گوشی های هوشمند خانواده هواوی میت 40 معرفی شدند

بالاخره بعد از تاخیر های به وجود آمده برای رونمایی جدیدترین پرچمداران سری میت، هواوی از گوشی های هوشمند خانواده میت 40 در قالب سه گوشی هوشمند پرده برداری کرد. هواوی میت 40 به همراه میت 40 پرو و گل سر سبد گوشی های هوشمند این شرکت یعنی هواوی میت 40 پرو پلاس در قالب این خانواده به عنوان جدیدترین پرچمداران این شرکت معرفی شدند.

هواوی میت 40

میت 40 به عنوان کوچکتری عضو این خانواده معرفی شد و به نسبت برادران بزرگتر خود مشخصات فنی کمی ضعیف تر و طراحی کمی متفاوت تری را به همراه داشت. این گوشی هوشمند به صفحه نمایشی 6.5 اینچی از نوع اولد با رزولوشن 2376×1080 پیکسلی مجهز شده.

این صفحه نمایش توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز را خواهد داشت و برای طراحی صفحه نمایش نیز شاهد حضور ناچ اینفینیتی O می باشیم که بریدگی دایره ای شکل در قسمت بالا و گوشه سمت چپ صفحه نمایش قرار گرفته است. با توجه به بهره بردن از پنل اولد سبب شده تا شاهد قرار گیری قابلیت امنیتی سنسور حسگر اثر اگشت در زیر صفحه نمایش باشیم.

در بخش سنسور های دوربین طراحی تقریبا مشابهی با گوشی های هوشمند خانواده میت 30 برای قرار گیری سنسور های دوربین در نظر گرفته شده. سنسور های دوربین گوشی های هوشمند خانواده میت 40 با معماری دایره ای ریبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 به همراه سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 3 برابری اپتیکال، سنسور های دوربین این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

در بخش مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده شاهد حضور پردازنده جدید Kirin 9000E بودیم. میت 40 به باتری 4200 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر 40 واتی شارژ سریع نیز مجهز شده. رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می باشند.

هواوی میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس

میت 4 پرو به همراه میت 40 پرو پلاس قدرتمند ترین پرچمداران این خانواده را تشکیل می دهند. هر دو گوشی هوشمند به صفحه نمایشی 6.67 اینچی با رزولوشن 2722×1344 پیکسلی از نوع اولد مجهز شده اند. این صفحات نمایش توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز را خواهند داشت و در بخش طراحی به ناچ اینفینیتی O مجهز شده اند.

پنل اولد در نظر گرفته شده که به دلیل خمیدگی های قیمتی کناری با نام Flex OLED آن را می شناسیم، قابلیت سنسور حسگر اثر انگشت را نیز در خود جای داده است. هواوی اعلام کرد که به راحتی می توانست از صفحه نمایشی با نرخ بروزرسانی 120 هرتز برای پرچمداران جدید خود استفاده کند اما با توجه به ارزیابی شرایط، بین نرخ بروزرسانی 60 و 120 هرتز، نرخ بروزرسانی 90 هرتز را برای پرچمداران خود در نظر گرفته است.

در بخش سنسور های دوربین ابتدا با میت 40 پرو شروع می کنیم. در قسمت جلویی شاهد حضور یک سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و سنسور TOF برای دوربین سلفی می باشیم. البته این بار هواوی سنسور تشخیص چهره سه بعدی را نیز برای این دو پرچمدار خود در نظر گرفته است که قابلیت های جذابی را نیز با خود به همراه داشته.

در بخش پشتی یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 در کنار سنسور 20 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع پریسکوپ با قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال در کنار سنسور TOF، سنسور های دوربین میت 40 پرو را تشکیل می دهند.

میت 40 پرو پلاس اما در بخش سنسور های دوربین سلفی از سنسور هایی مشابه با میت 40 پرو بهره برده است. در قسمت پشتی اما بدون شک میت 40 پرو پلاس قدرتمند ترین سنسور های دوربین را در میان اعضای این خانواده به خود اختصاص داده است. یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه سنسور 20 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو در کنار سنسور 8 مگاپیکسلی پریسکوپ با قابلیت زوم 10 برابری اپتیکال، سنسور های دوربین میت 40 پرو پلاس را تشکیل می دهند.

در بخش مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده، هر دو گوشی هوشمند به قدرتمند ترین و جدیدترین پردازنده اختصاصی هواوی یعنی Kirin 9000 مجهز شده اند. Kirin 9000 اولین پردازنده شرکت هواوی می باشد که با معماری 5 نانومتری معرفی شده. در بخش رنگ بندی نیز دو رنگ مشکی و سفید سرامیکی برای میت 40 پرو پلاس در نظر گرفته شده است. هر دو گوشی به باتری 4400 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر کابلی 66 واتی شارژ سریع مجهز شده اند و توانایی پشتیبانی از شارژر جدید و قدرتمند 50 واتی را نیز خواهند داشت.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد