لپ تاپ های هواوی بعد از حذف، مجددا به فروشگاه مایکروسافت بازگشتند

لپ تاپ های هواوی پس از اعمال تحریم های امریکا علیه این شرکت توسط مایکروسافت از فروشگاه این کمپانی حذف شدند. این اتفاق در ماه گذشته رخ داد. درست در زمانی که شرکت های امریکایی شدیدا در حال قطع همکاری خود با هواوی، به دنبال دستور وزارت بازرگانی ایالات متحده بودند، مایکروسافت که اقدام خاصی در این باره انجام نداده بود، با حذف لپ تاپ‌های هواوی از فروشگاه خود اولین قدم را علیه سازنده چینی برداشت.

·        بازگشت لپ تاپ های هواوی به مایکروسافت استور

با این حال مایکروسافت به لایسنس ویندوز برای لپ تاپ های شرکت هواوی ادامه داد و هم اکنون لپ تاپ های این شرکت مجددا به فروشگاه مایکروسافت بازگشته اند. کاربری در توییتر با نام کاربری WalkingCat، متوجه بازگشت لپ تاپ های هواوی به فروشگاه مایکروسافت شده است. بدین ترتیب اکنون لپ تاپ های میت بوک 13، میت بوک و میت بوک ایکس پرو در فروشگاه مایکروسافت در دسترس هستند. در حالی که موجودی مدل میت بوک ایکس پرو به پایان رسیده، مدل های دیگر در حال حاضر قابل سفارش می باشند.

مایکروسافت پس از حذف لپ تاپ‌های هواوی از فروشگاه خود، بیانیه ای در این مورد صادر نکرد و سکوت اختیار کرد اما اکنون سخنگوی ردموندی ها گفته است که ما در حال ارزیابی بودیم و به پاسخ به بسیاری از کسب و کارها و رگلاتوری ها ادامه خواهیم داد. این اتفاق با وجود تحریم هایی که اخیرا برای هواوی در نظر گرفته شده نیز تداوم خواهد داشت. بدین ترتیب فروش محصولات موجود هواوی در مایکروسافت استور ادامه می یابد.

·        ادامه فروش تا پایان موجودی فعلی

نکته مهم در بیانیه مایکروسافت، اشاره به موجودی فعلی مایکروسافت استور از محصولات هواوی است. این محصولات که پیش از اعمال تحریم ها در اختیار مایکروسافت قرار گرفته اند، شامل تحریم ها نمیشوند و امکان فروش آنها وجود دارد. بنابراین با اتمام موجودی فعلی، احتمال دارد مجددا مایکروسافت استور از دستگاه های هواوی خالی شود.

هواوی هفته گذشته در جریان نمایشگاه CES Asia اعلام کرد که لپ تاپ های ویندوزی جدیدی را معرفی خواهد کرد. هنوز مشخص نیست چه مدل از این دستگاه ها رونمایی خواهند شد اما پیش تر شاهد معرفی مدل های بروزرسانی شده میت بوک 14 و میت بوک ایکس پرو در MWC امسال بوده ایم.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

شرکت Razer لپ‌ تاپ گیمینگ Blade 18 خود را عرضه کرد : پردازنده Core i9-14900HX، کارت گرافیک RTX 4090 و فناوری Thunderbolt 5 !

مک‌بوک ایر M3 با اتصال به دو مانیتور خارجی نصف عملکرد خود را از دست می‌دهد!

مک‌ بوک ایر M3 به دلیل نداشتن فن عملکرد خوبی را در کارهای سنگین ارائه نمی‌دهد