چرا رونمایی آیفون 12 به تعویق خواهد افتاد ؟

بزودی باید شاهد رونمایی گوشی های هوشمند خانواده آیفون 12 به عنوان جدیدترین پرچمداران شرکت اپل باشیم. این بار اپل قصد دارد تا ویژگی های جذاب تر و قدرتمند تری را برای پرچمداران جدیدش در نظر بگیرد. یکی از این ویژگی های جدید در نظر گرفته شدن صفحات نمایش قدرتمند تر به نسبت نسل های قبلی می باشد. اما همین تغییرات مشکلاتی را برای رونمایی پرچمداران جدید به وجود آورده است.

پیش از این گوشی های هوشمند خانواده آیفون 11 به صفحات نمایشی با نرخ بروزرسانی 60 هرتز مجهز شده بودند. این در حالی بود که پرچمداران رقیب این گوشی های هوشمند به صفحات نمایشی با نرخ بروزرسانی 120 و 144 هرتزی مجهز بودند.

اپل گویا کمی از غرور خود کم کرده و می خواهد توجه بیشتری به کاربران داشته باشد. در همین راستا همکاری هایی را با شرکت سامسونگ داشته تا این شرکت کره ای مسئولیت تولید صفحات نمایش پرچمداران جدید این شرکت را به عهده داشته باشد. با توجه به آنچه در اخبار شنیده ایم، آیفون 12 پرو مکس تنها قرار است به صفحه نمایشی با نرخ بروزرسانی 120 هرتز مجهز شود.

اما گویا سامسونگ در بخش تولید به اندازه صفحات نمایش با نرخ بروزرسانی 120 هرتز برای گوشی های هوشمند خود به مشکل برخورده و به همین دلیل قصد دارد تا تامین کامل صفحات نمایش مورد نیازش، رونمایی این پرچمداران جدید را کمی به عقب بیاندازد.

حتی در آخرین بروزرسانی سیستم عامل iOS 14 بتا 5 نیز شاهد اضافه شدن ویژگی جدید برای صفحه نمایش بودیم که پیش از این وجود نداشت.

در بخش تنظیمات Motion شاهد گزینه ای با نام Limit Frame Rate بودیم. این گزینه به شما امکان انتخاب نرخ بروزرسانی صفحه نمایش را می دهد و شما می توانید بنا بر سلیقه خودتان از نرخ بروزرسانی متفاوتی استفاده کنید. اما صفحه نمایش آیفون 11 پرو مکس در حالت ثابت توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 60 هرتز را دارد و دیگر نیازی به چنین گزینه ای ندارد.

با توجه به تنظیمات اضافه شده، تنها یک حدس باقی می ماند و آن اینکه صفحه نمایش آیفون 12 پرو مکس به عنوان قدرتمند ترین پرچمدار این شرکت، توانایی ارئه نرخ بروزرسانی 60 و 120 هرتز را خواهد داشت که شما می توانید با استفاده از تنظیمات جدید نسخه iOS 14 بتا 5 که دیدیم، یکی از این نرخ های بروزرسانی را برای صفحه نمایش گوشی خود در نظر بگیرید.

پست های مرتبط

مایکروسافت تقاضای دریافت مقداری از سودِ حاصل از همکاری بین اپل و OpenAI را دارد

در نسخه iOS 18 اپل Siri را با دستورات جدیدی برای کنترل برنامه‌ها مجهز می‌کند

سامسونگ تولید انبوه گره فرآیند 1 نانومتری خود را یک سال به جلو انداخت