر خطرناک بودن امواج شبکه های اینترنتی 5G برای سلامت انسان، برخی از پایگاه های هواوی توسط مردم تخریب شد که ضرر های مالی سنگینی را برای این شرکت به همراه داشت. بعد از آن هم که امریکا هواوی را تحریم کرد، انگلستان نیز دیگر مایل به ادامه همکاری با هواوی نبود. حال باید منتظر بود و دید آیا رئیس جمهور جدید امریکا مایل به همکاری با هواوی خواهد بود و تمام مشکلات هواوی برطرف می شود یا خیر.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !