امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۴ ساعت : ۰۱:۴۸

سری آیفون 17 احتمالاً با رم 12 گیگابایتی عرضه شود

ارتقای حافظه رم در خانواده آیفون 17 بارها گزارش شده است. تحلیلگر مشهور، مینگ‌چی کو، اشاره کرده بود که اگر اپل نتواند مشکل کمبود زنجیره تأمین خود را حل کند، ممکن است نسخه پایه این گوشی‌ها به جای 12 گیگابایت، تنها با 8 گیگابایت رم عرضه شود. با این حال، اخیراً یکی از افشاگران دوباره تأکید کرده که تمام مدل‌های آیفون 17 با افزایش رم مواجه خواهند شد و این موضوع می‌تواند مزایای متعددی به همراه داشته باشد که از جمله می‌توان به بهبود عملکرد در برنامه‌های مرتبط با هوش مصنوعی اشاره کرد.

با اینکه اپل به بهینه‌سازی نرم‌افزاری شهرت دارد و سیستم‌عاملی با مصرف حافظه پایین دارد، اما به هر حال سخت‌افزار هم نقش مهمی در ارتقای تجربه کاربری ایفا می‌کند. طبق اطلاعات منتشرشده در شبکه اجتماعی Weibo توسط افشاگر Digital Chat Station، تمام مدل‌های آیفون 17 با 12 گیگابایت رم عرضه خواهند شد. این ارتقا می‌تواند زمینه‌ساز قابلیت‌های جدید در حوزه Apple Intelligence باشد، به ویژه اگر اپل طبق برنامه‌اش ویژگی‌های جدیدتری را معرفی کند.

با توجه به اینکه آیفون‌ها اکنون از اجرای بازی‌های AAA پشتیبانی می‌کنند، افزایش حافظه رم می‌تواند تأثیر مثبتی در این زمینه داشته باشد. همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا چندین برنامه را به طور همزمان و برای مدت طولانی‌تری در پس‌زمینه فعال نگه دارند. این موضوع باعث بهبود قابلیت چندوظیفگی خواهد شد. علاوه بر اشاره به رم 12 گیگابایتی، این شایعه حاکی از آن است که تراشه A19 Pro با استفاده از فناوری نسل سوم 3 نانومتری شرکت TSMC به تولید انبوه خواهد رسید. البته شاید در این بخش اشتباهی رخ داده باشد، چراکه اپل همواره برای متمایز کردن مدل‌های معمولی و پریمیوم خود از تراشه‌های متفاوتی استفاده می‌کند.

آیفون 17 پرو مکس احتمالاً پنج درصد ضخامت بیشتری نسبت به آیفون 16 پرو مکس داشته باشدپیشبینی می‌شود آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس به تراشه A19 Pro مجهز شوند، در حالی‌ که مدل‌های پایه مانند آیفون 17 و آیفون 17 ایر با نسخه معمولی A19 عرضه خواهند شد. برای بهبود عملکرد مدل‌های گران‌تر، گفته می‌شود اپل از سیستم خنک‌کننده با محفظه بخار استفاده خواهد کرد که حتی تراشه DRAM را هم پوشش می‌دهد و به کاهش دمای آن در زمان پردازش‌های سنگین کمک می‌کند. Digital Chat Station همچنین اعلام کرده که سری آیفون 18 که سال 2026 عرضه می‌شود، از رم LPDDR5X شش کاناله بهره خواهد برد، هرچند میزان حافظه رم در آن سری هم احتمالاً به 12 گیگابایت محدود می‌شود.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد افزایش حافظه رم سری آیفون 17 چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *