هواوی پی 40 به سنسور دوربین جدید سونی مجهز می شود

این روز ها اخبار های بسیار زیادی را از مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای گوشی های هوشمند خانواده هواوی پی 40 می شنویم. همانند رقیب قدرتمند این شرکت یعنی سامسونگ، شاهد رونمایی جدیدترین پرچمداران این شرکت چینی در سال جاری و البته بزودی خواهیم بود. حال مطلع شده ایم که هواوی این بار قصد دارد تا از سنسور دوربین جدید 52 مگاپیکسلی سونی به عنوان سنسور اصلی دوربین این پرچمدار خود استفاده کند.

پیش از اینکه به قابلیت های ویژه این سنسور بپردازیم بهتر است نگاهی گذرا به یک سری شایعاتی که جدیدا منتشر شده داشته باشیم. پیش از با توجه به تصاویر منتشر شده از طرح در نظر گرفته برای پی 40، حدس زده شد که سه سنسور برای دوربین در نظر گرفته خواهد شد.

هواوی پی 40 با قابلیت زوم 10 برابری اپتیکال

اما این بار با تصاویر جدید منتشر شده که در نگاه اول باز هم تنها همان سه سنسور را برای دوربین می بینیم، با کمی دقت متوجه یک سنسور دیگر نیز می شویم که به احتمال زیاد یا سنسور ماکرو خواهد بود و یا سنسور سنجش عمق یا TOF.

در حالی که رقیب جدی هواوی، یعنی سامسونگ قصد دارد تا از سنسور 108 مگاپیکسلی اختصاصی خود برای پرچمداران گلکسی اس 20 بهره ببرد، هواوی پی 40 به سنسور اصلی 52 مگاپیسلی سونی مجهز خواهد شد.

این سنسور قابلیت ارائه تصاویر با تکنولوژی 16 در 1 را نیز خواهد داشت. که البته چنین قابلیتی برای حالت هایی با نور کم و شب که نویز های موجود در تصویر بسیار بالا می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. این سنسور قدرتمند که تا به امروز برای هیچ گوشی هوشمند مورد استفاده قرار نگرفته، توانایی ارائه تصاویر 4 در 1 را نیز خواهد داشت.

هواوی پی 30 پرو اولین گوشی هوشمند بود که سنسور های دوربین آن توانایی زوم 5 برابری اپتیکال را داشتند. حال سنسور دوربین هواوی پی 40 تصمیم دارد به نسبت نسل قبلی، با عملکردی بهتر زوم 10 برابری اپتیکال را با خود به همراه داشته باشد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود