پردازنده جدید مدیاتک با معماری 6 نانومتری معرفی می شود

در حالی که تا به امروز شاهد رونمایی پردازنده هایی با معماری 5 نانومتری از شرکت های اپل و هواوی بودیم، با توجه به اخبار منتشر شده گویا مدیاتک نیز قرار است در این راستا فعالیت هایی را داشته باشد. با توجه به انچه شنیده ایم، مدیاتک قرار است بزودی پردازنده جدید خود را با معماری 6 نانومتری روانه بازار کند.

بعد از نسل پردازنده های 7 نانومتری که عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی را نیز تا میزان چشم گیری کاهش دادند، نوبت به پردازنده های جدید تر رسیده تا بهبود عملکرد بهتری را برای گوشی های هوشمند به ارمغان بیاورند.

پیش از این شاهد رونمایی پردازنده A14 بایونیک با معماری 5 نانومتری اپل بودیم که گوشی های هوشمند خانواده آیفون 12 از آن بهره برده بودند. این پردازنده در تست های انجام شده و بنچمارک هایی که گرفته شد توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

بعد از آن Kirin 9000 به عنوان اولین پردازنده 5 نانومتری گوشی های هوشمند اندرویدی معرفی شد و گوشی های هوشمند خانواده هواوی میت 40 نیز به این پردازنده قدرتمند مجهز شدند. این پردازنده نیز با توجه به بهره بردن از هسته های قدرتمند توانست عملکرد شگفت انگیزی را از خود به نمایش بگذارد. قدرتمند ترین هسته این پردازنده توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 3 گیگاهرتز و حتی بیشتر را نیز خواهد داشت.

مدیاتک نیز در عرصه پردازنده های گوشی های هوشمند اندرویدی چند سالی است که عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. برای مثال دیمنسیتی 1000 پلاس به عنوان یکی از قدرتمند ترین پردازنده های این شرکت توانست عملکرد بسیار چشم گیری ار از خود به نمایش بگذارد.

حال قرار است پردازنده جدید این شرکت با معماری 6 نانومتری روانه بازار شود. این در حالی می باشد که بزودی قرار است شاهد رونمایی پردازنده های 5 نانومتری اسنپدراگون 875 شرکت کوالکام و همچنین پردازنده اگزینوس 1080 شرکت سامسونگ خواهیم بود. مدیاتک اعلام کرده که پردازنده جدیدش برای رقابت با پردازنده اگزینوس 1080 روانه بازار خواهد شد.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود