عرضه گوشی تاشدنی میت ایکس هواوی به خاطر گلکسی فولد سامسونگ تعویق افتاد

عرضه گوشی تاشدنی هواوی، یعنی Mate X نیز تقریبا مانند گلکسی فولد سامسونگ به زمان دیگری موکول شده است. از آنجایی این اتفاق تقریبا، نه دقیقا شبیه به اتفاق مربوط به گلکسی فولد است که هواوی تا امروز میت ایکس را وارد بازار نکرده است.

·        درس گرفتن از شکست گلکسی فولد و رعایت جانب احتیاط

اما بر خلاف اکثر اتفاقات منفی مرتبط با هواوی، تعویق عرضه گوشی تاشدنی این شرکت ارتباطی با تحریم های آمریکا و جنگ اقتصادی چین و ایالات متحده ندارد. این بار پای سامسونگ در میان است. هواوی در گفت و گو با وال استریت ژورنال و CNBC گفته است که ما در حال انجام آزمایشات بیشتر هستیم تا از آماده بودن دستگاه برای عرضه به مشتریان، مطمئن شویم.

بنابراین چشم هواوی از اتفاقی که برای گلکسی فولد سامسونگ رخ داد ترسیده و این شرکت از کمپانی کره ای درس عبرت گرفته است. عرضه گلکسی فولد به خاطر مشکلاتی در زمینه مقاومت به خصوص در قسمت نمایشگر به زمانی نامشخص موکول شد و هنوز هم مشخص نیست که سامسونگ چه زمانی مجددا این محصول را وارد بازار خواهد کرد.

·        تحریم های آمریکا همچنان مشکل ساز است

با اینکه علت اصلی تعویق در عرضه میت ایکس امریکا نبوده است اما تحریم های این کشور علیه هواوی نیز میتواند در این زمینه تاثیر گذار باشد. هواوی نمیتواند با هیچ شرکت آمریکایی همکاری داشته باشد و مهم تر از همه، ناتوانی از لایسنس نسخه کامل سیستم عامل اندروید است که مشکلی بزرگ برای سازنده چینی محسوب میشود.

میت ایکس که قرار بود در ماه ژوئن وارد بازار شود، حالا در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد و مشخص نیست در آن زمان، از سیستم عامل اندروید در این دستگاه استفاده شده باشد یا خیر. اما به گفته CNBC، میت ایکس به اندروید مجهز خواهد بود چرا که این دستگاه پیش از اعمال تحریم های آمریکا علیه هواوی و چین معرفی شده است اما نظر وال استریت ژورنال در این باره متفاوت است.

حتی این احتمال وجود دارد که هواوی میت ایکس را با سیستم عامل موبایل اختصاصی خود روانه بازار کند. با اینکه به گفته هواوی، این شرکت سیستم عامل اندروید را ترجیح میدهد، اما اگر لازم باشد طی 6 تا 9 ماه سازنده چینی میتواند سیستم عامل اختصاصی را آماده بهره برداری کند.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !