امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۴ ساعت : ۰۱:۴۸

سری آیفون 18 احتمالاً از معماری رم شش کاناله بهره ببرد

هوش مصنوعی مولد، بازی‌های رایانه‌ای و انجام همزمان چند وظیفه سنگین (مالتی‌تسکینگ)، همگی نیازمند حافظه رم با عملکرد بالا هستند. به همین دلیل، گفته شده که اپل قصد دارد در سری آیفون 18 که سال 2026 عرضه می‌شود، از معماری حافظه شش‌کاناله استفاده کند. طبق برخی گزارش‌ها، این شرکت ابتدا تا پایان سال 2025 مقدار رم را به 12 گیگابایت افزایش می‌دهد.

معماری حافظه چندکاناله، با اضافه کردن کانال‌های ارتباطی بیشتر بین حافظه DRAM و کنترلر حافظه، نرخ انتقال داده را افزایش می‌دهد. در گزارش جدیدی از افشاگر چینی Digital Chat Station در شبکه ویبو، اشاره‌ای به تأثیر این تغییر بر بهره‌وری نشده، اما گفته می‌شود عملکرد سیستم به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

با این حال، اپل معمولاً در به‌کارگیری فناوری‌های نوین نسبت به رقبا دیرتر عمل می‌کند. به همین دلیل، همچنان از رم LPDDR5X استفاده خواهد کرد. این موضوع شاید برای برخی ناامیدکننده باشد، چراکه این افشاگر گفته پردازنده جدید کوالکام با نام Snapdragon 8 Elite Gen 2 از رم‌های LPDDR6 پشتیبانی خواهد کرد. همچنین فرآیند ساخت رم هم می‌تواند در میزان کارایی آن نقش داشته باشد، اما اطلاعاتی در این زمینه ارائه نشده است.

سری آیفون 18 احتمالاً از معماری رم شش کاناله بهره ببردپیش از این، تحلیلگر شناخته‌شده «مینگ‌چی کو» اعلام کرده بود که اگر اپل نتواند کمبود عرضه رم را برای سری آیفون 17 برطرف کند، تنها سه مدل از این خانواده با رم 12 گیگابایت عرضه خواهند شد. اما اگر این پیش‌بینی درست از آب دربیاید، انتظار می‌رود که تمامی مدل‌های آیفون 18 به صورت استاندارد با رم 12 گیگابایت عرضه شوند. با اینکه این مقدار نسبت به نسل قبلی تغییری ندارد و ممکن است برخی کاربران را دلسرد کند، اما اپل به داشتن سیستم‌عاملی با مدیریت بهینه حافظه شهرت دارد و این مسئله نیاز به افزایش رم را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و از مصرف زیاد باتری جلوگیری می‌کند.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد افزایش مقدار رم در گوشی‌های آیفون چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *