دگزومارک تاج پادشاهی را بر سر اوپو فایند ایکس 2 پرو گذاشت

این روز ها در میان گوشی های هوشمند چینی مد شده که پیش از رونمایی رسمی، محصولات خود را در اختیار وب سایت معتبر دگزومارک می گذارند تا سنسور های دوربین را مورد بررسی قرار دهد. بعد از شیائومی می 10، این بار اوپو فایند ایکس 2 پرو در اختیار وب سایت معتبر دگزومارک قرار گرفت و توانست با کسب امتیاز مجموع 124 در بخش عکاسی و فیلم برداری، در صدر جدول این وب سایت قرار گیرد.

دگرومارک سنسور های دوربین این گوشی هوشمند ار در شرایط گوناگون مورد آزمایش قرار داد و نتایج جالبی را به دست آورد. اوپو فایند ایکس 2 پرو، عملکرد فوق العاده خود را مدیون سنسور قدرتمند 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 و نیز سنسور پریسکوپ در نظر گرفته شده می باشد.

در بخش فوکوس خودکار در بخش عکاسی در کمال ناباوری، دگزومارک امتیاز 100 را به این گوشی هوشمند داده و در همین قسمت و در بخش فیلمبرداری، امتیاز 96 را به آن اختصاص داد. سنسور پریسکوپ نیز که وظیفه زوم را بر عهده دارد توانست در بخش عکلسی امتیاز 97 را به خود اختصاص دهد.

اوپو فایند ایکس 2 توانست با کسب امتیار 134 در بخش عکاسی و 104 در بخش فیلمبرداری، در مجموع با کسب امتیاز 124 هم رده با شیائومی می 10، در رده اول جدول وب سایت دگزومارک قرار بگیرد.

مشخصات سنسور های دوربین اوپو فایند ایکس 2 پرو

سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی سونی  IMX586 با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 با توجه به مجهز شدن به تکنولوژی عکسبرداری 4 در 1، تصاویری با رزولوشن 12 مگاپیکسلی را ارائه می دهد. البته این سنسور قادر خواهد بود تا همانند یک سنسور ماکرو، تصاویر بسیار زیبای را از فاصله 3 سانتی متری نیز به ثبت برساند.

سنسور 13 مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپ نیز با گشودگی دریچه دیافراگم f/3.0 و فاصله کانونی 129 میلی متر، توانایی زوم 5 برابری اپتیکال، 10 برابری هیبرید و 60 برابری دیجیتال را دارد.

برای سنسور فوق عریض نیز، سنسور 48 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی 17 میلی متر استفاده شده. تا به امروز اوپو فایند ایکس 2 پرو اولین گوشی هوشمندی می باشد که به چنین سنسور فوق عریضی مجهز شده است.

برای دوربین سلفی نیز، سنسور 32 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 در نظر گرفته شده. سنسور های دوربین این گوشی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 2160 و 1080 پیکسل را با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه دارند. سنسور دوربین سلفی نیز توانایی ضبط ویدئو 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد.

منبع: dxomark

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !