سیستم عامل اختصاصی هواوی تا پاییز برای یک گوشی میان رده ارئه خواهد شد

سیستم عامل اختصاصی هواوی که این روز ها تلاش های این شرکت چینی برای آماده به کار کردن آن بسیار جدی دنبال می شود، با توجه به اخبار منتشر شده در پاییز امسال برای یک گوشی هوشمند میان رده این شرکت بصورت رسمی استفاده خواهد شد.

تحریم های 9 ماهه اعمال شده توسط امزیکا برای هواوی، مشکلات بسیاری را به همراه داشته که از جمله اصلی ترین مشکلات می توان به تحریم این شرکت توسط گوگل اشاره کرد.

با تحریم گوگل، گوشی های هوشمند هواوی دیگر حق استفاده از گوگل پلی را نخواهند داشت و البته این تازه اول داستان است. فاجعه اصلی، ممنوعیت استفاده از سیستم عامل اندروید برای گوشی های هوشمند این شرکت می باشد.

سیستم عامل اختصاصی هواوی سریع تر از اندروید!!!

شاید بعد از دوره 9 ماهه تمام این تحریم ها کنار رود اما هواوی دست روی دست نگذاشته و نشان داده که برای تمام مشکلات پیش رو راه حلی دارد و به همین راحتی ها تسلیم نمی شود.

با تحریم استفاده از گوگل پلی هواوی نرم افزار Aptoide را به عنوان نرم افزار جایگزین معرفی کرد. اما مشکل اصلی سیستم عامل محبوب و قدرتمند اندروید می باشد که هواوی از این پس حق استفاده از آن را ندارد.

این شرکت چینی برای این اتفاق هم راه حلی در نظر گرفته و قرار است از سیستم عامل اختصاصی خود استفاده کند. هانگ منگ نام در نظر گرفته شده برای این سیستم عامل می باشد.

پیش از این مطلع شده بودیم که هواوی یک ملیون دستگاه از گوشی های هوشمند خود را به این سیستم عامل مجهز کرده و در حال طی کردن مراحل آزمایش می باشند. با این اتفاق گمان می کردیم با توجه به اینکه پچمدار بعدی این شرکت میت 30 خواهد بود این گوشی هوشمند از این سیستم عامل بهره خواهد برد.

اما در اخبار منتشر شده هواوی چنین اتفاقی را تکذیب کرده. با توجه به اخبار منتشر شده هواوی برای اولین بار از این سیستم عامل اختصاصی خود، از یک گوشی هوشمند میان رده استفاده خواهد کرد و قرار نیست این پرچمداران جدید به چنین یستم عامل هایی مجهز شوند.

جالب است که برخی گوشی های هوشمند اپو و ویوو از چنین سیستم عامل هایی بصورت آزمایشی استفاده کرده اند و نتایج نشان از سرعت 60 درصدی بهتر این سیستم عامل به نسبت سیستم عامل اندروید داشت.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود