هرآنچه باید از آیفون 11 بدانیم

اپل همانند نسل قبلی پرچمداران خود، این بار نیز یک گوشی هوشمند با قیمت مقرون بصرفه تر و البته مشخصات فنی ضعیف تر را در کنار دو پرچمدار قدرتمند خود رونمایی کرده. آیفون 11 با قیمتی ارزان تر از آنچه در ابتدای رونمایی آیفون ایکس آر شاهد بودیم، بصورت رسمی رونمایی شد.

مشخصات آیفون 11

طراحی

صفحات نمایش پرچمداران جدید اپل در کنار آیفون 11 هیچ تغییری به نسبت نسل قبلی این گوشی های هوشمد نداشته اند. این بار آیفون 11 از صفحه نمایش بزرگتری به نسبت آیفون 11 پرو بهره برده.

اما یکی از اصلی ترین تفاوت های این گوشی هوشمند با دو پرچمدار قدرتمند این خانواده، طراحی و تعداد سنسور های دوربین اصلی در نظر گرفته شده آن می باشد.

در قسمت پشتی شاهد استفاده از دو سنسور برای دوربین های اصلی می باشیم. این در حالی می باشد که آیفون ایکس آر پیش از این از تنها یک سنسور برای دوربین اصلی خود بهره برده بود. بریدگی مربعی شکل در قسمت پشتی همانند دو پرچمدار این خانواده برای دوربین های اصلی در نظر گرفته شده،

برای قرار گیری سنسور های دوربین اصلی نیز، شاهد در نظر گرفته شدن چیدمانی عمودی برای این سنسور ها می باشیم.

صفحه نمایش

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به عنوان پرچمداران جدید این شرکت، به صفحات نمایشی از جنس اولد با میزان روشنایی بسیار بالایی مجهز شده بودند. اما آیفون 11 به عنوان یک محصل مقرون بصرفه تر همانطور که گفته بودیم از مشخصات فنی ضعیف تری نیز بهره مند شده.

این گوشی هوشمند به صفحه نمایش 6.1 اینچی (بزرگتر از صفحه نمایش آیفون 11 پرو) با رزولوشن 1792×828 پیکسلی از جنس IPS مجهز شده. این صفحه نمایش قابلیت ارائه حداکثر میزان روشنایی 600 نیت را در حالت روشنایی 100 درصدی دارد.

دوربین

باید گقت که سنسور های دوربین اصلی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند، تنها از نبود یک سنسو تله فوتو رنج می برند. زیرا دو سنسور دیگر اصلی و نیز فوق عریض در نظر گرفته شده به همراه سنسور دوربین سلفی، هیچ تفاوتی با دوربین های اصلی و نیز دوربین سلفی پرچمداران این خانواده ندارند.

سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی 26 میلی متری با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 با قابلیت لرزشگیر اپتیکال OIS و یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض 13 میلی متری 120 درجه ای با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، سنسور های دوربین اصلی دوگانه آیفون 11 را تشکیل می دهند.

برای سنسور دوربین سلفی نیز همانند دو پرچمدار دیگر، یک سنسور عریض 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 در نظر گرفته شده. دوربین های اصلی این گوشی هوشمند، قابلیت فیلمبرداری 4k با نرخ سرعت 60 فریم در ثانیه را نیز خواهند داشت.

سخت افزار و باتری

اپل برای هر سه گوشی هوشمند جدید خود حتی این گوشی مقرون بصرفه تر نیز پردازنده 7 نانومتری A13 بایونیک را در نظر گرفته.

به گفته مسئولین این شرکت، A13 بایونیک به نسبت A12 بایوینک قادر است عملکرد بهتر 30 درصدی و بهبود 20 درصدی سرعت را با خود به همراه خواهد داشت. پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده نیز به نسبت نسل قبلی، قابلیت ارائه سرعت بالاتر 20 درصدی و نیز عملکرد بهتر 40 درصدی را خواهد داشت.

باتری آیفون 11 نیز به نسبت آیفون ایکس اس مکس توانایی عمر مفید بیشتر 1 ساعته را خواهد داشت. باتری این گوشی هوشمند قابلیت اجرای ویدئو با مدت زمان 17 ساعت، اجرای ویدئو با تلویزیون با مدت زمان 10 ساعت و پخش موسیقی با مدت زمان 65 ساعت را خواهد داشت.

رم 4 گیگابایتی به همراه حافظه های داخلی 64/128/256 گیگابایتی از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده می باشند. رنگ بندی بسیار متنوع تری همانند آیفون ایکس آر نیز برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده.

مدل پایه 64 گیگابایتی این گوشی نیز با قیمت 669 دلار و 50 دلار ارزان تر از قیمت در نظر گرفته شده در زمان رونمایی آیفون ایکس آر روانه بازار خواهد شد.

منبع: apple

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود