پردازنده های جدید دیمنسیتی 1100 و 1200 مدیاتک بزودی رونمایی می شوند

شرکت مدیاتک چند سالی می باشد که توانسته است پردازنده های قدرتمندی را برای گوشی های هوشمند اندرویدی تولید کند. برای مثال دیمنسیتی 1000 پلاس به عنوان آخرین پردازنده پرچمدار این شرکت توانست در تست های بنچمارک، عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. این بار قرار است دیمنسیتی 1100 و 1200 به عنوان جدیدترین پردازنده های پرچمدار این شرکت معرفی شود و به لطف شایعه پراکنان مشخصات این پردازنده های قدرتمند پیش از رونمایی رسمی منتشر شده.

هر دو پردازنده قرار است با معماری 6 نانومتری معرفی شوند و دیمنسیتی 1200 مشخصات قدرتمند تری به نسبت دیمنسیتی 1100 با خود به همراه دارد. اما در این مقاله بیشتر راجع به مشخصات هسته های در نظر گرفته شده برای دیمنسیتی 1100 صحبت خواهیم کرد.

دیمنسیتی 1100 با معماری 6 نانومتری و هشته هسته معرفی خواهد شد. چینش 4+4 برای هسته های این پردازنده در نظر گرفته شده. چهار هسته قدرتمند تر Cortex-A78 با حداکثر فرکانس کاری 2.6 گیگاهرتز به همراه چهار هسته ضعیف تر و کم مصرف Cortex-A55 با حداکثر فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده را تشکیل خواهند داد.

در طرف مقابل اما دیمنسیتی 1200 همانطور که اشاره کردیم به هسته های قدرتمند تری مجهز خواهد شد. قدرتمند ترین هسته در نظر گرفته شده برای این پردازنده توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 3.0 گیگاهرتز را خواهد داشت.

هر دو پردازنده توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را خواهند داشت. پردازنده دیمنسیتی 1100 قرار است به GPU یا همان پردازنده گرافیکی Mali-G77 مجهز خواهد شد. با توجه به برخی از بنچمارک های منتشر شده، این پردازنده توانسته عملکرد بهتری به نسبت پردازنده اسنپدراگون 865 از خود به نمایش بگذارد.

توانایی پشتیبانی از صفحات نمایش با حداکثر نرخ تازه سازی 144 هرتز، رزولوشن 1080 پیکسل پلاس، سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی، رم های LPDDR4x و حافظه های داخلی UFS 3.1 از دیگر قابلیت های این پردازنده جدید مدیاتک خواهند بود. باید منتظر بود و دید پردازنده های جدید مدیاتک در مقابل پردازنده قدرتمند شرکت های دیگر چه عملکردی را از خود به نمایش خواهند گذاشت.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود