یک تیزر از مدیرعامل اپل، تیم کوک، منتشر شده بود مبنی بر اینکه شرکت قصد دارد آیفون جدیدی را در تاریخ 19 فوریه رونمایی کند. شایعاتی مطرح شد که اپل از نام «آیفون SE 4» برای این دستگاه استفاده نمیکند. اکنون فردی از طریق وبسایت یک شرکت الکترونیکی ژاپنی مدرکی پیدا کرده که نشان میدهد این دستگاه احتمالاً «آیفون 16E» نام داشته باشد. این اولین بار است که اپل نام مدل ارزانقیمت خود را تغییر میدهد.
منبع آگاهی با نام «ماجین بو» نشان داد که هنگام جستجو برای اقلام مرتبط با آیفون 16 در وبسایت Elecom، نتایج «آیفون 16E» را هم نشان میدهد. از نظر طراحی، این دستگاه شباهتهایی به مدل پایه آیفون 16 خواهد داشت، ولی به وضوح تغییراتی همچون عدم وجود بخش داینامیک آیلند و داشتن یک دوربین عقب به جای دو دوربین مشاهده میشود. از نظر سختافزاری، گزارشها حاکی از آن است که آیفون 16E با اولین مودم 5G اختصاصی اپل عرضه خواهد شد و اگرچه سرعت آن از مودم اسنپدراگون X75 کمی کمتر است، اما گام مهمی در جهت کاهش وابستگی به تأمینکنندگان به شمار میآید.
شاید یکی از دلایلی که اپل به نام متفاوتی برای آیفون 16E روی آورده این است که این مدل ویژگیهای فیزیکی مشابه با آیفون 16 دارد. همچنین این احتمال وجود دارد که اپل تمایلی نداشته باشد مدل آیفون SE 3 را کنار بگذارد، چراکه این مدل در حال حاضر ارزانترین گوشی اپل است و همچنان بهروزرسانیهای نرمافزاری سالانه را دریافت میکند. با توجه به اینکه گفته شده قیمت آیفون 16E از 499 دلار شروع خواهد شد، آیفون SE 3 احتمالاً همچنان در خط تولید اپل با قیمتهایی حدود 399 یا 349 دلار باقی بماند تا خریداران بتوانند راهی مقرون به صرفهتر برای تجربه آیفون داشته باشند.
این احتمال هم وجود دارد که Elecom اشتباهی بزرگ کرده باشد و اپل همچنان مدل جدید خود را به نام آیفون SE معرفی کند، بنابراین باید منتظر اعلام رسمی این خبر باشیم. ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش میدهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما نام آیفون SE 4 را میپسندید یا آیفون 16E؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.