آیا گوشی های هوشمند قدیمی هواوی بروزرسانی های گوگل را دریافت خواهند کرد ؟

همانطور که می دانیم از اواخر سال 2019 میلادی، شرکت هواوی از سمت امریکا به دلیل نقض موارد امنیتی تحریم شد. این تحریم ها نه تنها بازار های فروش بسیاری را از هواوی گرفت بلکه مشکلات جدی تری را برای این شرکت در پی داشت. یکی از این مشکلات بسیار جدی و حیاتی، تحریم شدن هواوی از سمت گوگل بود که اجازه استفاده از خدمات گوگل را نداشت.

تکلیف گوشی های قدیمی هواوی در ابهامی ترسناک

بعد از اینکه گوگل نیز دست به تحریم شرکت بزرگ هواوی زد، دیگر گوشی های هوشمند جدید این شرکت که قرار بود رونمایی شوند و حتی برخی از پرچمداران، اجازه استفاده از سیستم عامل محبوب اندروید را نداشتند. البته این تحریم مدتی بعد برداشته شد.

در این راستا، هواوی برای حل مشکل از سیستم عامل اختصاصی خود پرده برداری کرد که با توجه به تجربه های کاربری عملکرد خوبی نیز از خود به نمایش گذاشت. اما گوگل دست بردار نبود و دیگر گوشی های جدید هواوی اجازه استفاده از GMS یا همان خدمات گوگل را نداشتنند.

این اقدام نیز سبب شد تا هواوی برای پرچمداران جدیدش از نرم افزاری اختصاصی استفاده کند که البته هیچ وقت به این زودی نمی تواند همچون GMS کاربردی باشد. حذف بازار های فروش و چنین محدودیت هایی فروش گوشی های هوشمند این شرکت به چالش کشید. هرچند هواوی توانست به لطف کاربران چینی خود فروش خوبی را به خود اختصاص دهد اما تا کی می تواند در مقابل این تحریم های مقاومت کند؟

حال مطلع شده ایم که امکان دارد حتی کاربر های گوشی های هوشمند قدیمی تر این شرکت نیز از دریافت بروزرسانی های گوگل محروم شوند. البته این خبر هنوز قطعی نیست و بصورت رسمی تایید نشده است. اما خبر ها نشان از آن دارد که گوگل بروزرسانی بسته های امنیتی خود را برای برخی از پرچمداران و حتی گوشی های هوشمند میان رده این شرکت قطع کرده.

اگر این اتفاق صحت داشته باشد و یا هواوی به خواسته ها امریکا تن ندهد، حتی ممکن است تمام کاربر های گوشی های هوشمند هواوی  سوای محرومیت استفاده از GMS خدمات گوگل، حتی دیگر نتوانند از سیستم عامل اندروید بر روی گوشی های هوشمند خود استفاده کنند.

باید منتظر بود و دید دوئل هواوی و امریکا به کجا ختم می شود و آیا هواوی بالاخره تسلیم خواسته های امریکا خواهد شد یا خیر.

پست های مرتبط

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند