با قدرتمند ترین گوشی هوشمند جهان از نظر دوربین بیشتر آشنا شوید

پیش از این آنر را به عنوان یکی از زیر برند های قدرتمند شرکت هوآوی می شناختیم و حال این برند به صورت مستقل فعالیت خود را شروع کرده و توانسته است عملکرد بسیار خوبی را با معرفی گوشی های هوشمند قدرتمند به نمایش بگذارد. دلیل شروع فعالیت مستقل برند آنر، تحریم هایی بود که بر علیه شرکت هوآوی اعمال شد و مشکلات بسیاری را در ابتدا برای این شرکت و کاربرانش به همراه داشت که البته در حال حاضر با حضور پلتفرم های جایگزین، مشکلات کمتر به چشم می آیند. آنر magic 4 ultimate جدید ترین گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت است که با مشخصات فنی قدرتمند روانه بازار شده که توانسته است عملکرد بسیار خوبی مخصوصا در زمینه سنسور های دوربین به نمایش بگذارد. در این مقاله نگاهی نزدیک تر به این گوشی هوشمند خواهیم داشت تا ببینیم در بخش های مختلف چه عملکردی را از خودش به نمایش می گذارد.

طراحی با بریدگی های جذاب و دوست داشتنی

پیش از آنر magic 4 ultimate شاهد رونمایی مدل pro این مدل بودیم که اگر بخواهیم این دو گوشی را از نظر مشخصات فنی در نظر گرفته شده با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که به غیر از سنسور های دوربین قسمت پشتی، تفاوتی با یکدیگر ندارند. از نظر طراحی هم در قسمت پشتی، magic 4 ultimate بریدگی های جالبی را با خود به همراه دارد که جذابیت بصری خاصی را برای این گوشی هوشمند به همراه داشته است.

در قسمت پشتی معماری دایره ای شکل با قطر بزرگ دیده می شود که سنسور های دوربین را در خود جای داده است. چنین طراحی ما را به یاد پرچمداران شرکت هوآوی می اندازد و بار دیگر به ما ثابت می کند که برند آنر تنها بر روی کاغذ فعالیتش را به صورت مستقل شروع کرده و هنوز از چه از نظر زبان طراحی و مشخصات در نظر گرفته شده، ادامه دهنده راه گوشی های هوشمند هواوی است.

در نمای رو به رویی اما صفحه نمایش بسیار زیبایی را شاهد هستید که بریدگی های دایره ای شکل در قسمت بالایی و گوشه سمت چپ صفحه نمایش، دو سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده اند. لبه های خمیده قسمت های کناری صفحه نمایش هم سبب شده تا حاشیه ها در نمای رو به رویی به حداقل میزان ممکن برسند. البته لبه های خمیده بدون شک حس افتادن در حین استفاده را افزایش می دهند که انتخاب یک کاور با کیفیت، به خوبی این مشکل کوچک را حل می کند. آنر شاید در کنار مشخصات قدرتمند، به لطف حضور پردازنده قدرتمند سعی داشته تا طراحی متناسب با گوشی های گیمینگ را برای magic 4 ultimate در نظر بگیرد. همین امر هم سبب شده تا همانند بسیاری از گوشی های گیمینگ، magic 4 ultimate وزن نه چندان سبک 242 گرمی را با خود به همراه داشته باشد. وزنی حس حس و حال و البته HANDS_ON بسیار جذابی دارد اما بدون شک در استفاده طولانی مدت برای دست خستگی به همراه خواهد داشت.

صفحه نمایشی آشنا اما قدرتمند

در بخش صفحه نمایش اما شاهد حضور مشخصات فنی قدرتمندی هستیم که البته نمی توان گفت آنر ویژگی های بسیار منحصر به فردی را برای این صفحه نمایش در نظر گرفته است. صفحه نمایشی با ابعاد 6.81 اینچ و رزولوشن 1312×2848 از نوع LTPO OLED. با توجه به میزان رزولوشن، پنل با کیفیت و توانایی نمایش 460 پیکسل در هر اینچ، باید گفت که بدون هیچ شکی با یکی از قدرتمند ترین صفحات نمایش گوشی های هوشمند جهان رو به رو هستیم. نرخ بروزرسانی 120 هرتز هم اتفاق جدیدی نیست و در بسیاری از پرچمداران شاهد حضور صفحات نمایش با چنین نرخ بروزرسانی بودیم که البته نمی توان از تاثیر بسیار بالای این نرخ بروزرسانی در تماشای ویدیو های با کیفیت و بازی های سنگین با گرافیک بالا به راحتی گذشت. حاشیه های کم و بهره بردن از صفحه نمایش خمیده در قسمت های کناری هم سبب شده تا نزدیک به 93 درصد از نمای رو به رویی را صفحه نمایش به خودش اختصاص دهد.

قدرتمند ترین دوربین جهان

اما می رسیم به قسمت دوربین که آنر magic 4 ultimate توانست شگفتی ساز شود و لقب قدرتمند ترین گوشی هوشمند جهان از نظر سنسور های دوربین را به خودش اختصاص دهد. در قسمت پشتی این گوشی از پنج سنسور دوربین بهره برده است. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل از نوع عریض (wide)، سنسور 64 مگاپیکسل فوق عریض (ultrawide)، سنسور 64 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو، سنسور 50 عریض (wide) و سنسور TOF، سنسورهای دوربین این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند. بگذارید با سنسور دوربین اصلی شروع کنیم که روی کاغذ از نظر میزان رزولوشن تفاوت چندانی با مدل pro ندارد اما باید بگوییم که کاملا در اشتباهید. همانطور که همیشه اشاره داشتیم، تنها از روی میزان رزولوشن در نظر گرفته شده سنسور دوربین، نمی توان عملکرد آن را قضاوت کرد. یکی از معیارهای اصلی برای خروجی تصاویر با کیفیت، ابعاد در نظر گرفته شده برای سنسور دوربین است. سنسور اصلی magic 4 ultimate از ابعاد 1/1.12″ بهره برده است و این در حالی است که magic 4 pro از سنسور دوربین با ابعاد 1/1.56″ بهره برده است. از طرفی یکی از اصلی ترین معیار سخت افزاری برای ثبت تصاویر بسیار جذاب و با کیفیت در نور شب و نور کم، میزان گشودگی دریچه دیافراگم است. دوربین اصلی magic 4 ultimate به گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 و magic 4 pro به گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 مجهز شده اند. همین امر سبب خواهد شد تا با جذب نور بیشتر، در نور شب خروجی تصاویر روشن تر و با کیفیت تری را از magic 4 ultimate  شاهد خواهید بود.

از نظر میزان رزولوشن باید گفت که magic 4 ultimate به قدرتمند ترین سنسور های دوربین فوق عریض (ultrawide) و پریسکوپ تله فوتو مجهز شده است. اما باید بدانید که این تنها محدود به میزان رزولوشن نمی شود و در حال حاضر با توجه به تست های انجام شده توسط وب سایت معتبر دگزومارک، magic 4 ultimate به قدرتمند ترین سنسور های دوربین فوق عریض و پریسکوپ تله فوتو جهان مجهز شده است. سنسور فوق عریض این گوشی زاویه دید 126 درجه ای دارد که کمتر گوشی در رده پرچمدار از چنین سنسور دوربین فوق عریض با این میزان زاویه دید بهره برده اند. سنسور پریسکوپ تله فوتو هم توانایی زوم 3.5 برابری اپتیکال را دارد و  از طرفی حضور قابلیت لرزشگیر اپتیکال OIS هم کمک بسیار بالایی در حذف لرزش های ناخواسته در هنگام ثبت تصاویر کرده است.

این قابلیت بسیار کاربردی برای سنسور پریسکوپ است که با توجه به اینکه در حالت زوم و بزرگنمایی لرزش های کوچک بیشتر نشان داده می شوند، با حذف این لرزش ها، سبب خواهد شد تا خروجی تصاویر بسیار با کیفیتی را شاهد باشید. باید بگوییم که magic 4 ultimate در مجموع توانسته است با کسب امتیاز 146 به نسبت هوآوی P50 Pro با امتیاز مجموع 144 در رتبه اول وب سایت دگزومارک قرار بگیرد و نام خودش را به عنوان قدرتمند ترین گوشی هوشمند جهان از نظر سنسور های دوربین به ثبت برساند. برای دوربین سلفی هم همانطور که از طراحی ناچ صفحه نمایش مشخص است، یک سنسور دوربین از نوع فوق با رزولوشن 12 مگاپیکسل در کنار سنسور TOF برای این گوشی هوشمند قدرتمند در نظر گرفته شده است. هنوز سنسور های دوربین سلفی این گوشی مورد بررسی قرار نگرفته است تا ببینیم چه عملکردی را از خود به نمایش می گذارد اما شاید از آن جایی که تعداد کمی از گوشی های هوشمند به سنسور دوربین سلفی از نوع فوق عریض مجهز شده اند، magic 4 ultimate شاید در این بخش بتواند لقب برترین گوشی هوشمند جهان از نظر سنسور دوربین سلفی فوق عریض را به خودش اختصاص دهد.

پردازنده همه چیز تمام

بدون شک در بین پردازنده های گوشی های هوشمند اندرویدی، کوالکام تا به امروز عملکرد بهتری داشته است و اسنپدراگون 8 نسل یک هم به عنوان جدید ترین پردازنده این شرکت، نه تنها magic 4 ultimate، بلکه بسیاری از پرچمداران قدرتمند روز دنیا را همراهی می کند. قدرتمند ترین هسته این پردازنده در بهترین حالت ممکن توانایی ارائه حداکثر میزان فرکانس کاری 3.0 گیگاهرتز را دارد که بدون شک به راحتی آب خوردن از پس بازی های سنگین و به روز دنیا بر میاید. باید بدانید که بر خلاف گوشی های هوشمند برند هواوی که از داشتن سرویس خدمات گوگل محروم شده اند، این گوشی و تمام گوشی های هوشمند جدید برند آنر، به سرویس خدمات گوگل مجهز شده اند. لازم به ذکر است که این پردازنده از معماری 4 نانومتری بهره برده است و همین امر سبب شده تا در کنار دمای کمتر در ترافیک کاری بالا، مصرف انرژی کمتری را با خود به همراه داشته باشد که این امر تاثیر بسیار بالایی در طول عمر مفید یا همان زمان آماده به کار باتری به ازای هر بار شارژ صد درصدی دارد. باتری با میزان ظرفیت 4600 میلی آمپر ساعت هم انتخاب مناسبی به نظر می رسد. اما نکته اصلی در این بخش، حضور شارژر فوق قدرتمند با 100 وات است که تنها یه 30 دقیقه زمان برای شارژ صفر تا صد درصدی نیاز دارد.

 

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !