قابلیت های ناشناخته هواوی میت 30 پرو / به همراه ویدئو

هواوی میت 30 پرو بعد از شایعات بسیار رونمایی شد. بی شک جدی ترین رقیب گوشی های هوشمندی چون سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس و نیز آیفون 11 پرو مکس، میت 30 پرو می باشد. گوشی هوشمندی که این بار قدرتمند تر از همیشه وارد عرصه رقابت شده و قصد دارد تا سلطنت از دست رفته پی 30 پرو را از گلکسی نوت 10 پلاس پس بگیرد.

در این مقاله قصد داریم تا به ویژگی های جذاب و البته بسیار هوشمندانه در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند بپردازیم، ویژگی هایی که کمتر کسی از آن ها اطلاع دارد و هواوی برای اولین بار از چنین قابلیت های هوشمندانه ای برای گل سرسبد گوشی های هوشمند خود استفاده کرده.

قابلیت های هوشمندانه هواوی میت 30 پرو

صفحه نمایشی کارآمد تر از همیشه

در ابتدای امر به سراغ صفحه نمایش این گوشی می رویم. هواوی برای اولین بار از صفحه نمایشی که از حاشیه هایی با انحنای 88 درجه ای همراه بوده استفاده کرده که به صفحات نمایش واترفال معروف می باشند که پیش از این ویوو نکس 3 نیز به چنین صفحه نمایشی مجهز شده بود، اما هواوی نام HORIZON را برای این صفحه نمایش زیبا در نظر گرفته است.

انحنای به وجود آمده در قسمت حاشیه های کناری سبب شده تا دکمه های فیزیکی تنظیم صدا و همچنین دکمه پاور به کل حذف شود. اما اگر بخواهیم صدای موزیک یا ویدئویی را کم کنیم چه باید کرد؟

برای این کار کافی است که به قسمت حاشیه کناری این صفحه نمایش دوبار ضربه بزنید و براحتی صدای ویدئو یا موزیک مورد نظر خود را کم یا زیاد کنید. اما این صفحه نمایش قطعا بسیار مورد رضایت کاربران اهل باری با گوشی های هوشمند خواهد بود. شما می توانید همانگونه که در این ویدئو مشاهده می کنید، از قسمت های کناری صفحه نمایش که بصورت خمیده درآمده استفاده کنید و دیگر هیچ نیازی به گجت های گیمنیگ گوشی های هوشمند نداشته باشید.

سنسور تشخیص چهره باهوش تر از همیشه

اما نکته حائز اهمیت هوش مصنوعی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می باشد. در قسمت ناچ صفحه نمایش در کنار سنسور دوربین سلفی، سنسور های تشخیص حرکت فوق پیشرفته و هوشمندانه ای در نظر گرفته شده.

در کنار این سنسور ها، شاهد قرار گیری سنسور تشخیص چهره هوشمندانه این گوشی نیز می باشیم. تشخصیص چهره سه بعدی تنها برای قفل گشایی گوشی شما نخواهد بود و قابلیت های جذاب دیگری دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

قابلیت تشخیص حرکت این گوشی به شما این توانایی را می دهد تا برخی کارهای خاص و از پیش برنامه ریزی شده را تنها با حرکت دستانتان انجام دهید. شبیه به کاری که می توانستید با قلم هوشمند سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس انجام دهید، اما اینجا دیگر نیازی به قلم و نیز فشار دادن دکمه روی قلم نیست.

قابلیت های جدید سنسور تشخیص چهره سه بعدی

زمانی که سنسور های تشخیص چهره، چهره شما را شناسایی و تایید کند، صفحه نمایش گوشی بر حسب قرار گیر صورت شما تغییر موقعیت می دهد. برای مثال در صورتی که چرخش خودکار گوشی فعال باشد یکی از مشکلات کاربران تغییر وضعیت صفحه نمایش زمانی که شما خوابیده از گوشی استفاده می کنید بود. اما این بار دیگر این قابلیت هوشمند همانطور که گفتیم بر اساس چهره شما صفحه نمایش را تغییر می دهد که در ویدئوی در نظر گرفته شده این اتفاق قابل درک تر است.

اما شما می توانید دسترسی های جالبی به سنسور تشخیص چهره این گوشی هوشمند بدهید. برای مثال شما نمی خواهید که با تشخیص چهره شما، قفل گوشی باز شود و فقط اعلان مثلا پیام ورودی به همراه قسمتی از نوشته مشخص شود. این سنسور هوشمند توانایی ارائه چنین عملکردی را دارد و جالب تر اینکه در صورت مشاهده چهره ای ناشناس به سرعت متن پیام ارسالی برای شما را مخفی می کند.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !