مقایسه دوربین هواوی میت 40 پرو و سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا / به همراه ویدئو

گوشی های هوشمند خانواده هواوی میت 40 به عنوان جدیدترین پرچمداران این شرکت توانستند با بهره بردن از مشخصات فنی قدرتمند، عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارند. هواوی میت 40 پرو نیز توانست با بهره بردن از سنسور های دوربین قدرتمند بالاترین امتیاز را در میان گوشی های هوشمند دیگر از وب سایت دگزومارک کسب کند. در این ویدئو خواهیم دید که سنسور های دوربین هواوی میت 40 پرو به عنوان قدرتمند ترین گوشی هوشمند جهان در این بخش، در مقابل سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا به عنوان جدیدترین و قدرتمند ترین پرچمدار سامسونگ، چه عملکردی را از خود به نمایش می گذارد.

مشخصات دوربین هواوی میت 40 پرو

ناچ اینفینیتی O در نظر گرفته شده در قسمت بالایی و گوشه سمت چپ صفحه نمایش دو سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. یک سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی 12 میلی متری به همراه سنسور سنجش  عمق یا همان TOF سنسور های دوربین سلفی دوگانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

سنسور اصلی در نظر گرفته شده توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه را خواهد داشت. در کنار سنسور های دوربین سلفی شاهد حضور سنسور تشخیص چهره سه بعدی نیز بودیم که در کنار قابلیت امنیتی مطئنی که با خود به همراه دارد، قابلیت جذاب دیگری را نیز ارائه می کند.

از جمله قابلیت های جذاب این سنسور می توان به eye contorol اشاره کرد که برای مثال زمانی تماس ورودی دریافت می کنید با نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی، صدای زنگ بصورت خودکار کم می شود و یا زمانی که صفحه نمایش قفل است و شما به صفحه نمایش نگاه می کنید اعلان هایی از جمله ساعت و اعلان هایی مهمی چون دریافت پیام برای شما نمایان می شود.

در قسمت پشتی نیز شاهد قرار گیری چهار سنسور با چیدمانی دایره ای شکل کنار یکدیگر هستیم. یک سنسور اصلی 50 با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 . فاصله کانونی 23 میلی متری به همراه سنسور 20 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f1.8 که قابلیت فبلمبرداری سینماتیک را نیز با خود به همراه خواهد داشت در کناری سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع پریسکوپ با قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال و سنسور TOF یا همان سنجش عمق، سنسور های دروبین چهارگانه هواوی میت 40 پرو را تشکیل می دهند.

دوربین

در بخش مشخصات سنسور های دوربین در نظر گرفته شده، تفاوت چندانی در اعداد و ارقام به نسبت پرچمداران خانواده سامسونگ گلکسی اس 20 شاهد نیستیم اما سامسونگ اعلام کرده که تمام مشکلات نرم افزاری که برای سنسور دوربین سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا به وحود آمده بود را برای این پرچمدار جدید خود برطرف کرده.

در بریدگی ناچ اینفینیتی O شاهد قرار گیری سنسور دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی می باشیم. در قسمت پشی نیز یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو و 12 مگاپیکسلی اولترا واید در کنار لیزر اوتوفوکوس، سنسور های دوربین این پرچمدار قدرتمند را تشکیل می دهند.

سنسور تله فوتو این گوشی هوشمند توانایی ارائه زوم 5 برابری اپتیکال و 50 برابری هیبرید را خواهد داشت. سامسونگ این بار تصمیم گرفته که به جای زوم 100 برابری هیبرید که برای گلکسی اس 20 اولترا استفاده کرده بود، زوم 50 برابری را برای نوت 20 اولترا در نظر بگیرد. از دیگر قابلیت های سنسور های دوربین می توان به ضبط ویدئو با کیفیت 8K اشاره کرد.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود