تعداد مشترکین شبکه 5G در کره جنوبی به 1 میلیون نفر رسید

تعداد مشترکین شبکه 5G با اینکه هنوز آنقدرها چشمگیر نیست اما طبق آمار گرفته شده، سرعت پیوستن به این شبکه در برخی از کشورها مانند کره جنوبی، از نسل قبل یعنی شبکه 4G نیز بیشتر است.

·        سرعت پیوستن به شبکه 5G، بالاتر نسبت به 4G

اینطور که به نظر میرسد، وضعیت شبکه 5G در کشور کره جنوبی بسیار خوب است و با سرعت بسیار بالایی، تعداد کاربران متصل به این شبکه در حال افزایش است. به گزارش Ministry of Sience and Technology، تعداد مشترکین شبکه 5G در این کشور در تاریخ 10 ژوئن به یک میلیون نفر رسیده است.

رسیدن به این آمار تنها در عرض 69 روز صورت گرفته است. در مقایسه با سال 2011 و یک میلیون نفری شدن شبکه 4G در کره جنوبی، 11 روز زمان کمتری برای شبکه 5G زمان لازم بوده تا تعداد مشترکین از یک میلیون نفر عبور کند. شبکه های تجاری 5G در تاریخ 3 آوریل عرضه شده و در حال حاضر، به طور روزانه 17000 مشترک جدید به شبکه 5G ملحق میشوند.

·        گوشی های 5G بیشتری در راهند

در میان اوپراتورهای کره ای، SK Telecom با سهم 40 درصدی از کل مشترکین 5G بیشترین نقش را در توسعه این شبکه در این کشور در اختیار دارد. در رتبه دوم، LG Uplus با سهم 30 درصدی قرار گرفته است. SK Telecom و KT از نظر ارتقای مشترکین از شبکه 4G به 5G بهترین عملکرد را داشته اند در حالی که LG Uplus، در ماه گذشته با رشد 21 درصدی، بیشترین مشترک 5G را در کره ثبت کرده است.

با اینکه شبکه 5G هنوز از نظر پوشش گسترده و سرعت تبادل اطلاعات به حد انتظار نرسیده است، اما راه اندازی چندین ایستگاه توسعه دهنده و وارد شدن گوشی هایی مانند گلکسی اس 10 نسخه 5G و LG V50 ThinQ 5G باعث شده است که تعداد علاقمندان به تجربه سریعترین شبکه تلفن همراه افزایش پیدا کند.

بر اساس جدیدترین پیش بینی ها، تا پایان سال میلادی جاری، 3 الی 4 میلیون مشترک دیگر به شبکه 5G در کره جنوبی ملحق خواهند شد. بدین ترتیب تقاضا برای گوشی های پشتیبانی کننده از این فناوری و بهبود پوشش آن افزایش پیدا خواهد کرد و شاید زودتر از حد انتظار، نسل جدید ارتباطات فراگیر شود.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

سرور اختصاصی چیست؛ کاربردهای آن را بشناسید

دی‌لینک الماسی شد: محصولات دی‌لینک به سبد الماس‌رایان‌ایرانیان اضافه شد

برای خرید بهترین سرور چه نکاتی را رعایت کنیم