هرآنچه از مراسم رونمایی هواوی میت 40 پرو انتظار داریم

تا یک روز دیگر بصورت رسمی شاهد رونمایی جدیدترین پرچمداران سری میت هواوی خواهیم بود. تا به امروز شایعاتی از هواوی میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس منتشر شده است و در این مقاله قصد داریم نگاهی داشته باشیم به هرآنچه قرار است در این رویداد آنلاین معرفی شود. البته به دلیل مشکلات به وجود آمده برای هواوی این رویداد با تاخیر قرار است در تاریخ 22 اکتبر (ا آبان) برگزار شود.

همانطور که اشاره کردیم تا به امروز شایعاتی از مشخصات فنی و طراحی در نظر گرفته شده برای هواوی میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس شنیده ایم. اما خبری از مدل استاندارد نبود و مشخص نیست که آیا مدل استاندر هم به همراه پرچمداران دیگر رونمایی می شود یا خیر.

هواوی میت 40 پرو

میت 40 پرو قرار است به صفحه نمایشی 6.76 اینچی با رزولوشن 1344×2772 پیکسلی با تراکم پیکسل 456ppi مجهز شود. در مورد نرخ بروزرسانی در نظر گرفته شده برای این صفحه نمایش هنوز اطلاعات درستی منتشر نشده اما بدون شک حداقل نرخ بروزرسانی 90 هرتز را ارائه خواهد کرد. برای طراحی صفحه نمایش نیز شاهد حضور ناچ بسیار زیبای اینفینیتی O می باشیم. ناچی که این بار به دلیل حضور دو سنسور دوربین سلفی، طراحی متفاوت تری به نسبت دیگر گوشی های هوشمند به خود اختصاص داده است.

سنسور های دوربین جدید

همانطور که گفتیم برای دوربین های سلفی این گوشی هوشمند، دو سنسور در نظر گرفته شده است. پیش بینی می شود که یک سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی در کنار سنسور دیگر (از نوع سنجش عمق و یا فوق عریض)، سنسور های دوربین سلفی میت 40 پرو را تشکیل دهند.

در قسمت پشتی نیز شاهد قرار گیری چهار سنسور در چیدمانی دایره ای شکل خواهیم بود. این بار دیگر خبری از سنسور تله فوتو معمولی را قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال نیست و میت 40 پرو قرار است به جای سنسور تله فوتو، به سنسوری از نوع پریسکوپ مجهز شود که در تصاویر منتشر شده معماری مربعی این سنسور کاملا مشخص است.

یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه سنسور 20 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض نیز این گوشی هوشمند را همراه خواهند کرد. سنسور اصلی در نظر گرفته شده توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 8K را نیز خواهد داشت. سنسور اصلی در نظر گرفته شده به قابلیت لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS نیز مجهز خواهد شد.

هواوی میت 40 پرو پلاس

با توجه به آنچه در تصاویر منتشر شده شاهد هستیم، در قسمت پشتی معماری جدیدی برای قرار گیری سنسور های دوربین هواوی میت 40 پرو پلاس در نظر گرفته شده. قرار است پنج سنسور که در معماری چند ضلعی جدید در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، سنسور های دوربین این پرچمدار قدرتمند را تشکیل دهند.

معماری در نظر گرفته شده برای قرار گیری سنسور های دوربین تقریبا مشابه با طراحی می باشد که هواوی میت 30 از آن بهره برده بود (معماری دایره ای شکل). سنسور های دوربین تقریبا مشابهی برای همانند مدل پرو برای این گوشی هوشمند نیز در نظر گرفته خواهد شد. اما با توجه به اخبار منتشر شده، مدل پرو پلاس به سنسور پریسکوپ با قابلیت زوم 10 برابری اپتیکال مجهز خواهد شد.

Kirin 9000

اما یکی از اصلی ترین دلایل تاخیر در رونمایی این گوشی های هوشمند، پردازده های جدید و اختصاص هواوی بود. بعد از قطع همکاری هواوی و TSMC، مشکلاتی برای تولید پردازنده های اختصاصی Kirin هواوی به وجود آمد. اما همواره هواوی جدیدترین پردازنده های خود را به همراه پرچمداران سری میت معرفی می کرد.

حال با توجه به اخبار منتشر شده، هواوی میت 40 پرو قرار است به پردازنده جدید و قدرتمند Kirin 9000 مجهز شود. Kirin 9000 اولین پردازنده هواوی خواهد بود که با معماری 5 نانومتری معرفی می شود. این پردازنده 8 هسته ای به چهار هسته قدرتمند تر Cortex-A77 با فرکانس کاری 3.13 گیگاهرتز در کنار سه هسته Cortex-A77s با فرکانس کاری 2.54 گیگاهرتز و یک هسته ضعیف تر Cortex-A55 با فرکانس کاری 2.04 گیگاهرتز مجهز شده. پردازنده گرافیکی Mali-G78 نیز این گوشی هوشمند را همراه خواهد کرد که با توجه به تست های انجام شده عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت (عملکردی بهتر از اسنپدراگون 865 پلاس در زمینه کارایی گرافیکی).

برای مدل اروپایی این گوشی های هوشمند، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی و برای مدل چینی نیز رم 12 گیگابایتی در نظر گرفته خواهد شد. هواوی میت 40 پرو قرار است به باتری 4400 میلی آمپری به همراه شارژر قدرتمند 65 واتی شارژ سریع مجهز شود و باید تا دو روز دیگر تا رونمایی رسمی صبر کنیم و ببینیم پرچمداران جدید سری میت این بار چه مشخصات فنی را با خود به همراه خواهند داشت.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد