دوربین سلفی پاپ آپ برای پتنت گوشی جدید لنوو مشابه با شیائومی می میکس 3

در حالی که تمام شرکت ها سعی داشته اند تا کمترین میزان ناچ و حاشیه را برای صفحه نمایش گوشی ها هوشمند خود در نظر بگیرند، ابتدا شاهد طراحی ناچ های زیبایی همچون ناچ اینفینیتی O و واتر دراپ در صفحه نمایش گوشی های هوشمند بودیم. اما یکی دیگر از راه های متدوال ارائه صفحه نمایشی بدون ناچ و حاشیه، استفاده از تکنولوژی دوربین سلفی پاپ آپ می باشد.

در این میان طراحی های مختلفی برای دوربین های سلفی پاپ آپ در نظر گرفته شد، برخی گوشی های هوشمند هنگام انتخاب دوربین سلفی، سنسور دوربین سلفی با تعبیه موتور در نظر گرفته شده بصورت خودکار نمایان می شود. اما برخی دوربین های سلفی بصورت دستی فعال می شوند.

برای مثال شیائومی می میکس 3 از دوربین سلفی پاپ آپی بهره می برد که برای استفاده از ان باید صفحه نمایش این گوشی را به سمت پایین بکشیم. حال پتنت های منتشر شده از گوشی هوشمند جدید لنوو، خبر از بهره بردن این نوع طراحی برای دوربین های سلفی را می دهد.

اما تنها یک پتنت منتشر نشده. در پتنت اولی شاهد استفاده از بهره بردن یک سنسور برای دوربین سلفی می باشیم و در قسمت پشتی از دو سنسور برای دوربین های اصلی دوگانه در نظر گرفته شده. اما در پتنت دومی همانند شیائومی می میکس 3، دو سنسور برای دوربین های سلفی مورد استفاده قرار گرفته و برای دوربین های اصلی نیز یک سنسور بیشتر در نظر گرفته شده که شاهد دوربین های اصلی سه گانه با معماری دایره ای شکل می باشیم که ما را به یاد طراحی گوشی های هوشمند موتورولا می اندازد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد