همکاری هواوی و کوالکام برای پرچمداران جدید خانواده میت / تحریم ها کمی پشت هواوی را خم کرد

گویا بالاخره تحریم های امریکا بر علیه شرکت های چینی که در راس آن ها هواوی قرار دارد، جواب داده است. این بار با توجه به تحریم های در نظر گرفته شده، هواوی برای تولید پردازنده های اختصاصی گوشی های هوشمند خانواده میت 40 خود با مشکلات اساسی رو به رو شده. در ادامه دلایل این مشکلات و راهکار هواوی برای فرار از این مشکل که گویا همکاری با شرکت قدرتمند کوالکام می باشد را بررسی خواهیم کرد.

تحریم های امریکا از نیمه دوم سال میلادی 2019 شروع شد و در همان ابتدا مشکلات بسیاری را برای شرکت چینی هواوی به وجود آورد. مدتی بعد تحریم های گوگل نیز مشکلات بسیار اساسی برای گوشی های هوشمند این شرکت برای استفاده از سیستم عامل اندروید به وجود آورد که البته در حال حاضز بصورت موقت شاهد لغو این تحریم های می باشیم.

اما هواوی در مقابل تمام این طوفان های سهمگین، راه نجات بسیار خوبی را پیدا کرده بود. برای مثال جلوگیری از فروش گوشی های هوشمند این شرکت در امریکا و برخی کشور های دیگر، سبب نشد تا میزان فروش اسمارتفون های هواوی کاهش پیدا نکند که هیچ، با توجه به فروش بسیار خوب در بازار چین توانست حتی میزان فروش بهتری را به نسبت سامسونگ داشته باشد.

در بخش تحریم های گوگل نیز که سبب شد تا دیگر اجازه استفاده از سیستم عامل محبوب اندروید را نداشته باشد، شاهد رونمایی سیستم عامل اختصاصی هواوی بودیم که عملکرد بسیار خوبی را نیز از خود به نمایش گذاشت. اما اخرین تحریم صورت گرفته، کمی معادلات هواوی را بهم ریخت.

قطع همکاری TSMC و هواوی مشکل ساز شد

هواوی برای تولید پردازنده های اختصاصی خود، سالیان سال بود که با شرکت امریکایی TSMC همکاری می کرد و باید گفت تا به امروز نیز پردازنده های اختصاصی Kirin این شرکت عملکرد بسیار خوبی را در تست های بنچمارک گرفته شده از خود به نمایش گذاشته اند.

اما امریکا دیگر اجازه همکاری بین این دو شرکت معتبر را نداد و حال هواوی برای تولید پردازنده های اختصاصی خود با مشکلات جدی رو به رو شده. با توجه به اخبار منتشر شده و منابع معتبر، هواوی قرار است 10 میلیون نسخه از گوشی های هوشمند خانواده میت 40 را روانه بازار کند و تنها 8 میلیون نسخه آماده جدیدترین پردازنده خود را در اختیار دارد و با توجه به قطع همکاری اش با TSMC دیگر قادر نخواهد بود پردازنده های بیشتری را تولید کند.

حال مطلع شده ایم که هواوی برای برطرف کردن این مشکل، قرار است توافقاتی با شرکت مطرح کوالکام داشته باشد تا این شرکت پردازنده های مورد نیاز هواوی را برای پرچمداران جدیدش تولید کند. البته هنوز مشخص نیست که گوشی های هوشمند خانواده میت 40 به پردازنده اسنپدراگون 865 مجهز می شوند یا قرار است همانند گوشی های هوشمند خانواده سامسونگ گلکسی نوت 20، از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 865 پلاس کوالکام بهره مند شوند.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !