غول هایپرکارها با نام SSC Tuatara تا قدم گذاشتن به خیابان ها راهی ندارد

کمپانی SSC بعد از ماه ها تلاش برای ورود قاتل هایپرکارها، به عهد خود وفا کرد و اولین دستگاه را به خوش شانس ترین خریدار این خودرو، به زودی تحویل می دهد.

اما در اوایل سال 2018 بود که این شرکت اولین نمونه تولیدی از مدل SSC Tuatara را در همایش ها جلوی لنز دوربین ها برد. خودرویی که به واقع از مریخ آمده و تنها نکته مشترکش با دیگر هایپرکارها حرکت بروی 4 چرخ است. در این هایپرکار حتی از آینه بغل هم خبری نیست!. حال پس از مدتها این خودرو به زودی به دست اولین مشتری می رسد و مطمئناً طرفداران زیادی برای تماشای آن لحظه تحویل را ثبت می کنند.

بوگاتی، کنیخ زگ، سالین، پاگانی، هنسی و … از شرکت هایی بودند که پروژه های متفاوت و البته موفقی را در طی این سال ها اجرا کرده اند. اما در این میان SSC پا را فراتر از تصور گذاشت. این شرکت پروژه هایی را راه اندازی می کرد که تمام شرکت های خودروسازی با ترس به خط قرمزهای آن فکر می کردند. هایپرکار SSC Ultimate Aero محصولی بود که با 1187 اسب بخار می توانست خواب خوش را از چشم ابرخودرو سازان برباید.

این خودرو را می توان جانشینی قدرتمندی از مدل Aero دانست. خودرویی که با موتور 5.9 لیتر V8 و وجود دو توربو شارژر می تواند قدرت وحشتناک 1750 اسب بخار را با سوخت اتانول E85 و 1350 اسب بخار را با سوخت معمولی تولید کند. این قدرت بالا در دور موتور 8800 دور در دقیقه آزاد می شود به طوری که می تواند وزن 1447 کیلوگرمی این خودرو را تا مرز 500 کیلومتر در ساعت برساند. این خودرو برای پادشاهی سرعت تنها باید دیوار محکم کنیخ زگ را در هم بشکند.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر