دخالت های امریکا مانع همکاری هواوی و TSMC شد

در اواخر سال 2019 بود که امریکا تحریم های شدیدی را بر علیه شرکت های چینی و مخصوصا هواوی اعمال کرد. در پی تحریم های امریکا، کشورهای بسیاری هر گونه تجارت اقتصادی را با این شرکت معتیر چین ممنوع اعلام کردند. اما بعد از آن کمی اوضاع مساعد تر شده بود که باز هم امریکا در اقدامی جالب مانع عقد قرار داد میان هواوی و TSMC شد.

TSMC به عنوان یکی از اصلی ترین شرکت های ساخت ریز تراشه برای شرکت های سازنده گوشی های هوشمند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هواوی نیز برای چندین سال با این شرکت در زمینه ساخت پردازنده اختصاصی Kirin خود همکاری های بسیار خوبی داشته.

چندی پیش بود که با تلاش های این شرکت قدرتمند تراشه ساز، ترامپ قبول کرد که TSMC هنوز به فعالیت خود با شرکت هوای ادامه دهد. اما این بار در حالی که هواوی پیشنهاد بالای 700 میلیون دلاری را به این شرکت داده بود. اتفاق جالبی رقم خورد.

این بار در حالی که تمام شرایط برای عقد قرار داد جدید بین این دو شرکت به خوبی پیش می رفت، بار دیگر ترامپ مانع ادامه همکاری این دو شرکت قدرتمندی شد که سال ها با یکدیگر همکاری داشته اند. چنین اتفاقی نشان می دهد که بار دیگر قرار است تحریم های علیه هواوی از سر گرفته شود.

هواوی که پیش از این نیز نشان داده بود حتی با وجود تحریم های می توانید تمام تجهیزات گوشی های هوشمند خود را بصورت انحصاری تولید کند، باید دید تا کی در مقابل این تحریم ها ناجوان مردانه می تواند طاقت بیاورد. هر چن لغو چنین قرار داد هایی نیز برای شرکت TSMC نیز بسیار گران تمام خواهد شد و ضرر های بسیار را در پی خواهد داشت.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !