فرنچایز احیاشده Bungie با نام Marathon مسیر پرفراز و نشیبی را در روند توسعهاش طی کرد. پس از اعلام رسمی بازی در ماه مه 2023، انتشار آن به دلیل تعدیل نیرو در شرکت Bungie تا سال 2025 به تعویق افتاد.
در سال 2024، خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه کارگردان بازی، کریستوفر بارت، به دلیل رفتار نامناسب از سمت خود برکنار شده و جو زیگلر، کارگردان سابق بازی Valorant، جایگزین او شده است. در همین بازه، افرادی مانند تام هندرسون، از منابع داخلی گزارشهایی منتشر کردند که نشان میداد فضای ناامیدکنندهای پیرامون آینده بازی وجود دارد.
ماه گذشته، Bungie به طور غیرمنتظره تاریخ انتشار رسمی بازی را اعلام کرد: 23 سپتامبر 2025. آنها همچنین ویدیوهای جدیدی از گیمپلی بازی را منتشر کردند، اما فقط یک هفته بعد، جنجال تازهای به پا شد. شرکت تأیید کرد که در توسعه بازی از داراییهای هنری بدون اجازه هنرمندی به نام Antireal استفاده شده است. Bungie مسئولیت را پذیرفت، قول داد این داراییها حذف شوند و همچنین گفت که برای جبران، اقداماتی جهت «جبران خسارت» انجام خواهد داد.
در چنین فضای پرتنشی، شایعه جدیدی درباره احتمال تأخیر دوباره Marathon منتشر شده است. در آخرین قسمت از پادکست Sacred Symbols (که فعلاً فقط برای مشترکان Patreon در دسترس است)، کالین موریارتی، روزنامهنگار سابق IGN، ادعا کرد:
یکی از منابع آگاه در زمینه بازاریابی در یک بازار مهم خارجی به من گفت که هیچ برنامهای برای تبلیغات پولی بازی Marathon وجود ندارد. نمیدانم این تصمیم به اتفاقات اخیر مربوط میشود یا از ابتدا برنامهریزی شده بود، اما برای بازیای با این سطح از اهمیت، تصمیمی غیرعادی به حساب میآید.
البته باید این اطلاعات را با کمی احتیاط و تردید در نظر گرفت تا زمانی که سونی موضع رسمی خود را اعلام کند. با این حال، یک چیز روشن است: نه سونی و نه Bungie دیگر توان تحمل یک شکست دیگر را در حوزه بازیهای سرویسمحور ندارند. سونی پیش از این شکست سنگین پروژه Concord را با هزینهای معادل 200 میلیون دلار تجربه کرد و بازی آنلاین The Last of Us هم به طور کامل لغو شد. از سوی دیگر، Bungie چندین مرحله تعدیل نیرو را پشت سر گذاشت و اخیراً برخی توسعهدهندگان سابق این استودیو، از ضعف مدیریتی در آن انتقاد کردند. اگر تأخیر بیشتر بتواند به بهبود کیفیت بازی کمک کند، بدون شک تصمیم درستی خواهد بود.
بازی Marathon قرار است برای رایانههای شخصی، پلیاستیشن 5 و ایکسباکس سری S|X عرضه شود و قابلیت بازی میانپلتفرمی هم خواهد داشت. این بازی علمیتخیلی در سبک شوتر اولشخص PvP با محوریت استخراج، پیشبینی میشود با قیمتی حدود 40 تا 50 دلار عرضه شود.
ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با بازیها و سایر اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش میدهیم، پس حتماً با ما همراه باشید، شما در مورد بازی Marathon چه نظری دارید. با ما به اشتراک بگذارید.