مشخصات گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال به عنوان جدید ترین پرچمدران این شرکت رونمایی خواهند شد. این در حالی می باشد که تا به امروز در کنار شایعات بسیار شنیده شده، از این گوشی های هوشمند حواشی بسیاری با خود داشته اند. معماری در نظر گرفته شده برای سنسور های دوربین اصلی این گوشی های هوشمند با توجه به شباهت طراحی با آیفون 11 سر و صدای زیادی به پا کرد.

مشخصات گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

صفحه نمایش

صفحه نمایش این گوشی های هوشمند به نسبت نسل قبلی، یعنی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال از ابعاد بزرگتری بهره خواهند برد. پیکسل 4 به صفحه نمایشی 5.7 اینچی اولد با روزولوشن 1080×2280 و پیکسل 4 ایکس ال به صفحه نمایش 6.3 اینچی اولد با رزولوشن 3040×1440 پیکسلی مجهز خواهند شد.

در حالی که تمام پرچمداران سال 2019 به صفحه نمایش استاندارد 60 هرتزی مجهز شده اند، با توجه به اخبار منتشر شده، پرچمداران جدید گوگل اما همانند ریزر فون 2 و وان پلاس 7 پرو، به صفحه نمایش 90 هرتزی مجهز خواهند شد.

سخت افزار و باتری

پرچمداران جدید نیز برای اولین بار به احتمال زیاد از پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 855 شرکت کوالکام بهره خواهد برد. رم پایه 4 گیگابایتی و حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی از دیگر مشخصات سخت افزاری پیش بینی شده می باشند. هرچند امکان دارد که این پرچمداران جدید به اسلات کارت حافظه خارجی مجهز نشوند.

مدل استاندارد به باتری 2800 میلی آمپری و مدل ایکس ال نیز به باتری 3700 میلی آمپری مجهز خواهند شد. به نسبت سری قبلی این گوشی های هوشمند، این بار باتری های قدرتمند نری در نظر گرفته شده که با توجه به پردازنده 7 نانومتری در نظر گرفته شده، قطعا عمر باتری بهتری را اراه خواهند کرد.

دوربین

برای دوربین اصلی هر دو گوشی هوشمند نیز سنسور های سه گانه ای در نظر گرفته شده. سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی همانند سری قبل این بار نیز برای این گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برای سنسور تله فوتو نیز، از سنسوری 16 مگاپیکسلی استفاده شده که شایعات خبر از قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال را برای این سنسور می دهند. در این میان تا به امروز خبری از سنسور فوق عریض نشنیده ایم. گویا سنسور اصلی این گوشی های هوشمند قرار است قابلیت تصویر برداری فوق عریض را نیز داشته باشند.

به احتمال زیاد در اواسط مهر ماه اسال شاه رونمایی جدیدترین پرچمدارن گوگل خواهیم بود.

منبع: phonearena

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !