پس از موفقیت آیفون 16e، اپل در نظر دارد که نسخه بعدی آن را هم عرضه کند. به گفته منابعی از زنجیره تأمین اپل در چین، آیفون 17e قرار است در ماه مه سال 2026 عرضه شود.
یکی از افشاگران معروف در ویبو، به نام Fixed Focus Digital، ادعا میکند که آیفون 17e احتمالاً تا پایان ماه مه سال 2026 به بازار خواهد آمد. زمان دقیق رونمایی مشخص نیست و اپل احتمالاً تصمیم بگیرد زمان بیشتری را برای ارزیابی واکنش بازار و تولید در نظر بگیرد.
این افشاگر همچنین پیشبینی میکند که آیفون 17e با رقبای خود که دستگاههای میانرده مشابهی را در همان بازه زمانی معرفی میکنند، رقابت خواهد کرد. به نظر میرسد که در بازار آمریکای شمالی رقابت اصلی از سوی گوشیهای Google Pixel 9a و سری A سامسونگ خواهد بود، هرچند که این دو مدل هنوز در نیمه دوم سال عرضه نشدهاند. بنابراین، رقابت اصلی برای آیفون 17e از سمت تولیدکنندگان گوشی چینی، مانند شیائومی، ردمی و ویوو خواهد بود.
در مقایسه با آیفون 16e که در اواخر ماه فوریه معرفی شد، به نظر میرسد که اپل در تعیین زمان عرضه این مدل چندان سختگیر نبوده است. آیفون 16e با نمایشگر OLED بزرگ 6.1 اینچی، فیس آیدی، چیپ A18 و پورت USB-C، در بدنهای مشابه با آیفون 14 عرضه شد. همین ویژگیها به اپل اجازه داد که این دستگاه را به عنوان گزینهای اقتصادی در کنار مدلهای استاندارد خود معرفی کند.
Fixed Focus Digital در ارتباط با آیفون 17e گفت:
مدل e احتمالاً در نسل بعدی عرضه خواهد شد. در حال حاضر، یک کد پروژه جدید مشاهده شده که احتمالاً مربوط به آیفون 17e باشد.
Fixed Focus Digital نخستین منبعی بود که نام این دستگاه را اعلام کرد و بقیه صنعت به نامگذاری مشابه SE اشاره میکردند. این نامگذاری جدید آیفون 16e نشان داد که آیفون اقتصادی به جای اینکه هر سه سال یکبار عرضه شود به یک محصول سالانه تبدیل خواهد شد. این دستگاه کاربران بیشتری را به خط تولید اپل اضافه خواهد کرد که تمایل به پرداخت بیش از 1000 دلار برای یک گوشی هوشمند ندارند. گوگل هم با سری a گوشیهای پیکسل، مشابه این کار را انجام میدهد و آخرین مدل آن، پیکسل 9a، بازخوردهای خوبی از سمت جامعه تکنولوژی دریافت کرد.
ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش میدهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد آیفون 17e چه نظری ذارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.