خانواده هواوی میت 40 در قالب چند گوشی رونمایی می شوند؟ / شایعات جدید

بعداز اینکه شاهد رونمایی گوشی های هوشمند خانواده سامسونگ گلکسی نوت 20 بودیم، دیگر باید کم کم نوبت به هواوی برسد تا از جدید ترین پرچمداران خود یعنی گوشی های هوشمند خانواده هواوی میت 40 پرده برداری کند. شایعات بسیاری را تا به امروز از این پرچمداران جدید شنیده ایم و در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از مشخصات پیش بینی شده برای این گوشی های هوشمند.

یکی از اولین سوال هایی که ذهنمان را به خود مشغول می کند، این است که هواوی قصد دارد از چند گوشی هوشمند در قالب این خانواده پرده برداری کند. شایعات خبر از آن دارد که قرار است هواوی میت 40، به همراه هواوی میت 40 پرو و هواوی میت 40 پرو پلاس به عنوان جدیدترین گوشی های هوشمند این شرکت معرفی شوند.

در بخش طراحی در نظر گرفته شده در قسمت پشتی گویا هواوی قصد دارد تا از همان طراحی که برای گوشی های هوشمند خانواده میت 30 استفاده کرده بود بهره بگیرد.

بریدگی دایره ای شکلی را در قسمت پشتی شاهد هستیم که احتمالا چهار سنسور دوربین را در خود جای خواهد داد. در مورد سنسور های دوربین نیز تا به امروز شایعات زیادی شنیده ایم و شاید یک سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی به همراه سنسور 20 مگاپیکسلی و سنسور 8 مگاپیکسلی در کنار سنسور پریسکوپ، سنسور های دوربین چهارگانه را تشکیل دهند.

در مورد صفحه نمایش هواوی میت 40 گویا این گوشی به صفحه نمایشی 6.67 اینچی مجهز خواهد شد که توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز را خواهد داشت. پیش بینی می شود صفحات نمایش مدل پرو و پرو پلاس توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز و شاید بالاتر را نیز داشته باشند.

اما مسئله اصلی پردازنده این گوشی های هوشمند است. هواوی همواره به همراه گوشی های هوشمند سری میت خود، از جدیدترین پردازنده اختصاصی اش پرده برداری می کرد. اما امسال با توجه به تحریم های اعمال شده و همچنین قطع همکاری شرکت هواوی با شرکت TSMC، هواوی در این زمینه به مشکلات جدی برخورده است.

اما پیش بینی می شود که تمام گوشی های هوشمند این خانواده به جدیدترین پردازنده اختصاصی هواوی یعنی Kirin 9000 با معماری 5 نانومتری مجهز شوند. باید منتظر بود و دید در این بحران به وجود آمده برای هواوی، این پرچمداران جدید چه عملکردی را از خود به نمایش خواهند گذاشت.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !