تحلیلگر برجسته شرکت Cantor Fitzgerald به نام سی. جی. میوز، اوایل این هفته اشاره کرد که در حال حاضر با سرپرستی لیپ-بو تان، اینتل شاهد کاهش هزینههای تهاجمی و احساس بیشتری از هدفمندی باشد. به نظر میرسد که اکنون شاید شاهد اولین گام جدی این کاهش هزینهها از سوی مدیرعامل جدید باشیم.
به نقل از بلومبرگ، گزارشها حاکی از آن است که اینتل قصد دارد در پایان این هفته برنامههایی برای کاهش 20 درصدی نیروی کار خود اعلام کند. طبق آمار سایت Trading Economics، اینتل در پایان سال 2024 حدود 108900 نفر کارمند داشته و این کاهش نیروی کار احتمالاً بیش از 21000 نفر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
این خبر در حالی منتشر میشود که اینتل در حال آماده شدن برای اعلام گزارش درآمدی خود برای سهماهه اول سال 2025 در این هفته است. این اولین بار است که چنین گزارشی درباره لیپ-بو تان منتشر میشود.
البته این نخستین بار نیست که رسانههای مالی از برنامههای کاهش نیروی کار اینتل در ماههای اخیر گزارش میدهند. گزارشی مشابه از بلومبرگ در ماه ژوئیه سال 2024 منتشر شد که به برنامههای اولیه اینتل برای کاهش 10000 نفر از نیروی کار اشاره داشت. با این حال، تعداد کل کارکنان اینتل در چند ماه گذشته همچنان حدود 110000 نفر باقی مانده است.
اینتل تحت سرپرستی مدیرعامل پیشین خود، پت گلزینگر، برنامهای بلندپروازانه برای کاهش هزینهها به میزان 10 میلیارد دلار طراحی کرده بود. هنوز مشخص نیست که آیا برنامه جدید اینتل برای کاهش 20 درصدی نیروی کار، به طور کامل در راستای استراتژی گلزینگر است یا این که تلاشی جدید از سوی لیپ-بو تان به حساب میآید.
سهام اینتل دیروز در معاملات پس از ساعات کاری 2 درصد افزایش یافت. تاکنون در سال 2025، سهام این شرکت تغییرات چندانی نداشته و توانسته بخشی از ضررهای شدید خود را در ماه مارس و اوایل آوریل جبران کند.
ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش میدهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد لیپ-بو تان و اینتل چه دیدگاهی دارید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.