گوشی های هوشمند خانواده آیفون 12 به کمک مودم کوالکام از اینترنت 5G پشتیبانی می کنند

اپل هیچ گاه در مراسم های رونمایی گوشی های هوشمند خود اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی در نظر گرفته شده نمی دهد. به همین دلیل باید منتظر باشیم و ببینیم در بررسی هایی که انجام می شود چه مشخصات برای این پرچمداران مخصوصا در بخش سخت افزاری در نظر گرفته شده است. با کالبد شکافی آیفون 12 و نگاهی نزدیک، مشخصات فنی سخت افزاری در نظر گرفته شده برای این گوشی هومند مشخص شد. که از اصلی ترین آن ها می توان به حضور مودم شرکت کوالکام اشاره کرد.

همنطور که می دانید گوشی های هوشمند خانواده آیفون 12 اولین پرچمداران این شرکت بودند که توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5Gرا دارند. در کالبد شکافی هایی که صورت گرفت مشخص شد اپل در این بخش با شرکت معتری کوالکام برای استفاده از مودم X55 همکاری داشته. همکاری که هیچ حررفی از آن در مراسم رونمایی رسمی نبود تا بسیاری از کاربران هنوز هم چنین فکر بکنند که تمام تجهیزات اپل بصورت اختصاصی و انحصاری تولید می شود.

به هر حال گوشی های هوشمند خانواده آیفون 12 به مودم های X55 شرکت کوالکام مجهز شده و به همین دلیل است که می توانند از شبکه های اینترنتی نسل پنجم نیز پشتیبانی کنند. در این کالبد شکافی های میزان ظرفیت باتری در نظر گرفته شده برای تمام اغضای این خانواده نیز مشخص شد .

آیفون 12 پرو مکس به باتری 3678 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. به طبع اگر بخواهیم در این بخش مقایسه ای داشته باشیم با پرچمداران قدرتمند شرکت های دیگر، آیفون 12 پرو مکس عملکرد ضعیفی را از خود به نمایش گذاشته که هیچ، حتی به نسبت باتری در نظر گرفته شده برای آیفون 11 پرو مکس (آیفون 11 پرو مکس به باتری 3969 میلی آمپر ساعتی مجهز شده) نیز باتری ضعیف تری را با خود به همراه داشته.

گوشی های هوشمند خانواده آیفون 12 به صفحات نمایشی با نرخ بروزسانی 60 هرتز مجهز شده اند، دقیقا مشابه با صفحات نمایش در نظر گرفته شده برای گوشی های هوشمند خانواده آیفون 11. اما یکی از تفاوت های اصلی، حضور پردازنده A14 بایونیک با معماری 5 نانومتری بود که به طبع مصرف انرژی کمتری را برای گوشی های هوشمند خانواده آیفون 12 به همراه داشت.

از همه این ها که بگذریم باز هم اپل در این بخش عملکرد ضعیفی را از خود نشان داده. آیفون 12 و آیفون 12 پرو نیز به باتری با میزان ظرفیت 2815 میلی آمپر ساعتی و آیفون 12 مینی نیز به باتری 2227 میلی آمپر ساعتی مجهز شده اند.

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد