قسمت چهارم: پخش کننده خانگی سونی LBT-ZUX10D و LBT-ZUX9 را بهتر بشناسیم

قطعا با بهبود و پیشرفت تکنولوژی تمام وسایل مرتبط با تکنولوژی در حال پیشرفت هستند اما این پیشرفت در مورد پخش کننده های خانگی میانرده کاملاً برخلاف جهت است. در سال های گذشته پخش کننده های مختلف با ظاهری بسیار جذاب و صدایی جذاب تر، مهمان خانه های ما بودند. اما با پیشرفت تکنولوژی حتی شرکتی مثل سونی هم دست به ساخت محصولاتی کاملا مضحک زد. شاید پخش کننده هایی مانند سری شیک یا سری MHC-V از نظر تگنولوژی بسیار پیشرفته تر از سری های قدیمی مانند LBT باشند اما در واقع در بخش صدا یک عقب گرد اساسی داشته اند (بجز SHAKE-100D).

قبل از شروع این بحث لازم است عنوان کنم که تمام پخش کننده های معرفی شده در وب سایت بنچیمو، تنها پخش کننده هایی میانرده هستند و به مطلب پخش کننده های کاملا حرفه ای هنوز‎ نرسیده ایم. اگر از نظر شما پخش کننده هایی مانند LBT یا شیک حرفه ای هستند باید بگویم که کاملا در اشتباه هستید. پخش کننده هایی در دنیا وجود دارند که بیش از 2 میلیون دلار قیمت دارند و به هیچ عنوان نمی توانید صدای خروجی آنها را با Hi-Fi های خانگی مقایسه کنید.

اختصاصی بنچیمو: قسمت اول راهنمای خرید سیستم صوتی کارکرده

اختصاصی بنچیمو: قسمت دوم راهنمای خرید سیستم صوتی کارکرده

اختصاصی بنچیمو: قسمت سوم راهنمای خرید سیستم صوتی کارکرده

در قسمت قبلی راهنمای خرید سیستم صوتی کارکرده در مورد سری LBT سونی صحبت کردیم اما قدرتمندترین سیستم صوتی خانگی سونی در آن سال ها را در این مقاله معرفی می کنیم. چه عاشق پخش کننده های خانگی باشید چه نباشید، با دیدن سری LBT سونی به وجد می آیید. فوران آدرنالین خون نه تنها در زمان دیدن این سری به بالاتری سطح خود می رسد بلکه با شنیدن صدای خروجی نمی دانید سرتان را به کدام دیوار بکوبید. این که پخش کننده ای را در اختیار دارید که در محیط منزل با ظرفیت میلیون ها لیتر هوا، چنین صدایی را پخش می کند جای تعجب دارد. این موضوع را عنوان کردم که بدانید سونی در تمام Hi-Fi های قدیمی خود به این فرمول رسیده بود که بهترین خروجی را در منزل به کاربرانش بدهد. اما این مورد را حتی در بسیاری از مدل های شیک پیدا نمی کنید. چون سری شیک به هیچ عنوان برای منازل کمتر از 100 متر مناسب نیست.

ساختار LBT-ZUX10D و LBT-ZUX9

طراحی هر دو مدل LBT-ZUX10D و LBT-ZUX9 پیرو همان زبان طراحی معروف سونی بروی LBT ها است. استفاده از رنگ های ذغالی، خاکستری و نارنجی به سرعت به شما می فهماند که هر دو مدل از سری LBT هستند. البته تا قبل از این دو مدل، سونی چنین یونیتی را طراحی نکرده بود. یکی از مهمترین و جذاب ترین ویژگی های طراحی سری LBT، چینش دلخواه اسپیکرها است. نوع ساختار اسپیکرها خصوصا در بعضی از مدل های LBT به نوعی است که می توانید چه در چینش های عمودی و چه در چینش های افقی بهترین خروجی صدا را داشته باشید. تنها عیب پخش کننده های سونی به ویژه مدل های LBT که از پوشش نارنجی نمایشگر استفاده می کنند، استعداد بالای این پنل پلاستیکی به جذب خط و خش و لک است. به نوعی شما حتی با نرم ترین دستمال هم نمی توانید پوشش نمایشگر را بدون خط و خش تمیز کنید.

سونی LBT-ZUX10D یک پخش کننده خوش صدا است که در کنار ظاهر جذاب از وزن بالایی هم برخوردار است. این پخش کننده با توجه به نوعی ساختی که دارد فضای زیادی را در منزل شما اشغال می کند. پس قبل از خرید محل قرارگیری آن را انتخاب کنید. اسپیکرهای FRONT و REAR به تنهایی هر کدام 11 کیلوگرم وزن دارند. سنتر هم نسبت به ابعاد وزن 2.2 کیلوگرم دارد که کمی جای تعجب دارد. اما نکته جالب اینجاست که تنها یونیت این پخش کننده 20 کیلوگرم وزن دارد!. در مجموع وزن LBT-ZUX10D معادل 66.2 کیلوگرم است که وزن کمی نیست. در بخش ابعاد هر کدام از اسپیکرها فضایی برابر 300×450×479 میلی متر، سنتر 126×350×148 میلی متر و یونیت 491×275.5×460 میلی متر را اشغال می کنند.

سونی LBT-ZUX10D

سونی LBT-ZUX9 از نظر ساختار کاملا مشابه ZUX10D است و حتی از ابعادی مشابه سود می برد. اما سونی در بخش بعضی از امکانات و خروجی نهایی، محدودیت هایی را برای LBT-ZUX9 در نظر گرفته است تا خریداران بر اساس نیاز خود بین این دو Hi-Fi یکی را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که LBT-ZUX9 از نظر ابعاد و وزن هیچ تفاوتی با LBT-ZUX10D ندارد. تنها تفاوت در ظاهر به نبود اسپیکر سنتر در LBT-ZUX9 مربوط می شود.

سونی LBT-ZUX9

صدا

در بخش صدا شاید بروی برگه چندان حس قدرت به شما منتقل نشود اما در واقعیت سونی به خوبی می داند که با اعداد کم چطور یک هیولا بسازد. کارخانه هیولا سازی سونی بجز فرمول، درایو عالی، هورن خوب، یونیت کاربردی و آمپ قدرتمند، از مهمترین فرمول خود برای صدای عالی استفاده می کند. سونی به خوبی می داند که باکس هر اسپیکر را با چه مهندسی و چه متریالی بسازد تا صدای خروجی حتی با RMS کم هم رقیبی نداشته باشد. در واقع سه فاکتور مهم در پخش کننده های رده بالای سونی کاملاً خودنمایی می کند.

  1. آمپلی فایری که از نظر اعداد، خروجی بالایی ندارد اما به خوبی بهینه شده تا حتی یک RMS را هم به هدر ندهد.
  2. درایوهای با مگنت کوچک اما ساختاری عالی که حتی در پالس های بالا هم عملکردی عالی دارند.
  3. و آخرین مورد ساختار بی نظیر باکس اسپیکره

با بیان این موارد بهتر است با مشخصات LBT-ZUX10D آشنا شوید. هر اسپیکر این پخش کننده از یک ووفر مخروطی 20 سانتی متری و یک هورن 2.5 سانتی متری تشکیل شده است. این اسپیکرها با ساختار رفلکس باس و محافظ مغناطیسی، صدای بسیار عالی را ارائه می دهند. هر اسپیکر می تواند تا 260 وات RMS را تولید کنند پس در مجموع هر 4 اسپیکر می توانند 1040 وات RMS را ارئه کنند. البته سنتر یا اسپیکر مرکزی را نباید فراموش کنیم. سنتر با ساختار رفلکس باس و محافظ مغناطیسی، از دو فول رنج 10 سانتی متری استفاده می کند که به تنهایی می تواند توان 80 وات RMS را ارائه کند. در مجموع LBT-ZUX10D می تواند قدرت 1120 وات RMS را تولید کند. لازم به ذکر است که تمام اسپیکرها در محدوده 6 اهم فعالیت می کنند.

پخش کننده LBT-ZUX9 همانطور که در بالا اشاره کردم، از نظر مشخصات ظاهری و حتی وزنی کاملا مشابه LBT-ZUX9 است اما سنتر ندارد. همچنین سونی در بخش خروجی صوتی کمی محدودیت برای این مدل در نظر گرفته است که در ادامه به آن می پردازم. سونی LBT-ZUX9 از چهار اسپیکر 11 کیلوگرمی استفاده می کند که هر کدام از آنها به یک ووفر مخروطی 20 سانتی متری و یک هورن 2.5 سانتی متری مجهز شده است. هر اسپیکر به تنهایی می تواند قدرت 250 وات RMS را ارائه کند که نسبت به ZUX10D ده وات کمتر است (این 10 وات RMS هیچ تاثیری در خروجی ندارد). با نبود سنتر، پخش کننده ZUX9 در مجموع 1000 وات RMS را تولید می کند که در این بخش اختلاف به 120 وات RMS می رسد. ساختار اسپیکرهای این مدل هم مانند برادر بزرگتر خود از نوع رفلکس باس است اما از محافظ مغناطیسی خبری نیست.

آشنایی با یونیت

یونیت LBT-ZUX10D دارای کلیدهای فراوانی است که نسبت به یونیت LBT-ZUX9 فرق هایی نیز دارد. البته این تفاوت ها تاثیر در صدای خروجی ندارد و تنها برخی از امکانات غیر ضروری در یونیت LBT-ZUX9 حذف شده است.

سونی LBT-ZUX10D

در یونیت LBT-ZUX10D برای بخش ارتباطی جک های RCA را مشاهده می کنیم که برای ورودی تصویر و صدا استفاده می شود. در سمت دیگر دو جک ورودی میکروفون و تنظیمات بالای آن مانند حجم صدای میکروفون و افکت آن را می توان دید. اما در یونیت LBT-ZUX9 داستان کمی متفاوت است و احتمالا تمام کاربران با این بخش یونیت LBT-ZUX9 ارتباط بهتری برقرار می کنند. در یونیت LBT-ZUX9 بجای استفاده از جک RCA، سونی پورت USB را قرار داده است (چه چیزی از این بهتر). یونیت LBT-ZUX9 در بخش میکروفون تنها به یک ورودی میکروفون و یک کنترل کننده حجم صدا میکروفون مجهز شده است. در ادامه با مشخصات بیشتر هر دو یونیت آشنا می شوید.

نمای روبروی یونیت سونی LBT-ZUX10D

1- دکمه روشن کردن سیستم که البته این دکمه تنها به روشن و خاموش کردن سیستم ختم نمی شود. معمولا در پخش های سونی با نگه داشتن این دکمه و دکمه های دیگر برخی از ویژگی ها ظاهر می شود. به فرض مثال با نگه داشتن این دکمه و ENTER می توانید پخش کننده را به تنظیمات کارخانه ای بازگردانید.

2- دکمه BEAM MODE را بارها می توانید فشار دهید تا سیستم روشنایی و نورپردازی یونیت تغییر کند. نورپردازی هماهنگ با موسیقی در این یونیت ها با این دکمه تغییر می کند. نورپردازی مرکز با فرکانس های بالا و نورپردازی پایین با فرکانس های پایین روشن و خاموش می شود.

3- سوئیچ کردن بین منایع مختلف مثل DVD، رادیو و کاست A.

4- چهار دکمه FLANGER / DELAY / AQUA / CHORUS به افکت های صوتی مربوط می شوند که هر کدام از 3 حالت خاموش، درجه 1 و درجه 2 استفاده می کنند.

5- نمایشگر.

6- گیرنده IR کنترل از راه دور.

7- سوئیچ کردن بین منابع مختلف مثل DVD، رادیو و کاست A.

8- دکمه DISPLAY برای تغییر در اطلاعات به نمایش درآمده در نمایشگر.

9- دکمه GROOVE دکمه محبوب نگارنده برای افزایش قدرت باس (باس زیر پوستی).

10- دکمه های FLAT / MP3 EQ / REGGAE / HIP HOP / TECHNO برای دسترسی سریع به اکولایزر صدا.

11- دکمه SOUND FIELD برای سوئیچ کردن بین حالت های مختلف صدای 2 کانال، 4.1 کانال، 5.1 کانال یا دالبی ساروند کردن صدا.

12- نورپردازی وسط راست.

13- کنترل حجم صدای میکروفون و کنترل حجم افکت میکروفون.

14- دو جک ورودی میکروفون.

15- نورپردازی پایین راست.

16- سینی چرخان لوح نوری یا DISC.

17- جوی استیک چرخان برای تغییر در ویژگی های مختلف.

18- ولوم و کنترل حجم صدا.

19- نورپردازی.

20- نورپردازی پایین چپ.

21- جک های RCA برای ورودی تصویر و صدا.

22- خروجی هدفون.

23- نورپردازی وسط چپ.

24- دکمه EQ BAND/MEMORY برای تنظیم دستی اکولایزر و ذخیره پروفایل شخصی.

25- دکمه های ROCK / POP / JAZZ / DANCE / USER EQ برای دسترسی سریع به اکولایزر صدا.

26- دکمه AMP MENU برای تنظیم روشنایی نمایشگر و قدرت پرتو نورپردازی.

نمای بالا یونیت سونی LBT-ZUX10D

27- محل قرار گیری کاست B.

28- محل قرار گیری کاست A.

29- بخش X-ROUND که یکی از مهمترین بخش های سری LBT و یونیت های رده بالای سونی است. برای فعالیت در این حالت بهتر است موقعیت اسپیکرها را متناسب با چینش 5.1 کانال یا چینش X شکل قرار دهید. با دکمه X-ROUND ON/OFF می توانید این ویژگی را روشن و خاموش کنید. با دکمه X-ROUND MODE می توانید بین حالت های مختلف سوئیچ کنید. در این ویژگی چرخش صدا را شاهد هستید که در LBT های رده بالا حتی صدای باس هم شروع به چرخیدن می کند تا شما را از شنیدن موسیقی یا صدای فیلم هیجان زده کند. حتی می توانید با استفاده از دکمه چرخشی X-ROUND JOG به صورت دستی چرخش بین اسپیکرها را با سرعت دلخواه انجام دهید. البته در این حالت اسپیکر سنتر فعالیتی ندارد. برای تقویت صدا می توانید از MAX PAD استفاده کنید و برای تغییر موقعیت صدا به جهت مخالف، از دکمه JUMP PAD استفاده کنید.

30- باز کردن و سوئیچ کردن بین دیسک ها.

31- دکمه ENTER برای انتخاب گزینه های مختلف، رکوردگیری، توقف لحظه ای و برنامه های دیگر در بخش رکورد.

32- دکمه های ناوبری و مدیریت هر قطعه.

33- بخش BEAT BLEND مربوط به اضاه کردن صداهای جانبی به هر قطعه است. در این بخش کاربر می تواند صداهای دلخواه را به وسیله PAD ها تولید کرده یا اضافه کند.

در این بخش باید بگویم که تمام گزینه های LBT-ZUX10D و LBT-ZUX9 مشابه است اما یونیت LBT-ZUX9 به دلیل داشتن پورت USB بسیار کاربردی تر از یونیت LBT-ZUX10D است. اما در بخش پشت یونیت ها، برگ برنده دست LBT-ZUX10D است.

نمای پشت یونیت سونی LBT-ZUX10D

1- ورودی آنتن AM.

2- ورودی آنتن FM.

3- اسپیکر جلو راست.

4- اسپیکر جلو چپ.

5- اسپیکر ساروند راست.

6- اسپیکر ساروند چپ.

7- اسپیکر سنتر.

8- خروجی تصویر S VIDEO.

9- خروجی RCA ویدیو.

10- خروجی کامپوننت ویدیو.

11- خروجی D-LIGHT SYNC برای همگام سازی با نورپردازی جانبی.

12- خروجی ساب ووفر (مهمترین تفاوت یونیت LBT-ZUX10D و LBT-ZUX9).

13- جک ورودی صوتی.

14- جک تصویر VCR.

همانطور که مشاهده کردید، یونیت ZUX10D از خروجی ساب ووفر پشتیبانی می کند این در حالی است ZUX9 از این ویژگی بی بهره است. سونی به خریداران ساب ووفر SA-W3000 را پیشنهاد کرده است. باکس اکتیوی که با ساب 12 اینچی یا 30 سانتی متری، می تواند توان 180 وات RMS و فرکانس 20 هرتز تا 200 هرتز را ارائه کند. این ساب ووفر از صدای بسیار خوبی سود می برد و نه تنها برای این مدل بلکه برای هر پخش کننده دیگری با خروجی ساب ووفر، گزینه ایده آلی است.

ساب ووفر سونی SA-W3000

مزایا و معایب LBT-ZUX10D و LBT-ZUX9

هر دو پخش کننده از نظر قدرت خروجی به واقع هیولا هستند. قدرت بی اندازه و البته قدرت خروجی حتی در ولوم بالا از ویژگی های این مدل ها است. به راحتی می توانید با هر دو مدل وسیله های تزئینی خانه را نابود کنید. مدل ZUX10D به دلیل داشتن سنتر صدای واضح تری را پخش می کند هرچند هر دو مدل هم برای عاشقان صدای باس است نه شنیدن خاص ترین فرکانس ها. صدای خروجی با ویژگی X-ROUND بسیار شنیدنی است اما بهتر است نوع چیدمان باندها را مناسب این ویژگی انجام دهید. پخش صدا در هر دو مدل با کابل RCA به جک 3.5 میلی متری به راحتی انجام می شود و مهم نیست که از چه منبعی صدا را ارسال می کنید. اما اگر به فکر ورودی اپتیکال صدا هستید، هر دو مدل شما را نا امید می کنند. در آخر باید بگویم که از نظر قدرت خروجی صدای باس، با یکی از بهترین پخش کننده های خانگی دنیا روبرو هستید. پس اگر به فکر خرید این دو مدل هستید شک نکنید اما نه به هر قیمتی!.

پست های مرتبط

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729

سریعترین پردازنده با بیشترین دردسر i9-14900KS

106 نظرات

حمید اسفند 25, 1398 - 6:09 ب.ظ
سلام ،مرسی برای اطلاعات خوبی که در این صفحه منتشر کردید. با خوندن این مقاله کاملا مشتاق شدم که این مدل رو تهیه کنم . ولی بسیار دردناکه که اگر ZUX v رو بگیرم از ورودی usb برای مموری و یا بلوتوث محروم هستم . با توضیحاتی که خوندم بعید میدونم که مدلهای جدید سونی نظرم رو جلب کنه . یک تحقیق کوچیکی داشتم در مورد سری shake ولی بسیار قوی هستند و برای یک خونه 140 متری مناسب نیستند . متشکرم
جواد مظفری اسفند 26, 1398 - 2:12 ب.ظ
سلام ممنون. شما میتونید هر دستگاهی رو بخرید و با استفاده از مدیا پلیر های HDMI هم تصویر پوشه های فلش رو داخل تلویزیون ببینید و هم صدا رو از ضبط پخش کنید
Arya Xa اسفند 25, 1398 - 10:21 ب.ظ
عالی بود ممنونم برای اطلاعات بسیار مفید در هر چهار قسمت . اگه تو فکر دارید که قسمت های بعدی هم بنویسید . لطفا به سری های fl هم اشاره کنید.
جواد مظفری اسفند 26, 1398 - 2:12 ب.ظ
بعله این تازه شروع ماجراست. کلی پیشنهاد های جذاب تو راهه
ali فروردین 1, 1399 - 2:45 ب.ظ
به نظر شما یک ست اکبند zux10 به قیمت 4.5 ملیون می ارزه
جواد مظفری فروردین 1, 1399 - 3:56 ب.ظ
با این وضعیت بعله
Arya xa فروردین 1, 1399 - 10:54 ب.ظ
ببخشید که دوباره مزاحم میشم . ما میخواستیم یکی از این دو سیستم رو بخریم . من یک سوالی داشتم ایا با توجه به توان rms بالای این سیستم دقت بیس قدرتمند این سیستم مانند سینما خانگی ها ی سونی بالا می باشد چون پشت ساب ووفر سینما خانگی نوشته یک و نیم اهم برای همین شاید ووفر های 6 اهم انقدر هم دقت نداشته باشند . ممنون می شم اگه جواب بدید.
جواد مظفری فروردین 2, 1399 - 2:53 ب.ظ
درسته 1 اهم دقت بیشتری داره تا 6 اهم اما اون 1.5 اهم تنها برای ووفر هست اما در این پخش کننده ها باید فرکانس های دیگه هم پخش بشه. در مجموع صدای بیس بسیار خوبی دارن
مجید فروردین 3, 1399 - 4:05 ق.ظ
سلام خاهشا جواب بدی جناب مظفری آیا flx7 خروجی صدای دالبی و ۵کانال داره؟ بنده میخام صدای اپتیکال به ورودیش بدم
مجید فروردین 3, 1399 - 12:03 ب.ظ
سلام ودرود فراوان مجدد تو gnها کدومش صدای دالبی۵کانال داره و ورودی اپتیکال؟ اصلا کدوم مدل سونی ورودی اپتیکال و دالبی ۵کانال داره؟ میخام هرکدومش که داشت بخرم. واقعا بصرفه تر از این اسپیکرهای جدید کامپیوتره.
جواد مظفری فروردین 3, 1399 - 3:57 ب.ظ
برای ورودی اپتیکال فقط باید به سمت FLX برید. بیشتر مدل ها صدای سینما اسپیس دارند که مشابه دالبی هست و در بعضی از مواقع بهتر. از نظر قدرت اصلا قابل مقایسه با اسپیکرهای جدید نیست و خیلی قدرتمند تر هستند. خصوصاً سری GN و LBT ولی ورودی اپتیکال رو ندارن این دو مدل. و در نهایت صدای 5.1 کانال تنها مربوط می شه به اسپیکرهای دارای ساب ووفر مجزا که در بین مدل های سونی تنها مدل های رده بالا اینطوری هستند. در مجموع اپتیکال فقط FLX و صدای فراگیر همه مدل ها (البته نه با نام دالبی)
مجید فروردین 4, 1399 - 1:15 ق.ظ
واقعا ممنونم جناب مظفری بابت وقتی که گذاشتید برای پاسخ فقط یه سوال دیگه صدای فراگیر که این ضبط داره، مثل تفکیک صدای اسپیکرهای ۵کانال کامپیوتره؟ینی اگه یه فیلم 4k از تلویزیونم با صدای تفکیک شده پخش کنم و صداشو به این ضبط(کابل نوری،اپتیکال) وصل کنم، از هر اسپیکر یه صدای مجزا پخش میشه؟
جواد مظفری فروردین 5, 1399 - 10:06 ب.ظ
سلامت باشید. بعله فقط یک مشکل هست اینکه شما در کنار کارت صدای کامپیوتر از نرم افزارهایی مثل boom 3D باید استفاده کنید تا صدای فراگیر بهتر بشه. البته صدای فراگیر این پخش ها به پای سیستم های حرفه ای نمیرسه اما از 90 درصد اسپیکرها بهتره
مجید فروردین 6, 1399 - 9:01 ب.ظ
سپاس از راهنماییتون واقعا ممنونم یه سوال دیگه خروجی صدای اپتیکال تلویزیونم رو با کابل نوری به مبدل و ورودیRCA ضبطم وصل کردم(سامسونگ حرفه ای بدون ورودی اپتیکال دارم) ولی متاسفانه نویز شنیده میشه. آیا تمام مبدل های دیجیتال به آنالوگ که با آدابتور کار میکنن،نویز دارند؟ من چندتا خریدم ولی همشون نویز داشت. شما کدوم مارک مبدل دیجیتال به آنالوگ رو میشناسید که به هیچ وجه نویز نداشته باشه؟ یا اینکه کلا بیخیال مبدل بشم و دل بزنم به دریا و یه flx بخرم؟
جواد مظفری فروردین 8, 1399 - 1:23 ق.ظ
بعله تمام این مبدل ها نویز دارن چون در واقع تبدیل این دو به هیچ عنوان با این روش صحیح نیست. بهتره از ورودی های رایج صدا بگیرید.
Arya xa فروردین 7, 1399 - 12:02 ب.ظ
با سلام خدمت استاد گرامی . میشه جزعی فرق fl7 و flx رو بگید؟با تشکر.
جواد مظفری فروردین 8, 1399 - 5:46 ق.ظ
درود بر شما. اگر دو مدل FL7 و FLX7 رو در نظر بگیریم، از نظر ظاهری در FLX7 با ظاهری جذاب تر روبرو هستیم. ساختار داخلی تا حدی متفاوت است اما در نهایت کارایی هر دو دستگاه بسیار شبیه به هم هست. اما در بخش خروجی صدا مدل FLX7 تا حدی در بیت ریت بهتر عمل می کنه.
مجید فروردین 9, 1399 - 0:17 ق.ظ
با سلام و درود فراوان خدمت جناب مظفری عزیز یه دستگاه fl7بقیمت ۷۵۰هزار بدون ساروند خریدم واز ورودی اپتیکال دارم استفاده میکنم فقط اینکه،تنظیمات اکولایزر و تفکیک و جابجایی باندها،روی صفحه لمسی کنترل به هیچ عنوان اجرا نمیشه! آیا این تنظیمات فقط در حالت پخش dvd قابل اجراست؟ ۲- گزینه groove روی صفحه دیجیتال ضبط همیشه روشنه و از روی کنترل اصلا خاموش و روشن نمیشه، آیا در حالت پیشفرض روی این دستگاه کلا همیشه روشنه یا تنظیماتش روی کنترله و من بلد نیستم؟ اگه فرصت کردید پاسخ بدید، ممنون از راهنمایی هاتون استاد.
جواد مظفری فروردین 9, 1399 - 0:35 ق.ظ
درود بر شما. خیر: اکولایزر و تفکیک صدا در تمام منابع قابل تنظیم هست و GROOVE هم وقتی روشن میشه همیشه روشنه تا زمانی که خودتون خاموش کنید اما به صورت پیشفرض خاموش هست. البته روشن بودن GROOVE بهتر از خاموش بودنش هست.
مجید فروردین 9, 1399 - 3:11 ب.ظ
سپاس از لطفتون جناب مظفری درمورد fl7 با نگه داشتن همزمان دکمه shift ودکمه های مربوط به صدا، بسیاری از تنظیمات جدید و فوق پیشرفته(در سال۲۰۰۲) نمایان و قابل کنترل میشود.
عباس موسوی فروردین 12, 1399 - 4:34 ب.ظ
سلام لطفا درمورد lbt725 مطلب بذارید. من یکی دارم اما هیچی ازش سر در نمیارم نمیدونم درچه حدیه خوبه یا نه. میشه یکم راهنماییم کنید ممنون میشم با تشکر
عباس موسوی فروردین 12, 1399 - 8:45 ب.ظ
سلام.لطفا مطلبی درباره lbt725 نیز منتشر کنید یا حداقل اگه بشه یکم واسم توضیح بدید ممنون میشم.اصلا دستگاه بدرد بخوری هست؟
عباس موسوی فروردین 12, 1399 - 8:48 ب.ظ
به نظر شما lbt725 بهتره یا ss-xgv10av؟کدومو نگه دارم ممنون میشم اگه پاسخ بدید
جواد مظفری فروردین 14, 1399 - 3:55 ب.ظ
قطعاً ss-xgv10av جدیدتر و جذاب تر هست. اما lbt725 هم گزینه بدی نیست
علیرضا فروردین 12, 1399 - 9:06 ب.ظ
با سلام خدمت جناب مظفری عزیز روی ضبط vx88 نوشته 600 وات ار ام اس . چقدر این قدرت درسته ؟ چون اگه درست باشه با ال بی تی های سری اول میتونه برابری کنه . یعنی با vx88 میشه صدای ال بی تی رو گرفت ؟
جواد مظفری فروردین 14, 1399 - 3:58 ب.ظ
درود بر شما. وقتی نوشته 600 وات RMS یعنی 600 وات RMS قرار نیست این مقدار واقعی یا غیر واقعی باشه. مدل VX88 هم از بسیاری از پخش کننده قدرتمند تر هست حتی پخش کننده های جدیدتر
عباس موسوی فروردین 13, 1399 - 1:38 ق.ظ
بابا چرا تایید نمیشه
reza فروردین 13, 1399 - 4:56 ب.ظ
سلام ایا میشه به یه ضبط دو خروجی مثلا 2600 وات باند بیشتری وصل کرد مثلا دو تا باند به هر خروجی صدمه نمیزنه یوقت
جواد مظفری فروردین 14, 1399 - 4:01 ب.ظ
وقتی یک خروجی 200 وات به یک اسپیکر متصل باشه، اسپیکر به اندازه 200 وات خروجی میده اما اگر دوتا وصل باشه نمیشه دوتا 200 وات. در واقع میشه دوتا 100 وات. پس بهتره این کار رو نکنید
abi فروردین 17, 1399 - 9:12 ب.ظ
سلام ممنون از اینکه شفاف همه چیو در مورد بهترین سیستم صوتی خانگی سونی نوشته اید واقعا صدای بیس این سیستم از همه سیستم های صوتی خانگی دیگر بهتر است قدرت RMS هم برای استفاده در خانه عالی هست اما چرا جایی این محصول را برای فروش ننوشته آیا همچنان این سیستم تولید میشه، جایی را سراغ دارین که بشه این سیستم را خرید
جواد مظفری فروردین 17, 1399 - 11:43 ب.ظ
ممنون.هر پخش سونی نهایتاً دو سال در خط تولید هست و این مدل ها هم سالهاست که دیگه تولید نمیشن.
سعید فروردین 21, 1399 - 2:20 ب.ظ
سلام و ممنون بابت اطلاعات خوبتون ۲ تا سوال داشتم ممنون میشم اگه جواب بدین من یه دستگاه gn1100 دارم و فلت های قسمت سی دس دستکاری کردم و فکر میکنم اتصالی کرد و خطای please wait میزنه، میخوام بدونم بهترین مرکزی که برای تعمیر این ضبطا میشناسین کجاست دوم اینکه اگه بخوام به این باندا یه امپ خوب وصل کنم پیشنهاد چی میدین ببخشید خیلی طولانی شد
جواد مظفری فروردین 22, 1399 - 2:57 ق.ظ
درود بر شما. در بخش تعمیر مرکز خاصی رو مد نظر ندارم اما میشه به خیلی از مراکز تعمیرات اعتماد کرد چون اکثر این پخش کننده ها در دراز مدت با مشکل مواجه میشن. اما در مورد آمپ پیشنهاد نمی کنم این باند ها رو به آمپ دیگه ای متصل کنید. مگر اینکه از دک های خانگی یاماها، سونی یا پایونیر استفاده کنید.
سهیل اردیبهشت 13, 1399 - 3:19 ق.ظ
سلام من سونی ZUX10دارم دنبال سوکتهای بلنگوهاش میگردم.یه دست کامل میخوام و اصلی باشه از کجا میتونم تهیه کنم اگه پیشنهادی داشتید بامن تماس بگیرید 09114279424 ممونم از سایت خوبتون
فربد دریابیگی فروردین 21, 1399 - 6:40 ب.ظ
سلام استاد.من می خواهم از سیستم های طبقاتی سونی بخرم.کلا به کیفیت اهمیت می دم نه بیس های تکراری موزیک خراب کن. بین مدل های lbt 710 lbt 925 lbt 950 کدام را از گوش خود،بهتر می بینید؟وچرا؟از کجا بخرم ؟نظرتون در مورد ظبت های تکنیکس که تو دیوار برای فروش هست یا کنوود های تبقاطی چیست؟کدام بهتر است؟چون ظاهرا کنوود هم مدلهای های اند دارد؟
سعید فروردین 23, 1399 - 0:30 ق.ظ
سلام ممنون از پاسخگویی شما
arya فروردین 24, 1399 - 3:11 ب.ظ
ببخشید آقای مظفری که من چند بار مزاحم شدم. من یک کاتالوگ از محصولات سونی دارم که حدود 10 سال پیش از نمایندگیش که نمایشگاه داشت گرفتم . تو بخش سینما خانگی هاش مدل dav-fxg9k از همه قدرتمند تر و دارای توان 1200 وات ار ام اس بود این در حالی هست که تو بخش های فای ها lbt-zux10 با 1120 وات و flx با 480 و در بخش مینی های فای ها gn110d با 905 وات . اتفاقا تو فامیل های ما هم یکی این سینما خانگی رو داشت که امتحان کردیم . خیلی صدایی با بیس قوی نبود . سوالم اینکه همه جا نوشته اند zux خیلی قوی هست . پس چرا ار ام اس هر دو که مطعلق به یک شرکت هست تا این حد نا متعادل ایا واقعا قدرتمند تر هست یا صرفا برای تبلیغات اینطور نوشته اند.ببخشید که طولانی شد .
arya فروردین 24, 1399 - 3:11 ب.ظ
ببخشید آقای مظفری که من چند بار مزاحم شدم. من یک کاتالوگ از محصولات سونی دارم که حدود 10 سال پیش از نمایندگیش که نمایشگاه داشت گرفتم . تو بخش سینما خانگی هاش مدل dav-fxg9k از همه قدرتمند تر و دارای توان 1200 وات ار ام اس بود این در حالی هست که تو بخش های فای ها lbt-zux10 با 1120 وات و flx با 480 و در بخش مینی های فای ها gn110d با 905 وات . اتفاقا تو فامیل های ما هم یکی این سینما خانگی رو داشت که امتحان کردیم . خیلی صدایی با بیس قوی نبود . سوالم اینکه همه جا نوشته اند zux خیلی قوی هست . پس چرا ار ام اس هر دو که مطعلق به یک شرکت هست تا این حد نا متعادل است یا ایا واقعا قدرتمند تر هست یا صرفا برای تبلیغات اینطور نوشته اند.ببخشید که طولانی شد .
جواد مظفری فروردین 25, 1399 - 0:59 ق.ظ
درود بر شما. سوال خوبی پرسیدید که قصد دارم یک مطلب در این مورد بنویسم. در مجموع خروجی واقعی یک اسپیکر با RMS نمایش داده میشه پس در این مورد واقعی و غیر واقعی نداریم. به عنوان مثال dav-fxg9k خروجی 1200 وات RMS داره و لاجیتک Z5500 تنها 500 وات RMS داره. اما اگر هر دو پخش کننده رو به یک داک عالی با اکولایزر 31 باند و تنظیم حرفه ای متصل کنیم لاجیتک کاری می کنه که اگر چیزی نخورده باشید و گرسنه باشید قطعاً با بیس بسیار سنگین و خانه خراب کن حالت تهوع پیدا می کنید. پس RMS این وسط چی کارست؟ در واقع مجموع RMS ربطی به بیس و زیبایی صدای خروجی نداره. ممکن است میدرنج ها به تنهایی RMS بالایی داشته باشند که قطعا می دونید کار میدرنج تولید بیس نیست.
موسوی فروردین 28, 1399 - 2:37 ب.ظ
سلام. از برند پاناسونیک سیستم صوتی همپای یا نزدیک به قدرت lbt950 باشه چی پیشمهاد میکنید؟
جواد مظفری فروردین 29, 1399 - 1:32 ق.ظ
پاناسونیک vc918 پخش کننده خیلی خوش ساختی بود اما پاناسونیک مدل های رده بالای خودش رو با نام technics وارد بازار می کرد که یکی از محبوب ترین ها در سال های دور technics su-520d بود
سید مهدی فروردین 28, 1399 - 11:27 ب.ظ
با سلام خدمت شما لطفا بین flx7 , vx700 کدام کیفیت صدای بالاتری دارد و صدا کریستالی و وضوح عالی هست بیس مهم نیست و در کل سیستم های سونی بالاترین کیفیت از جهت شفافیت و کیفیت کدوم مدل هست ممنون از شما
موسوی فروردین 29, 1399 - 3:51 ب.ظ
به نظرتون پاناسونیک su-dn7 گزینه خوبی هست؟ با کدوم سیستم lbt برابری میکنه؟
کاظمی فروردین 30, 1399 - 1:42 ق.ظ
سلام. نظر شما درباره پاناسونیک sa-vk960 چیه؟ با سری lbt میتونه رقابت داشته باشه؟
جواد مظفری فروردین 30, 1399 - 4:06 ق.ظ
تفکیک صدای sa-vk960 بهتره و عمق باس lbt
مجید اردیبهشت 13, 1399 - 2:53 ب.ظ
سلام ودرود جناب مظفری درمورد لپ تاپ، یه مدل پیشنهاد بدید که گرافیک خوبی برای گیم و خروجی صدای ۶کانال داشته باشه(مثل کارت صدای کیس، دارای ۴ خروجیه هدفونی برای صداهای مجزا داشته باشه). من نتونستم لپ تاپی پیدا کنم که این ویژگیو داشته باشه. ممنون میشم کمکم کنید.
farhad خرداد 10, 1399 - 5:38 ب.ظ
سلام جناب مظفری من سری zux10 رو دارم یه مدت ازش استفاده نکردم بعد یه سال خواستم روشن کنم به یه مشکل برخوردم اینه که کلید روشن رو فشارمیدم برق وارد تموم سیستم میشه اما از رو DVD1 به دوم نمیره و اصلا لود نمیشه درحقیقت انگار هنگ کرده هرچند که تغیرش میدم به کاست به ویدیو به رادیو روهرکدم میاد اما پخش نمیکنه دکمه ها همش درستن و فعال لیکن نه کاست نه دیسک هیچی رو نمیچرخونه موندم چه کنم حتی بانگهداشتن کلید روشن خاموش و همزمان کلید انتر خواستم تنظیمات شو به کارخونه برگردونم متاسفانه که اصلا چنین نشد یعنی تنظیمات اولیه کارخونه رو هم با این کلیدها نشون نمیده خواهشا کمکم کنید نمیدونم چه کنم????
Arya خرداد 12, 1399 - 2:54 ب.ظ
باسلام و عرض احترام. ببخشید من zux 10 پیدا کردم و خریدم ، واقعا صداش فوق العاده بود برای همین می خواهم یدونه هم واسه طبقه پایین سیستم سونی بخرم ولی می‌خوام این بار هزینه اش کمتر بشه ، به نظر شما بین flx و vx88 کدوم بهتره ؟ و این که پیشنهاد شما بعد اینا کدوم سونی هست که ی چیزی حدود یک ملیون باشه ؟ ممنون بابت راهنمایی هایتون
جواد مظفری خرداد 14, 1399 - 1:33 ب.ظ
درود بر شما. اگر vx88 رو با این قیمت پیدا کردید بخرید. صدای زیبایی داره
javadrock خرداد 23, 1399 - 12:55 ب.ظ
درود دوست عزیز ضبط صوت مثل LBT-ZX66i و همرده با قیمت 1 تا 1.6 میلیون میشه خرید البته دسته دوم و اینکه ضبط صوت sony mhc-vx333 چطوره از نظر کیفت صدایی و آخر اینکه با 1 تا 1.5 میلیون دسته دوم بهترین سیستم صوتی برای کامپیوتر که کیفیت صدای بالایی داشته باشه چه مدلهایی هست ممنون
محمد تیر 20, 1399 - 1:12 ب.ظ
درود بر شما جناب مظفری بنده در حال حاضر یک سیستم gn111d دارم و سالهاست از اون استفاده میکنم و انصافا از همه لحاظ راضی کننده نگهم داشته. برای تنوع قصد خرید یک سیستم دیگر را دارم ، بین دو گزینه سونی gn1000d و پاناسونیک vk950 شما کدوم را پیشنهاد میکنید؟ پاناسونیک 880w rms میده و سونی 760 تا میده در کل حستون نسبت به محصولات سونی را میدونم ، در مورد پاناسونیک میشه یه توضیح و مقایسه بفرمایید؟ ممنون از شما
جواد مظفری تیر 21, 1399 - 0:56 ق.ظ
درود بر شما محصولات سونی در مجموع یک پک کامل رو به شما ارائه می کنه اما پاناسونیک کیفیت و وضوح بیشتری داره در مجموع. این بستگی به شما داره. من به شکستن ظروف و شیشه ها علاقه دارم پس در درجه اول gn1000d و در درجه دوم vk950
zibaei mahdi تیر 25, 1399 - 2:10 ب.ظ
سلام من توی نت چرخیدم ولی مشخصات فنی sony lbt v9900 پیدا نکردم نظرتون راجع به خرید این محصول چیه؟
جواد مظفری تیر 27, 1399 - 3:22 ق.ظ
درود بر شما. دو مدل V9900 بود و دو مدل V7700 جفتش هم تا حدی مشابه V950 و V925 بودن. قطعا نظرم مثبته واسه خریدش
شهرام سلطانی شهریور 3, 1399 - 2:08 ب.ظ
سلام به ظر شما خرید دستگاه zux10 کارکرده به قیمت 7 میلیون منطقیه و ارزششو داره.
شهرام سلطانی شهریور 3, 1399 - 2:09 ب.ظ
سلام به نظر شما خرید دستگاه zux10 کارکرده به قیمت 7 میلیون منطقیه و ارزششو داره. پیشتر از شما ممنونم
جواد مظفری شهریور 3, 1399 - 2:41 ب.ظ
درود بر شما. با چنین شرایطی اگر خیلی تمیز باشه بعله ارزش داره
شهرام سلطانی شهریور 4, 1399 - 9:38 ق.ظ
درود بر شما خیلی تمیزش رو قیمت دادن بهم 12.5 ، این رو که پیدا کردم 7 میلیون معمولیه.... به قیمته به نظرتون یا بهتره یه کم بیشتر هزینه کنم و v90 یا شیک 70 بگیرم. نظر شما برام خیلی مهمه. ممنون
جواد مظفری شهریور 4, 1399 - 3:10 ب.ظ
درود بر شما. به هیچ عنوان سمت خرید شیک های جدید و محصولات جدید سونی نرید. به نظرم مدل هایی مثل gn100 / gn1000 / gn1100 رو انتخاب کنید بهتره. هم قدرت بسیار بالایی دارن و هم چیزی از LBT کم ندارن
امرالله آذر 19, 1399 - 3:14 ق.ظ
سلام جناب مظفری روز خوش میشه بفرماییو برای zux10 d میشه از دانگل ارتباطی به auxاستفاده کرد و اگه میشه چه نوع دانگل و ارتباطی عملکرد مفید تری رو داره با سپاس
جواد مظفری آذر 28, 1399 - 2:19 ق.ظ
درود بر شما. کلا اکثر دانگل های بیسیم موجود در بازار کیفیت رو کم می کنن و فقط سیمی ها مناسب هستن اما برای ارتباط بی سیم هم محصولاتی هستن که خوبن فقط قیمت بالایی دارن
امرالله آذر 19, 1399 - 3:19 ق.ظ
سلام جناب مظفری روز خوش میشه بفرماییو برای zux10 d میشه از دانگل ارتباطی به auxاستفاده کرد و اگه میشه چه نوع دانگل و ارتباطی عملکرد مفید تری رو داره با سپاس
رسول مرادی آذر 28, 1399 - 10:39 ق.ظ
سلام و درود و سپاس از مطالب مفیدتون لطفاً یه سیستم صوتی خوب با ورودی صدای اپتیکال معرفی کنید که صدای خروجی تلویزیون را بشه بهش وصل کرد برای دیدن فیلم و موسیقی با کیفیت خیلی خوب
جواد مظفری دی 1, 1399 - 1:34 ق.ظ
سلام و درود. دوست عزیز یونیت های سری FL سونی در بسیاری از مدل ها خروجی اپتیکال دارند و البته صدای خوبی هم دارند. هرچند نه به اندازه بقیه مدل ها
رسول مرادی دی 3, 1399 - 11:52 ب.ظ
سلام و درود ببخشید می خوام ورودی اپتیکال داشته باشه تا بشه خروجی اپتیکال تلویزیون را بهش وصل کرد و آیا نسل به نسل اپتیکال ها فرق داره یا همه را ساپورت می‌کنه و اگه میشه مدل بهم بگین سپاسگزارم
رسول مرادی دی 7, 1399 - 11:50 ب.ظ
سلام و درود بین دو مدل سونی کدوم بهتره؟ و از سینماهای خانگی مدل بهتری توصیه می کنید از سونی یا هر برند ی fz900 Dz870 سپاسگزارم
مسعود مرادیان بهمن 30, 1399 - 11:52 ق.ظ
سلام و درود بر جناب مظفری بزرگوار . شاید این پرسش من تکراری باشه ولی خواهش میکنم زحمت بکشید پاسخ بنده من رو بدید . طبق فرموده های قبلی شما تو برند سونی شفافترین صدا مربوط به سری lbt است . حالا تو کل سری lbt پیشنهاد شما از نظر کیفیت و مقرون به صرفه بودن کدام شماره lbt است . من میخواهم یک سیستم سونی تهیه کنم ولی مردد بودم تا با سایت پر و پیمون و تکمیل شما آشنا شدم . ممنون میشم من را راهنمایی بفرمایید . با سپاس
جواد مظفری اسفند 3, 1399 - 0:45 ق.ظ
درود بر شما. سونی در مجموع در محدوده سال های 2000 و سالهای بعدش محصولات بسیار جذابی داشت. از نظر بیس قطعا تمام مدل ها عالی هستند ولی مشکل یونیت های سونی کیفیت صدا بود. کیفیت عالی بود اما برای موسیقی های کلاسیک اصلا عالی نبود. این رو گفتم که بگم LBT های قدیمی کیفیت صدای بسیار عالی دارند. مثل 925 و 950 یا حتی 810 پس اگر به دنبال شفافیت صدا هستید مدل های طبقاتی قدیمی ولی اگر قراره خونه رو خراب کنید تمام مدل های بعد از سال 2000 عالی هستن
مهدی ناظریان اردیبهشت 12, 1400 - 10:45 ق.ظ
سلام. درود بر شما دوتا سوال مجزا حضور شما داشتم. ۱.نظر شما در مورد LBT-N300K چیه؟ ۲.اگر بخواهیم ورودی LBT-A11K به عنوان مثال برای نصب برد بلوتوثی فلش خور و یا کابل AUX استفاده کنیم از کدام ورودی باید استفاده شود تا صدای خوب داشته باشیم. ورودی ها CD و VIDEO و PHONO است. استفاده ورودیهای دیگه برای چیه؟
عبدالله محمدی مرداد 18, 1400 - 6:51 ق.ظ
با درود شما بین دو مدل HCD-RV7 و SA-RV999D کدوم رو پیشنهاد میدید؟
جواد مظفری مرداد 25, 1400 - 3:07 ق.ظ
درود. HCD-RV7
سروش شهریور 4, 1400 - 9:15 ب.ظ
جناب مظفری سلام و عرض ادب من قصد تهیه zux10d دارم . الان gn1000d استفاده می کنم . تفاوت آنقدر چشمگیر هست که من سیستم رو بدم و ۴ میلیون تومان هم اضافه پرداخت کنم ؟ و نظرتون راجع به flx7 چی هست در مقابل gn1000 تشکر و سپاس
جواد مظفری شهریور 8, 1400 - 1:47 ب.ظ
درود. خیلی چشم گیر نیست ولی تجربه zux10d متفاوت هست. flx7 هم نسبت به gn1000 کلاس متفاوتی داره و از نظر قدرت قابل مقایسه نیست
امیرعباس بهمن 27, 1400 - 6:50 ب.ظ
سلام جناب اقای مظفری عزیز و بزرگوار .بنده یه سیستم سونی zux10dخریدم خیلی تمیزه و دیویدی و همه چیش کار میکنه حتی کاست هاش ..حالا دوتا سوال دارم هیجا هم نتونستم اطلاعات بگیرم مطمعنم فقط شما میتونید کمکم کنید ‌.سوال اولم اینه ک برای فلش خور کردتش از چه نوع دانگلی استفاده کنم چون اصلا نمیخام داخل دستگاه دستکاری بشه و دست توش برده بشه برا فلش .میخام دانگل با کیفیت وصل کنم بشر..و سوال دوم ک خیلی خیلی حائض اهمیته اینه ک من سیستم من همونطور ک عرض کردین تو مقاله دارای خروجی ساب اکتیوه ..من نتونستم ساب مدلSA-W3000پیدا کنم .شما غیر این چ سابی پیشنهاد میکنید؟و اینکه ساب اکتیو حتما باید باشه؟و اگ اره وقتی وصلش کردم باندهای فابریک ظبطو ک ب خودخ ظبط وصله اونا رو دیگ جابجا نکنم؟چون پشت ساب اکتیو خروجی باند هم داره یعتی اون خروجی ها واسه اضافه کردن بانده؟ممنون میشم جوابم کامل بدین مچکر متتظر جوابتون خستم دم شما گرم♥️♥️♥️
امین اردیبهشت 14, 1401 - 4:00 ق.ظ
سلام اقای مظفری بنده بین خرید zux10d و gn 1300 موندم.از نظر قدرت .شفافیت صدا . بیس کدوم این مدل عا برتری داره و یه سوال دیگه هم دارم ممنونم میشم جواب بدید . به نظر شما ساب ووفر gn 1100 مناسب وصل کردن به zux10d هست؟
جواد مظفری اردیبهشت 18, 1401 - 12:15 ب.ظ
درود بر شما. هد دو یونیت عالی هستن اما شخصاً gn1300 رو ترجیح میدم. در خصوص ساب هم باید بگم که lbt نیاز به ساب نداره هر درایوری که داره خودش یک سابه فوق العاده است
امین میرعمادی اردیبهشت 29, 1401 - 2:27 ق.ظ
سلام جناب مظفری اول سپاس از این متن کامل بنده چندساله سونی mhc rv8 رو دارم از صداش راضیم هم با کیفیته هم باس خوب و زیبایی داره به شدت علاقه به zux10 پیدا کردم یک عدد بسیار تمیطش رو پیدا کردم آیا خیلی از نظر زیبایی صدا و قدرت فرق میکنند یا ارزش خرید نداره با توجه به مدلی که موجود دارم؟ و اینکه ساب این مدل رو میتونم به zux10 وصل کنم؟ در آخر میتونم فاش خور و بلوتوث خورش کنم zux رو بدون افت کیفیت ؟ سپاس فراوان جناب مظفری
جواد مظفری اردیبهشت 31, 1401 - 2:56 ب.ظ
درود بی کران در مجموع LBT-ZUX10D صدای بسیار جذابی داره و قدرت تخریب بالا اما اگر بخوام بگم خیلی تفاوت داره باید بگم نه خیلی ولی بیس جذابی داره. بیشتر تجربه متفاوتی داره تا صدای بسیار متفاوت واقعا LBT-ZUX10D نیاز به ساب نداره خودش به تنهایی قادر به تخریب هست کلا نمیشه فلش خور کرد بدون افت کیفیت ولی از هیچی بهتره
امین میرعمادی خرداد 1, 1401 - 2:31 ق.ظ
سپاس بیکران ????????????????????????????
ابی خرداد 11, 1401 - 9:02 ب.ظ
با سلام به نظر شما بین سونی مدل xgv10av و zx10d کدوم برای منزل بهتره؟ من فقط برای استفاده از aux میخوام.
جواد مظفری خرداد 12, 1401 - 8:11 ق.ظ
سلام برای هر استفاده ای قطعاً zx10d گزینه جذاب تری است اما xgv10av هم اصلا کم نمیاره. هر کدوم موجود بود بخرید
ابی خرداد 13, 1401 - 0:50 ق.ظ
الان خرید zux10d در حد آکبند با قیمت 10 میلیون عقلانی هست یا خرید XGV10AV در حد آکبند با قیمت 5 میلیون تومن لطفا سریع جواب بدید فردا میخوام انتخاب کنم برای استفاده AUX در منزل میخوام
ابی خرداد 13, 1401 - 1:23 ق.ظ
الان خرید zux10d در حد آکبند با قیمت 10 میلیون عقلانی هست یا خرید XGV10AV در حد آکبند با قیمت 5 میلیون تومن لطفا سریع جواب بدید فردا میخوام انتخاب کنم برای استفاده AUX در منزل میخوام
جواد مظفری خرداد 15, 1401 - 10:54 ق.ظ
XGV10AV معقول تره
جواد مرداد 18, 1401 - 2:51 ب.ظ
سلام جناب مظفری میخوام یه سیستم صوتی برای خونه بگیرم بین مدلهای flx9وgn1100وgn88d و vx700 کدوم رو پیشنهاد میکنید که صدای شفاف و کریستالی داشته باشه ممنون میشم راهنمایی کنید
جواد مظفری مرداد 22, 1401 - 11:07 ق.ظ
درود بر شما در FLX9 صدا برای فیلم و صدای فراگیر بهینه شده. صدای VX700 طبیعی و جذابه و صدای GN ها قدرتمند ولی کمی به دور از واقعیت هست البته بستگی به تنظیمات داره
داود خرسندپور مرداد 29, 1401 - 1:27 ب.ظ
سلام جناب مظفریر عزیز-وقت شما بخیر مقاله شمارو خوندم و بسیار علاقمندم نظر شما رو در یک موردی بدونم.وواقعیت دیروز یک جشن تولدی بود یک سینمای خانگی قدیمی ال جی سه تکه و بدون بلوتوث داشتیم که به سختی جواب مراسم رو داد و همانطور که میدونید صداش برای اینطور مراسم فاقد هیجان و جذابیت هست.ممنون میشم در این مورد راهنمایی بفرمایید. سیستم صوتی میخام که ورودی اپتیکال بلوتوث و فلش داشته باشه و کیفیت پخش و فراگیری صدای مناسب هم داشته باشه بودجه ای که دارم در حدود 5 تا 6 تومن هست-در اگهی ها یک مورد ست بلندگویGN1300 دیدم که شماهم تعریفش رو کردین ایا پیشنهاد میکنین این مورد رو و اینکه این باند رو میشه به سینمای خانگی متصل کرد؟ شرمنده اگر سوالم طولانی شد خیلی ممنونم
جواد مظفری مرداد 30, 1401 - 9:11 ب.ظ
سلام و درود به هیچ عنوان توصیه نمی کنم که باند این سری از ضبط ها رو خریداری کرده و به یک سیستم دیگه متصل کنید . این سیستم ها دارای هماهنگی بالایی بین یونیت و اسپیکرها هستند و جدا کردن اینها از هم باعث خراب شدن تمام ذهنیت ها میشه. با این بودجه مورد مناسبی نمیتونید پیدا کنید که همه چیز داشته باشه. گزینه هایی مثل VX88 یا سری GN یا LBT رو میتونید خریداری کنید و بلوتوثی کنید هرچند کیفیت خیلی عالی نیست ولی جوابگو هست. کمی بیشتر خرج کنید بعضی مدل های GN و LBT تمام این قابلیت ها رو دارن. جدا از این مگر به سمت اسپیکرهای ایستاده جدید برید که همه چیز دارن صدای بلند هم دارن ولی فاقد حلوص صدا هستن
داود خرسندپور شهریور 2, 1401 - 11:53 ق.ظ
ممنون جناب مظفری عزیز از نقطه نظرات شما استفاده کردم و مدل SONY GN1100D رو با قیمت مناسب تهیه کردم روز اولی همسایه طبقه پایین گچ سقفش ریخت:)
داود خرسندپور شهریور 7, 1401 - 1:38 ب.ظ
جناب مظفری عزیز سلام و وقت بخیر مجدد میخواستم نظر شمارو در خصوص سونی LBT725 بدونم علاقمند به صدای ریز و تفکیک صدا شدم وgn1100 تفکیک صدای مناسبی ازش نمیگیرم ممنون میشم در این خصوص هم راهنمایی بفرمایید
امیرعباس دی 12, 1401 - 9:45 ب.ظ
سلام اقای مظفری عزیز استاد بزرگ بنده یک عدد سونی lbt-zx10d 8700wخربداری کردم و همونطور ک عرض کردین تو مقاله دارای خروجی ساب اکتیوه ..من نتونستم ساب مدلSA-W3000پیدا کنم .شما غیر این چ سابی پیشنهاد میکنید؟و اینکه ساب اکتیو حتما باید باشه؟و اگ اره وقتی وصلش کردم باندهای فابریک ظبطو ک ب خودخ ظبط وصله اونا رو دیگ جابجا نکنم؟چون پشت ساب اکتیو خروجی باند هم داره یعتی اون خروجی ها واسه اضافه کردن بانده؟ممنون میشم جوابم کامل بدین مچکر متتظر جوابتون خستم دم شما گرم.
جواد مظفری دی 14, 1401 - 11:33 ق.ظ
سلام و درود این ضبط واقعا نیاز به ساب اکتیو نداره به اندازه کافی صدای زیبایی داره ولی اگر دوست داشتین ساب اکتیو دیگر برندها هم در بازار موجود هست مثل یاماها. ولی در کل نه نیاز به ساب داره و نه اسپیکر دیگه
حمید دی 19, 1401 - 11:51 ب.ظ
سلام خدمت استاد عزیز لطفا در مورد سری az سونی هم توضیح بدین ایا ارزش خرید دارن از نظر بیس و تخریب با تشکر
جواد مظفری دی 20, 1401 - 11:20 ق.ظ
درود بر شما. بله سری AZ صداهای شفافی دارن و بیشتر برای موسیقی فیلم و تماشای فیلم بهینه شدن. البته یکی دو مدل داره که ساب جدا دارن و اونها بسیار عالی هستن بریا تخریب در کنار صدای شفاف
سروش دی 14, 1401 - 4:05 ب.ظ
سلام وقت بخیر / نظرتون راجع به بوکشلف های ادیفایر چیه ؟ مثل R1800 - R2730
مهدی فروردین 16, 1402 - 3:46 ق.ظ
سلام من ۴ تا باند zuxدارم ولی پخش نداره با چه پخشی میشه این سیستم رو راه انداخت ؟؟؟؟
جواد مظفری فروردین 16, 1402 - 5:22 ب.ظ
سلام پیشنهاد می کنم یک پخش ماشین کارکرده خوب خریداری کنید و یک تبدیل برق شهر به ماشین قدرتمند و در نهایت لذت ببرید
بهزاد اردیبهشت 1, 1402 - 10:33 ب.ظ
استاد عزیز سلام وقتتون بخیر نقد بررسی شمارو خوندم ولذت بردم الان با یه مشکلی روبرو هستن ووفقط ازعهده شما برمیاد که کمکم کنید یه ضبط جی ان۱۱۰۰سونی با پانوسنیک vk969ودوتا ال بی تی lgv10ویدونه هم ال بی تیzx10dموندم بین اینا کدوم مدلشو بخرم که متاسفانه سه تای اولی قیمتشون ده میلیونه ولی زد ایکس ده و جی ان۱۳۰۰میگن بیست میلیون میخوام یه سیستم خونه خراب کن با کیفیت وبلندی صدای زیاد خریداری کنن گفتم یه راهنمایی کنید ویه سیستم خوب انتخاب کنن که بعدا پشیمون نشم باتشکر
جواد مظفری اردیبهشت 3, 1402 - 12:33 ب.ظ
سلام و درود. ممنون از لطف شما. برای انتخاب یک سیستم خونه خراب کن پیش خوب کسی اومدید چون منم تا خونه رو خراب نکنم دست بردار نیستم. بدون شک و بلادرنگ انتخابم ZX10D هست. بسیار خوش ساخت، بسیار زیبا و پر ابهت با صدایی بی رقیب برای خراب کاری. این یونیت وزن بالایی داره و باید حتما چند مدل چیدمان رو امتحان کنید تا بهترین روبه دست بیارید
شرین امیرپور اردیبهشت 28, 1402 - 12:11 ب.ظ
خدمت استاد عزیز اقای مظفری سلام عرض میکنم .وبابت اطلاعات مفیدتون خیلی تشکر میکنم چون بغیر از شما هیچ کس اینقد موشکافانه وعلمی برای خرید سیستم صوتی قدیمی راهنمایی نکرده واقعا دستتون درد نکنه درادامه یه راهنمایی هم میخواستم الان خودم یدونه بلندگو ایستاده سونیv43dگرفتم ولی صداش راضیم نمیکنه ممنون میشم بین این مدلها یه مدل خوب وخوش صدا با بیس زیاد بهم معرفی کنید باتشکر ۱-پاناسونیکvk960 2-سونیgn1100 3-سونیgn1300 4-سومیzx10d 5-سونیzux10
جواد مظفری اردیبهشت 28, 1402 - 3:21 ب.ظ
سلام و درود خدمت شما و ممنون از لطفتون. قطعاً انتخاب اول LBT ZUX10D بعد LBT ZX10D و GN1300. این سه مدل بهترین صدای بیس رو دارن و البته اگر ظاهر و کیفیت واستون مهمه اول سری LBT. تجربه ثابت کرده ZUX10D با اینکه بسیار بسیار عالی هست ولی پنل نمایشگرش زود خط و خش میگیره. من برای استفاده شخصی ZX10D رو بیشتر می پسندم
بهزاد فیضی مهر 7, 1402 - 10:49 ب.ظ
سلام استاد عزیز اقای مظفری کل من یه ضبط خونگیGZR9Dدارم وقتی ای اوایکسو به قسمت پایین که روش نوشتهphonesنصب میکنم هیچ صدایی ازش پخش نمیشه وغیراز این دیگه جایی که بشه ای اویکسو بهش نصب کرد نداره ومتاسفانه تو دکمه هاش همه گزینه ها مثل دی وی دی ویو اس بی وغیره داره ولی گزینه ای او ایکس نداره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که چطوری میتونم ای او ایکسشو فعال کنم با تشکر وممنون از وجودتون
سعید آبان 27, 1402 - 9:02 ب.ظ
سلام وقت بخیر من دنبال دفترچه راهنمای مدل قدیمی سونی lbt 950 هستم اگر تونستید راهنمایی کنید از کجا میتونم پیداش کنم ممنون میشم
سعید احمدی آذر 3, 1402 - 10:54 ب.ظ
سلام خوبین جواد اقا من برای باغ ویلا یک پخش کننده قوی میخوام اما میخوام راهنمایی بشم که بین این دو مدل که برای فضای باز هم بشه استفاده کرد کدام بهتره Gn 11000 یا zux 10d کدام گزینه خوبه و در اخر اینکه اگر مثلا یک باند اکتیو چیرمن بگیرم چطور هست ممنون میشم اگر راهنمایی کنید
مجتبی بهمن 8, 1402 - 10:09 ق.ظ
درود افرین میفرستم خدمت استاد عزیز همه مطالب خوندم واقعااا عالی بودن سپاس استاد طبق مطالب شما lbtzux10dبهترین بود داخل همه ضبطهای نابرده شده چ از لحاظ کیفیت چ از لحاظ صدا و در طرف دیگه در ضبطهای طبقاتی lbt950بهترین ضبط بود استاد من میخام یدونه از این ضبطهارو تهیه کنم و با وصل کردن ب کامپیوتر از طریق کامل auxاستفاده کنم مهمترین ترین چیز برای من تفکیک صدا بین خاننده و موزیک و پخش صدای ریز موزیک عمق صدای زیبا و عمق باس زیبا هست کارم فیلم دیدن و پخش موسیقی است ب نظر شما کدومش بهتره انتخاب کنم یا ب جز این دو ضبط نام برده ایا ضبط دیگه ای هست ک از اینا بالاتر باشه تو رنج قیمت خودشون از برندهای دیگه خیلی ممنون میشم پاسخ بدید خیلی واجبه
رضا اسفند 9, 1402 - 8:30 ب.ظ
سلام جناب مظفری.برای تعمیر ضبط سونی کجا مرتجعه کنم.در قسمت x-round مشکل بوجود اومد که باعث میشه بقیه دکمه های سیستم از کار بیفته
دیدگاه بگذارید