تصاویر مادربردهای MAG Z490 Tomahawk و MEG Z490 ACE ام اس آی منتشر شد

مادربردهای Z490 یکی پس از دیگری معرفی می شوند. پس از مادربردهای مختلف معرفی شده از سوی MSI این بار نوبت دو مادربرد محبوب یعنی سری ACE و Tomahawk است که به جمع تازه از راه رسیده های Z490 بپیوندند.

مادربردهای Tomahawk به عنوان یک محصول گیمینگ با قیمت مناسب و عملکرد خوب شناخته می شود که در این چیپ ست هم از این قاعده مستثنی نیست. پردازنده در مادربرد MAG Z490 Tomahawk قدرت خود را از دو کانکتور 8 و 4 پین گرفته و سپس با مدار قدرت 14 فاز عملکرد مورد نظر کاربر را ارائه می دهد. طراحی جدید هیت سینک ها و پنل قرار گرفته بروی آن بهبود چشمگیری داشته و نورپردازی RGB هم در کنار PCH خودنمایی می کند. دو اسلات PCIe از نوع x16 و x4 در کنار اسلات x1 از نسل 3 از دیگر موارد قابل ذکر است. همچنین این مادربرد به 2 درگاه M.2 مجهز شده است که هر دو درگاه به شیلدهای فلزی برای خنک نگه داشتن درایو سالیدها مجهز هستند. شیلد پنل I/O همچون محصولات رده بالای MSI به صورت یکپارچه طراحی شده است. در بخش شبکه دو پورت RJ-45 با سرعت 2.5 گیگابیت و 1 گیگابیت دیده می شود. کارت صدای مادربرد MAG Z490 Tomahawk از نوع ALC 1200 است که برای چنین مادربردی کاملا منطقی و خوب است.

پس از مادربرد پرچمدار MEG Z490 GODLIKE، مادربرد MEG Z490 ACE است که به عنوان محصولی رده بالا شناخته می شود. سری مادربردهای ACE ام اس آی به عملکرد عالی در کنار قیمت کمتر از GODLIKE معروف هستند. طراحی این مادربرد کاملا دستخوش تغییر شده و دیگر از نورپردازی بی نهایت خبری نیست. زبان طراحی جدید ام اس آی در بخش مادربردهای Z490 در این محصول هم دیده می شود.

پردازنده در این مادربرد قدرت خود را از دو کانکتور 8 پین گرفته و با مدار قدرت 17 فاز، از نهایت قدرت پردازنده های نسل 10 اینتل استفاده می کند. تعداد 3 اسلات PCIe و 3 درگاه M.2، دکمه های فیزیکی پاور و راه اندازی مجدد، نورپردازی RGB در قسمت PCH و پنل بالای VRM و احتمالا پشتیبانی از نسل چهار PCIe از دیگر موارد قابل ذکر در این مادربرد است.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !