پردازنده Kompanio 1300T مدیاتک معرفی شد

در چند سال اخیر شرکت مدیاتک در عرصه پردازنده گوشی های هوشمند و تبلت های هوشمند، توانسته است عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد. دیمنسیتی 1200 آخرین پردازنده پرچمدار این شرکت بود که با عملکرد بسیار خوبش، نتایج و امتیاز های قابل قبولی را در تست های بنچمارک به دست آورد. امروز نیز شاهد معرفی رسمی Kompanio 1300T به عنوان جدیدترین پردازنده این شرکت بودیم که با هدف استفاده برای تبلت ها و لپ تاپ ها روانه معرفی شد.

پردازنده Kompanio 1300T

مشخصات در نظر گرفته شده برای این پردازنده، تقریبا مشابه با پردازنده دیمنسیتی 1200 می باشد. Kompanio 1300T با معماری 6 نانومتری شرکت TSMC به همراه هشت هسته با چینش خوشه ای 1+3+4 معرفی شده است. یک هسته اصلی با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 3.0 گیگاهرتز به همراه 3 هسته Cortex-A78 با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 2.6 گیگاهرتز در کنار چهار هسته اقتصادی Cortex-A55 با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده قدرتمند را تشکیل می دهند.

اما اصلی ترین تغییر در مشخصات در نظر گرفته شده برای این پردازنده به نسبت پردازنده دیمنسیتی 1200، GPU یا همان پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده می باشد. Kompanio 1300T به پردازنده گرافیکی Mali-G77 که از 9 هسته بهره می برد مجهز شده است و این در حالی می باشد که دیمنسیتی 1200 از پردازنده گرافیکی G57 MC5 بهره برده بود.

این پردازنده با توجه به مودم 5G در نظر گرفته شده، توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی پر سرعت نسل پنجم را نیز دارد. البته تنها توانایی پشتیبانی از باند sub-6 گیگاهرتز را دارد که سرعت کمتری به نسبت باند mmWave ارائه می کند.

پشتبانی از صفحه نمایش با نرخ بروزرسانی 120 هرتز و رزولوشون 1440 پیکسلی، سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی و ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه از دیگر قابلیت های این پردازنده جدید مدیاتک می باشد. پیش بینی می شود که بزودی، تبلت آنر V7 پرو با بهره بردن از این پردازنده معرفی شود.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !