گوشی های هوشمند خانواده هواوی پی 40 بصورت رسمی معرفی شدند

بعد از شایعات بسیار شنیده شده بالاخره دقایقی پیش هواوی از جدیدترین پرچمداران خود پرده برداری کرد. در حال که منتظر رونمایی دو گوشی هوشمند در این رویداد رسمی بودیم، هواوی از سه گوشی هوشمند در قالب خانواده پی 40 پرده برداری کرد. در این مقاله نیز به مشخصات فنی در نظر گرفته شده کلی این گوشی های هوشمند خواهیم پرداخت و در مقاله های دیگر به مشخصات دقیق در نظر گرفته شده برای این پرچمداران قدرتمند بصورت جداگانه خواهیم پرداخت. در این رویداد هواوی نشان داد که پرچمدار های جدید این شرکت توانایی عملکرد بسیار بهتری به نسبت سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا و نیز آیفون 11 پرو مکس مخصوصا در زمینه سنسور های دوربین را خواهند داشت.

هواوی پی 40

در میان این سه گوشی معرفی شده، هواوی پی 40 به مشخصات فنی ضعیف تری مجهز شده و طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند نیز کمی با دو برادر بزرگترش متفاوت است. صفحه نمایش 6.1 اینچی برای این گوشی در نظر گرفته شده.

ناچ زیبای اینفینیتی O همانطور که پیش بینی کرده بودیم برای اولین بار برای این پرچمداران هواوی در نظر گرفته شده. در بریدگی ناچ صفحه نمایش نیز شاهد قرار گیری سنسور دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی به همراه سنسور سنجش عمق در کنار سنسور تشخیص چهره می باشیم.

در قسمت پشتی اما سه سنسور برای دوربین در نظر گرفته شده. سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 3 برابری اپتیکال، سنسور های دوربین سه گانه هواوی پی 40 را تشکیل می دهند.

پردازنده قدرتمند Kirin 990 با قابلیت پشتنیبانی از شبکه های اینترنتی 5G این گوشی هوشمند را همراهی خواهد کرد. باتری 3800 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر 22.5 واتی مجهز به شارژ سریع از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده می باشند.

هواوی پی 40 پرو

اما قدرت نمایی هواوی با معرفی پی 40 پرو آغاز می شود. این گوشی هوشمند به صفحه نمایشی 6.58 اینچی  با رزولوشن 1200×2640 پیکسلی مجهز شده. خمیدگی صفحه نمایش در قسمت های کناری و قسمت بالایی و پایینی صفحه نمایش، نمای بسیار ویژه و جالبی به این گوشی هوشمند بخشیده.

همانند مدل استاندارد، مدل پرو نیز از سنسور های دوربین سلفی مشابهی بهره برده است. در قسمت پشتی اما چهار سنسور برای دوربین در نظر گرفته شده. یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه سنسور 40 مگاپیکسلی فوق عریض در کنار سنسور 12 مگاپیکسلی پریسکوپ با قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال و سنسور TOF، سنسور های دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

هر سه گوشی این خانواده به پردازنده ای مشابه مجهز شده اند. از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده می توان به باتری 4200 میلی آمپری با شارژر 40 واتی مجهز به شارژ سریع و شارژر وایرلس 27 واتی مجهز به شارژ سریع اشاره کرد.

هواوی پی 40 پرو پلاس

وقتی که همه گمان می کردند تنها هواوی از دو گوشی هوشمند جدید در قالب خانواده پی 40 رونمایی خواهد کرد، شاهد پرده برداری از پی 40 پرو پلاس بودیم. این گوشی هوشمند به مشخصات فنی قدرتمند تری به نسب دو مدل دیگر مجهز شده.

در کنار سنسور های دوربین قدرتمند که بی شک می تواند در آینده ای نزدیک امتیاز بسیار خوبی را از وب سایت معتبر دگزومارک کسب کند، قابلیت های ویژه ای را نیز با خود به همراه داشته. از جمله قابلیت های قدرتمند در نظر گرفته شده برای سنسور های دوربین این گل سرسد قابلیت هوش مصنوعی جدید با همان AI  می باشد که در ثبت هرچه بهتر تصاویر کمک بسیار موثری را از خود به نمایش می گذارد.

گل سر سبد گوشی های هوشمند هواوی اما دست پر با سنسور های دوربین فوق قدرتمند پا به میدان رقابت گذاشته. صفحه نمایش و نیز دوربین سلفی در نظر گرفته شده برای پی 40 پرو پلاس همانند صفحه نمایشی می باشد که برای هواوی پی 40 پرو در نظر گرفته شده است.

اما از جمله مشخصات اصلی و قدرتمند در نظر گرفته شده برای این پرچمدار سنسور های دوربینش می باشد. در قسمت پشتی از 5 سنسور دوربین استفاده شده. سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه سنسور 40 مگاپیکسلی فوق عریض در کنار سنسور 8 مگاپیکسلی پریسکوپ با قابلیت زوم 10 برابری اپتیکال و سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 3 برابری اپتیکال و سنسور TOF، سنسور های دوربین چهارگانه هواوی پی 40 پرو پلاس را تشکیل می دهند.

همانند مدل پرو باتری 4200 میلی آمپری برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده. شارژر 40 واتی مجهز به شارژ سریع نیز این گوشی هوشمند را همراهی می کند. اما از اتفاقات جالب در نظر گرفته شدن شارژر وایرلس 40 واتی مجهز به شارژ سریع برای این گل سر سبد گوشی های هوشمند هواوی می باشد.

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !